Δύο "Μονομάχοι" για το Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Neotrans και ΑΤΜ - Egis)

Δύο Μονομάχοι για το Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Neotrans και ΑΤΜ - Egis)
του Φώτη Φωτεινού
Τρι, 28 Φεβρουαρίου 2023 - 19:00

Δύο προσφορές κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόκειται να εγκαινιαστεί, σύμφωνα με τα όσα έχουν εξαγγελθεί, τέλη του 2023/αρχές του 2024

Στον διαγωνισμό προσφορές κατέθεσαν οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Neotrans και ATM (είναι ιταλική εταιρεία) - Egis.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών του διαγωνισμού, ο οποίος έχει προκηρυχθεί με τη μορφή ΣΔΙΤ και είναι προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ.

Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Ο ανάδοχος θα συμβληθεί με την Αττικό Μετρό, η οποία θα αναλάβει την επίβλεψη του ιδιώτη και τη διαχείριση των εσόδων από τα εισιτήρια, καταβάλλοντας στον ιδιώτη την ετήσια πληρωμή διαθεσιμότητας.

Την ευθύνη για το ύψος του εισιτηρίου του μετρό διατηρεί το ελληνικό δημόσιο διά του υπουργείου Μεταφορών.

Ωστόσο, μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικό του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία.

(από capital.gr)