Ο κ. Κώστας Αχιλλέως Καραμανλή (ΚΑΚ) έχει κάθε δικαίωμα να είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές αφού ανέλαβε την «πολιτική ευθύνη» του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών και παρητήθη από υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά κι ο αρχηγός της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκης, πρέπει να μη τον περιλάβει στο ψηφοδέλτιο των Σερρών όπως ο στρατάρχης Αλέξανδρος Παπάγος δίσταζε το 1953 για τον «θείο» του Κων/νον Καραμανλή

όχι ως υπεύθυνον παράλειψης καθήκοντος  για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών τον ανεψιό του  – αυτό θα το ερευνήσει η δικαιοσύνη  – αλλά δια βαρύ ηθικό παράπτωμα.

Εν τούτοις , ο ΚΑΚ που «για μέριμνα του τόπου ,για διοίκηση/ ούτ’ ήξερε τι γινόταν γύρω του»(*) είναι επικίνδυνος , αν κρίνωμε απ’ το νομοσχέδιο «σκούπα» που με 263 (!) παρεμβάσεις στην ισχύουσα νομοθεσία προστασίας  του φυσικού περιβάλλοντος, περιλαμβάνει ορισμένες  λίαν  πονηρές και ύποπτες διατάξεις χαρισμού σε επιχειρηματικά συμφέροντα.

΄Όπως καταγγέλλουν έξη  περιβαλλοντικές οργανώσεις της χώρας, μεταξύ των «παρεμβάσεων» περιλαμβάνονται η συγχώνευση των αρμοδιοτήτων Ενεργείας, Αποβλήτων και Υδάτων εις μίαν και μόνην «ανεξάρτητη αρχή» που στερείται της ικανότητος να προστατεύει τις τοπικές ιδιομορφίες του φυσικού περιβάλλοντος, η νομιμοποίηση καταπατημένων δασικών εκτάσεων, η επέκταση των καθιερωμένων ορίων των παραδοσιακών οικισμών, η μείωση του αιγιαλού από 50 μέτρα σε 30 και οι μη οικοδομήσιμες εκτάσεις «στη μέση από το πουθενά», όπως αναφέρει ο καλός συνάδελφος κ. Γιώργος Λιάλιος σε Κυριακάτικη εφημερίδα.

Είναι γνωστόν πόσον έχει υποβαθμισθή το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας από παρεμβάσεις ιδιοτελών συμφερόντων  που υποστηρίζονται από πελατειακές σχέσεις των κομμάτων εξουσίας. Σχινιάς, Μύκονος,  Σαντορίνη,  Πλάκα,  Ρόδος κλπ. έχουν χάσει τον χαρακτήρα των κι είναι παραδείγματα  της ακηδούς περιβαλλοντικής πολιτικής των εκάστοτε υπουργών Περιβάλλοντος. Ο ΚΑΚ δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η αλήστου μνήμης κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είχε ορθώς απαγορεύσει την κυκλοφορία των θανατηφόρων τετρατρόχων μοτοσυκλετών («γουρουνών») στα νησιά αλλά αφ’ ής ανέλαβε το υπουργείον Μεταφορών ο ΚΑΚ στην κυβέρνηση Κυρ. Μητσοτάκη, ακύρωσε την απαγόρευση υπακούων στα κελέσματα του … «τουριστικού κλάδου». Τα τροχαία ατυχήματα επανελήφθησαν πολύ προ του  σιδηροδρομικού συμβάντος στα Τέμπη..

Η οικογένεια Καραμανλή έχει μακρά παράδοση στην κακοποίηση του περιβάλλοντος από της εποχής που ο «θείος» είχε αναλάβει υπουργός δημοσίων έργων στην κυβέρνηση του Ελληνικού Συναγερμού (1953-55). Η κατεδάφιση των παραδοσιακών κτιρίων της οδού Βασιλίσσης Σοφίας και το ξήλωμα των γραμμών του Αθηναϊκού τράμ ήσαν μερικά μόνον από τα περιβαλλοντικά ανδραγαθήματα του «θείου».

Άξιος συνεχιστής του ο ΚΑΚ με το νομοσχέδιο «σκούπα» περιβαλλοντικής συμφοράς που προωθεί στη βουλή κι αποδέχεται η κυβερνητική πλειοψηφία. Ακόμη και αν δεν είχε συμβή το τραγικό ατύχημα των Τεμπών, «σκούπα» μάλλον θα εχρειάζετο ο συνεχιστής της αδιστάκτου οικογενείας, ο οποίος θέλει να κατεβάσει το Καζίνο της Πάρνηθος στη κοσμοβριθή λεωφόρο Κηφισίας.

Όμως, στην δημοκρατία η ψήφος εξιλεώνει τις αμαρτίες των πολιτικών και οι εκλογές αποτελούν την λίμνη του Σιλωάμ δια πάντα νοσούντα ανεγκέφαλον. Η εκλογική περιφέρεια Σερρών «κείται μακράν» όχι μόνο της Κύπρου αλλά και των Τέμπών, της Πλάκας, της Δραπετσώνας. Μπορεί ανέτως να επανεκλέξει τον εκλεκτόν της  στο κοινοβούλιον.

Το τελευταίο όμως έχει παύσει να προστατεύει την χώρα και προωθεί μάλλον τα πολιτικά συμφέροντα του νεποτισμού (**) απ’ τα οποία υποφέρει η Ελλάς από της μεταπολιτεύσεως.

 

(*) Κ.Π.Καβάφη ποίημα «Οροφέρνης»

(**) Νεποτισμός, η εύνοια πολιτικών προς τους συγγενείς τους από την εποχή που οι Ρωμαίοι πάπες διόριζαν τους ανεψιούς και φίλους σε θέσεις «κλειδιά» στο Βατικανό. Προέρχεται από την λατινική λέξη Nepos=εγγονός.