από τον υιόν του Κων/νον, επρόκειτο να αφιχθεί την προηγουμένη Δευτέρα στο «Θεοβάδιστον όρος» αλλά ως ανεκοινώθη, μία αιφνίδια δοκιμή («ράπιτ-τέστ» τηλελληνιστί) τον καθήλωσε οίκαδε , κατόπιν από τόσους ασπασμούς και χαιρετούρες στον προεκλογικό αγώνα. Τελείως περιττών , θυμίζοντες Αμερικανικό τσίρκο.
΄Εως εδώ τα πράγματα ήσαν αναμενόμενα. Μετά την «αποκατάσταση» της υγείας του πρωθυπουργού και μερικές ημέρες ανοσίας, απεκαλύφθη η α ν ο η σ ί α: Αντί του πρωθυπουργού επελέγη ο αντιπρόεδρος να έλθει στο ΑΟ - όχι από το χριστεπώνυμο πλήρωμα αλλά από τους γνωστούς συμβουλάτορας της ΝΔ.
Λάθος πρώτο. Παρέχεται η εντύπωσις ότι η πρωθυπουργική επίσκεψις ματαιώθη από κάποιον εσωτερικό ή εξωτερικό ανταγωνισμό. Πολλές Ιερές Μονές (ΙΜ) , από τις 20 του ΑΟ, είναι Πατριαρχικές και οι άλλες υπέρ της αυτονομίας του ΑΟ. Μερικοί ευφάνταστοι μάλιστα είδαν στην ματαίωση της επισκέψεως δάκτυλον Πούτιν ή ακόμη Τουρκικόν αλλά οι φήμες δεν αντέχουν εις δεύτερο βάσανον… Το ΑΟ υπακούει μόνο στην συνείδηση του.
Λάθος δεύτερον: Φημολογείται ότι παραεκκλησιαστικές οργανώσεις εκμεταλλεύονται το κύρος του ΑΟ δια εκλογικά και συνεπώς πολιτικά οφέλη. Για να εισέλθουν στη βουλή.
Εν τούτοις , η πνευματικότης του ΑΟ δεν επιτρέπει τέτοιες βλάσφημες υποψίες. Η επίσκεψις του πρώην πρωθυπουργού στην Ι.Μ. της Σιμωνόπετρας δεν θα άφηνε καμία αμφιβολία ότι θα εγίνετο από σεβασμό , ευλάβεια και περισυλλογή για τα βαρέα καθήκοντα που καλείται να αναλάβει η κυβέρνηση που μέλλει να προέλθει από τις κάλπες της 25ης Ιουνίου.
Όμως πονηρές σκέψεις ματαίωσαν το προσκυνηματικό χαρακτήρα μιας επισκέψεως που ήταν αναγκαία.
Κάθε ενήλιξ ΄Ελλην οφείλει να επισκεφθεί το ΑΟ - πολλώ δε μάλλον ο πρωθυπουργός της χώρας. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν ο πρώτος που δημιούργησε την παράδοση αυτή όταν ακόμη το ΑΟ δεν είχε εκχωρηθεί στην Ελλάδα , όπως εγένετο με την συνθήκη των Σεβρών, που έσβησε τις ελπίδες εισορμησμού των Σλαβικών εθνών στο ΑΟ.
’Ολοι οι μετέπειτα πρόεδροι , πρωθυπουργοί και βεβαίως βασιλείς , με τον αείμνηστο β. Παύλο το 1963 επισκέπτοντο το ΑΟ , με εξαίρεση την περίοδο της στρατιωτικής δικτατορίας 1967-74 , ίσως διότι οι επικεφαλής της δεν προσκαλούντο από τους Αγιορείτες μοναχούς. Σημειωτέον ότι το δημοκρατικό πολίτευμα των Ι.Μ. είναι παλαιότερο των Ελβετών και ΄Αγγλων, διότι οι προϊστάμενοι των Ι.Μ εκλέγονται και καταργούνται από την συνέλευση των γερόντων της Μονής , που συγκαλεί το ηγουμενοσυμβούλιο , εις περίπτωσιν χηρεύσεως ή παρεκτροπής του ηγουμένου.
Τούτων ούτως εχόντων , ο κ. Μητσοτάκης οφείλει να τηρήσει την απόφαση να επισκεφθεί τον «περιβόλι της Παναγιάς και καλύτερη εποχή δεν είναι άλλη από αυτή του Ιουνίου – χωρίς κακοκαιρίες , δίχως μελτέμια και μετά τις εκλογές.
Διαφορετικά θα δώσει την εντύπωση ότι υπάρχει χάσμα- πολιτικό , μεταφυσικό ή άλλο , άγνωστο , στις σχέσεις των Αγιορειτών και της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού. Θα είναι το τρίτο λάθος. Όσον δια την προκριθείσα , εμβαλωματική λύσιν , ισχύει το ρηθέν υπό του Χαριλάου Τρικούπη (ΧΑ):«Ανθ’ ημών ο Γουλιμής».(*)
(*)Γουλιμής , γόνος ασημάντου οικογενείας του Αγώνος της Ανεξαρτησίας 1821 , που είχε πολιτικές φιλοδοξίες , η οποίες όταν δικαιώθησαν σε κάποιες εκλογές που απεδοκίμασαν τον Μεσολογγίτη σπουδαίο πολιτικό ΧΤ , το 1895, ούτος μετά πικρίας έκαμε το γνωστό σχόλιον κατά της κομματοκρατίας , που ανεβάζει ασημαντότητες στη θέση αντιπροσώπων του λαού στην βουλή.