Πώς Κινήθηκαν οι Τοπ 10 Εταιρείες Containers στο Κόσμο - Οι Αλλαγές στην Κατάταξη

Πώς Κινήθηκαν οι Τοπ 10 Εταιρείες Containers στο Κόσμο - Οι Αλλαγές στην Κατάταξη
Της Αναστασίας Βαμβακά*
Παρ, 5 Ιανουαρίου 2024 - 09:55

Η MSC εδραίωσε τη θέση της ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο το 2023 με την προσθήκη περισσότερων από 1 εκατομμυρίο teu (εμπορευματοκιβώτια είκοσι ποδιών), σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Alphaliner. Η MSC ξεπέρασε τη Maersk και έγινε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο στις αρχές του 2022. Έκτοτε, η MSC επέκτεινε τον στόλο της εταιρείας

και αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διεύρυνση του χάσματος έναντι της δεύτερης Maersk, η οποία στην πραγματικότητα γνώρισε μείωση στόλου κατά 112.500 teu το 2023, που αντιπροσωπεύουν μείωση 2,7%. 

Από την άλλη πλευρά, η MSC πρόσθεσε κάτι περισσότερο από 1 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια στη χωρητικότητα της, τους τελευταίους δώδεκα μήνες, χάρη στην παράδοση δεκατεσσάρων megamax πλοίων μεταφοράς containers χωρητικότητας 24.000 teu, καθώς και είκοσι έξι πλοίων neo-panamax χωρητικότητας από 15.250 έως 16.550 teu, αλλά και με την προσθήκη μεταχειρισμένων πλοίων.

Αυτή η επέκταση επέτρεψε στη MSC να αυξήσει το προβάδισμά της στην κατάταξη χωρητικότητας έναντι της Maersk κατά 1,12 εκατομμύρια teu το περασμένο έτος. Μέχρι το τέλος του 2023, ο στόλος της MSC αποτελούταν από 783 πλοία που αντιπροσώπευαν 5,6 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 22%, η οποία θα συνεχιστεί με 122 πλοία ακόμη σε παραγγελία, που αντιπροσωπεύουν 1,47 εκατομμύρια teu, σύμφωνα με την Alphaliner.

Υπενθυμίζεται ότι η MSC και η Maersk ανακοίνωσαν τον Ιανουάριο του 2023 τα σχέδιά τους για "διαζύγιο", τερματίζοντας τη συμμαχία κοινής χρήσης πλοίων, γνωστή ως 2M, ξεκινώντας από τον Ιανουάριο του 2025. Ενώ η MSC επεκτείνει γρήγορα το μέγεθος του στόλου της, η Maersk έχει ξεκινήσει μια στρατηγική ολοκλήρωσης και από το 2021 έχει μια πολιτική να παραγγέλνει μόνο νέα πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα.

Χαρτογράφηση 

Από την 1η Ιανουαρίου 2024, ο στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5.977 πλοία συνολικής χωρητικότητας 28,13 εκατομμυρίων teu, αντιπροσωπεύοντας καθαρή αύξηση 271 πλοίων και 2,14 εκατομμυρίων teu, ή 8,2%, σύμφωνα με την Alphaliner.

Ενώ το μέγεθος του στόλου της Maersk συρρικνώθηκε, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο CMA-CGM επέκτεινε τον στόλο της κατά 5,5% το 2023. Η CMA CGM είναι τώρα έτοιμη να ξεπεράσει τη Maersk ως η δεύτερη ναυτιλιακή γραμμή παγκοσμίως με σχεδόν 1,2 εκατομμύρια TEU νέας χωρητικότητας κατά παραγγελία.

Επίσης, το 2023, η Ocean Network Express (ONE) ανέκτησε την κατάταξή της ως η έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή γραμμή, ξεπερνώντας την Evergreen. Η ανάπτυξη του στόλου της ONE κατά 272.500 teu ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη μετά την MSC, ενώ η Evergreen αντιμετώπισε μείωση στόλου κατά 1%. Ωστόσο, το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών της Evergreen θα μπορούσε ενδεχομένως να τη βοηθήσει να ξεπεράσει ξανά την ONE.

Επιπλέον, η ZIM, η Wan Hai και η Hapag-Lloyd είδαν όλες ταχύτερη ανάπτυξη του στόλου τους το 2023 λόγω των προγραμμάτων νεότευκτων, με τη ZIM να μπορεί να ξεπεράσει τον Yang Ming στη λίστα κατάταξης στο μέλλον.

 

*Από capital.gr