και αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διεύρυνση του χάσματος έναντι της δεύτερης Maersk, η οποία στην πραγματικότητα γνώρισε μείωση στόλου κατά 112.500 teu το 2023, που αντιπροσωπεύουν μείωση 2,7%.
Από την άλλη πλευρά, η MSC πρόσθεσε κάτι περισσότερο από 1 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια στη χωρητικότητα της, τους τελευταίους δώδεκα μήνες, χάρη στην παράδοση δεκατεσσάρων megamax πλοίων μεταφοράς containers χωρητικότητας 24.000 teu, καθώς και είκοσι έξι πλοίων neo-panamax χωρητικότητας από 15.250 έως 16.550 teu, αλλά και με την προσθήκη μεταχειρισμένων πλοίων.
Αυτή η επέκταση επέτρεψε στη MSC να αυξήσει το προβάδισμά της στην κατάταξη χωρητικότητας έναντι της Maersk κατά 1,12 εκατομμύρια teu το περασμένο έτος. Μέχρι το τέλος του 2023, ο στόλος της MSC αποτελούταν από 783 πλοία που αντιπροσώπευαν 5,6 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 22%, η οποία θα συνεχιστεί με 122 πλοία ακόμη σε παραγγελία, που αντιπροσωπεύουν 1,47 εκατομμύρια teu, σύμφωνα με την Alphaliner.
Υπενθυμίζεται ότι η MSC και η Maersk ανακοίνωσαν τον Ιανουάριο του 2023 τα σχέδιά τους για "διαζύγιο", τερματίζοντας τη συμμαχία κοινής χρήσης πλοίων, γνωστή ως 2M, ξεκινώντας από τον Ιανουάριο του 2025. Ενώ η MSC επεκτείνει γρήγορα το μέγεθος του στόλου της, η Maersk έχει ξεκινήσει μια στρατηγική ολοκλήρωσης και από το 2021 έχει μια πολιτική να παραγγέλνει μόνο νέα πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα.
Χαρτογράφηση
![](https://www.energia.gr/media/inlinepics/400.jpg)
Από την 1η Ιανουαρίου 2024, ο στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5.977 πλοία συνολικής χωρητικότητας 28,13 εκατομμυρίων teu, αντιπροσωπεύοντας καθαρή αύξηση 271 πλοίων και 2,14 εκατομμυρίων teu, ή 8,2%, σύμφωνα με την Alphaliner.
Ενώ το μέγεθος του στόλου της Maersk συρρικνώθηκε, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο CMA-CGM επέκτεινε τον στόλο της κατά 5,5% το 2023. Η CMA CGM είναι τώρα έτοιμη να ξεπεράσει τη Maersk ως η δεύτερη ναυτιλιακή γραμμή παγκοσμίως με σχεδόν 1,2 εκατομμύρια TEU νέας χωρητικότητας κατά παραγγελία.
Επίσης, το 2023, η Ocean Network Express (ONE) ανέκτησε την κατάταξή της ως η έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή γραμμή, ξεπερνώντας την Evergreen. Η ανάπτυξη του στόλου της ONE κατά 272.500 teu ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη μετά την MSC, ενώ η Evergreen αντιμετώπισε μείωση στόλου κατά 1%. Ωστόσο, το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών της Evergreen θα μπορούσε ενδεχομένως να τη βοηθήσει να ξεπεράσει ξανά την ONE.
Επιπλέον, η ZIM, η Wan Hai και η Hapag-Lloyd είδαν όλες ταχύτερη ανάπτυξη του στόλου τους το 2023 λόγω των προγραμμάτων νεότευκτων, με τη ZIM να μπορεί να ξεπεράσει τον Yang Ming στη λίστα κατάταξης στο μέλλον.
*Από capital.gr