Ενόψει της μελλοντικής υπεράκτιας ανάπτυξης αιολικής ενέργειας στον κόλπο της Νέας Υόρκης, το Γραφείο Διαχείρισης Ενέργειας Ωκεανών (ΒΟΕΜ) των ΗΠΑ, ετοιμάζει μια δήλωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε ολόκληρη την περιοχή, ανοίγοντας το δρόμο για ταχύτερη ομοσπονδιακή αδειοδότηση για κάθε μεμονωμένο έργο στη συνέχεια.

Η BOEM δημοπράτησε έξι υπεράκτιες περιοχές μίσθωσης αιολικής ενέργειας στον όρμο της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο του 2022. Η δημοπρασία διεξήχθη προτού ο αυξανόμενος πληθωρισμός και τα επιτόκια αναγκάσουν την επαναφορά της τιμολόγησης της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και έφερε περισσότερες από 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε προσφορές για έξι περιοχές έξω από το Νιου Τζέρσεϋ και το Λονγκ Άιλαντ. Εάν κατασκευαστούν, τα μελλοντικά έργα θα σημαίνουν την εγκατάσταση περίπου 1.100 τουρμπινών, 22 υπεράκτιων υποσταθμών και 1.600 μιλίων υποθαλάσσιου καλωδίου.

Η διαδικασία δήλωσης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (EIS) για οποιοδήποτε δεδομένο υπεράκτιο αιολικό έργο των ΗΠΑ ξεκινά όταν ο κύριος του έργου έχει ολοκληρώσει το σχέδιο κατασκευής και λειτουργίας του. Αυτό σημαίνει ότι το σημείο εκκίνησης για τη μακροσκελή αναθεώρηση EIS έρχεται αρκετά αργά στο παιχνίδι, χρόνια μετά τη δημοπρασία.

Για πρώτη φορά, η BOEM αναλύει τις προγραμματικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και των έξι μισθώσεων στον γύρο δημοπρασίας, όλες ταυτόχρονα. Το PEIS επικεντρώνεται σε έναν μακρύ κατάλογο μέτρων μείωσης της βλάβης που ενδέχεται να απαιτήσει η BOEM. Τα πιο σημαντικά επικεντρώνονται στα θαλάσσια θηλαστικά, ιδιαίτερα στην απειλούμενη με εξαφάνιση δεξιά φάλαινα του Βορείου Ατλαντικού.

Η BOEM αναμένει ότι η ανάπτυξη έξι υπεράκτιων αιολικών πάρκων θα έχει «μεγάλο» αντίκτυπο στις φάλαινες λόγω του θορύβου από την οδήγηση πασσάλων, την ανατίναξη μη εκραγών πυρομαχικών, την εμπλοκή σε εγκαταλελειμμένα εργαλεία και χτυπήματα σκαφών. Οι φάλαινες του Βορείου Ατλαντικού κινδυνεύουν τόσο πολύ που κάθε μεμονωμένος θάνατος έχει σημαντικό αντίκτυπο και επιπλέον απώλειες δεν μπορούν να απορροφηθούν - επομένως η BOEM θέλει να ελέγξει τον κίνδυνο.

Τα προτεινόμενα μέτρα περιλαμβάνουν όριο ταχύτητας 10 κόμβων για τα πλοία που θα χρησιμοποιηθούν για τα αιολικά- πολύ κάτω από το μέγιστο για τα ταχύπλοα πλοία μεταφοράς πληρώματος. Τα μέτρα θα απαιτούσαν από τους εργολάβους να παρακολουθούν προσεκτικά τις φάλαινες και να επιβάλλουν νέα όρια χρονισμού και διάρκειας για τον θόρυβο που δημιουργούν. Η BOEM θα αναγκάσει επίσης τους φορείς εκμετάλλευσης αιολικών πάρκων να αφαιρούν περιοδικά τα μπλεγμένα αλιευτικά εργαλεία από τον πυθμένα όπου κολλάνε στις εγκαταστάσεις τους, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος εμπλοκής.

Ακόμη και αν εγκριθεί, η BOEM αναγνωρίζει ότι τα μέτρα προστασίας από τις φάλαινες ενδέχεται να μην εγγυώνται την προστασία τους, καθώς η αυξημένη κυκλοφορία πλοίων από την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών θα εξακολουθεί να αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης με φάλαινες.

Η προτεινόμενη εναλλακτική λύση περιλαμβάνει επίσης μέτρα για την αντιστάθμιση των αναμενόμενων επιπτώσεων στον αλιευτικό κλάδο. Αυτά περιλαμβάνουν την πληρωμή των ψαράδων για απώλεια εισοδήματος από την απώλεια πρόσβασης, την αποζημίωση τους για τα εργαλεία που χάθηκαν σε νέες εργασίες στο βυθό και τη διαχείριση της διάταξης των στροβίλων για ευκολότερες αλιευτικές δραστηριότητες.

Η BOEM δέχεται σχόλια σχετικά με το προσχέδιο του PEIS έως τις 26 Φεβρουαρίου. Θα πραγματοποιήσει επίσης μια σειρά εικονικών και αλλά κανονικών συναντήσεων, ώστε οι περιφερειακοί ενδιαφερόμενοι να μπορούν να σχολιάζουν αυτοπροσώπως.

Μόλις οριστικοποιηθεί η περιφερειακή δομή, κάθε έργο θα πρέπει να περάσει από τη δική του διαδικασία EIS ξεχωριστά - αλλά θα υπάρχει ήδη ένα βασικό πλαίσιο για τις επιπτώσεις περιφερειακής κλίμακας.