Το κύμα των υπό κατασκευή εργοστασίων μπαταριών σε όλο τον κόσμο θα είναι σε θέση να παράγει πολύ περισσότερα μπαταρίες από όσα χρειάζεται η παγκόσμια οικονομία, προειδοποιεί το BloombergNEF σε νέα έκθεση. Η ζήτηση για κυψέλες ιόντων λιθίου αυξάνεται γρήγορα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτροδοτούν τους στόλους τους και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εγκαθιστούν μεγάλες μπαταρίες για να σταθεροποιήσουν το ηλεκτρικό δίκτυο.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει τόσα πολλά νέα εργοστάσια που η δυναμικότητα θα ξεπεράσει τη ζήτηση για το υπόλοιπο της δεκαετίας, σύμφωνα με το BNEF.

Μέχρι το τέλος του 2025, η παγκόσμια βιομηχανία μπαταριών θα είναι σε θέση να παράγει περισσότερες από πενταπλάσιες κυψέλες από όσες θα χρειαστεί ο κόσμος εκείνο το έτος, προβλέπει το BNEF στο τελευταίο της Outlook Electric Vehicle.

«Αυτά είναι καλά νέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους αγοραστές EV, αλλά σηματοδοτούν μια δύσκολη περίοδο μπροστά για τους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία μπαταριών», ανέφερε η έκθεση.

Η υπερπροσφορά είναι πιο έντονη στην Κίνα, όπου η παραγωγική ικανότητα θα υπερβεί την ετήσια ζήτηση μπαταριών κατά τουλάχιστον 400% για το υπόλοιπο της δεκαετίας. Είναι επίσης ένα ζήτημα στις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει καταστήσει την κατασκευή μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές του για το κλίμα και τη βιομηχανία. Μεταξύ των προσπαθειών να προσελκύσει τους κατασκευαστές μπαταριών, η διοίκηση πρόσφερε ένα δάνειο υπό όρους 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη Ford Motor Co. πέρυσι για την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών.

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει επίσης υπερβολική ''χωρητικότητα'' μπαταρίας, ωστόσο οι κυβερνήσεις πιέζουν για περισσότερα. Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Nortvolt AB έχει ένα εργοστάσιο υπό κατασκευή στη Γερμανία, αλλά ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Ρόμπερτ Χάμπεκ ασκεί ήδη πιέσεις στην εταιρεία για την κατασκευή ενός άλλου.

Ορισμένα προγραμματισμένα προς κατασκευή εργοστάσια σε όλο τον κόσμο ενδέχεται να καθυστερήσουν ή να ακυρωθούν λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας της βιομηχανίας, σύμφωνα με τον Yayoi Sekine, επικεφαλής της έρευνας αποθήκευσης ενέργειας του BNEF. Η Ford, για παράδειγμα, έχει επαναφέρει τα σχέδιά της για αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων επικαλούμενη έναν πόλεμο τιμών για αυτοκίνητα και φορτηγά που κινούνται με μπαταρίες.

«Αυτό θα είναι πρόβλημα παντού, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ», είπε σε ένα email.

Ταυτόχρονα, οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών αλλάζουν. Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου κερδίζουν δημοτικότητα για την τροφοδοσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Τα συστατικά τους είναι φθηνότερα από τις τυπικές κυψέλες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και η αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τη μελλοντική ζήτηση για αυτά τα μέταλλα. Το BNEF μείωσε την πρόβλεψή της για την ποσότητα νικελίου που θα χρησιμοποιηθεί στις μπαταρίες το επόμενο έτος κατά 25%.