Ποιες Κυρώσεις; Δυτικές Ασφαλιστικές Καλύπτουν Πλοία που Μεταφέρουν Ρωσικό Αργό στην Ασία

Ποιες Κυρώσεις; Δυτικές Ασφαλιστικές Καλύπτουν Πλοία που Μεταφέρουν Ρωσικό Αργό στην Ασία
energia.gr
Πεμ, 8 Αυγούστου 2024 - 09:37

Μια ομάδα δυτικών ασφαλιστικών εταιρειών έχει παράσχει κάλυψη για δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό, διατηρώντας τη ροή του πετρελαίου της, αφού πολλοί στον εμπορικό τομέα αποσύρθηκαν από τον φόβο ότι θα παραβιάσουν τους κανόνες ενός ανώτατου ορίου τιμών της G7, όπως δείχνουν στοιχεία από εμπόρους και ναυλωτές. Τα στοιχεία που είδε

το Reuters έδειξαν ότι πέντε ασφαλιστές, μεταξύ των οποίων η American Club, η West of England με έδρα το Λουξεμβούργο και η νορβηγική Gard, παρείχαν κάλυψη για 10 δεξαμενόπλοια που έπλευσαν από τη Ρωσία προς την Ασία φέτος.

Η American Club και η West of England παρείχαν ασφάλιση για δύο πλοία - το Gioiosa και το Orion I - που πραγματοποίησαν παρόμοια ταξίδια στις αρχές του 2024.

Και τα δύο πλοία επιβίβασαν αργό πετρέλαιο από την κρατική ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Rosneft στη Βαλτική της Ρωσίας και απέπλευσαν προς την Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η American Club δήλωσε ότι το πλοίο, το οποίο έφερε τη σημαία του Παναμά, βρισκόταν στη λίστα κάλυψής της. Η West δεν σχολίασε συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια.

Η νορβηγική Gard, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία κάλυπτε ένα ξεχωριστό πλοίο, αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει συγκεκριμένα πλοία.

Οι τρεις μη κερδοσκοπικοί αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί, οι οποίοι ασφαλίζουν τα πλοία έναντι πετρελαϊκής ρύπανσης, τραυματισμών και απώλειας ζωής, λένε ότι παρέχουν μια υπηρεσία στα μέλη τους.

Η έκταση της συνεχιζόμενης παροχής από τους δυτικούς ασφαλιστές για την κάλυψη συγκεκριμένων ρωσικών πετρελαϊκών συμφωνιών δεν έχει αναφερθεί προηγουμένως, δεδομένου ότι το ανώτατο όριο επιβλήθηκε το 2022 μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Το ανώτατο όριο, που επιβλήθηκε από την Ομάδα των Επτά βιομηχανικών χωρών και τους συμμάχους τους για να περιορίσει τη δυνατότητα της Μόσχας να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο, επιτρέπει στις δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες και πλοία να συμμετέχουν στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου μόνο εάν το πετρέλαιο πωλείται κάτω από 60 δολάρια το βαρέλι.

Πολλοί από αυτούς που σταμάτησαν να εμπορεύονται τέτοια φορτία δήλωσαν ότι το έκαναν επειδή δεν μπορούσαν να είναι σίγουροι για την τιμή του πετρελαίου που μεταφέρουν τα πλοία που ασφαλίζουν.

Η Ρωσία, η οποία έχει απαγορεύσει στις επιχειρήσεις της να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμών, πούλησε το κορυφαίο αργό της Urals στα λιμάνια της Βαλτικής για 69,4 δολάρια κατά μέσο όρο ανά βαρέλι μέχρι στιγμής φέτος, πολύ πάνω από το ανώτατο όριο τιμών, όπως δείχνουν τα στοιχεία της LSEG.

Οι ασφαλιστικές και οι πλοιοκτήτες δεν αναμένεται να διερευνήσουν την τιμή.

Αντ' αυτού, οι δυτικές υπηρεσίες επιβολής της νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένου του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, απαιτούν από τις ασφαλιστικές εταιρείες να ζητούν τις λεγόμενες βεβαιώσεις από τα μέρη που αγοράζουν και πωλούν το αργό ότι το πετρέλαιο άλλαξε χέρια κάτω από το ανώτατο όριο τιμών.

Λανθασμένη η διαδικασία βεβαίωσης

Η International Group (IG) of P&I Clubs - η οποία παρέχει ασφάλιση για το 90% του παγκόσμιου στόλου - δήλωσε τον Απρίλιο ότι η διαδικασία βεβαίωσης ήταν λανθασμένη και ότι κινδύνευε να εκθέσει τα μέλη της σε παραβιάσεις του ανώτατου ορίου τιμών.

Η IG δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα σχολιασμού των κινδύνων για την παρούσα ιστορία.

Οι ασφαλιστές που εντοπίστηκαν από το Reuters δήλωσαν ξεχωριστά ότι βασίζονται στις επιστολές βεβαίωσης των συμμετεχόντων στο εμπόριο ότι όλες οι εργασίες ήταν νόμιμες και σύμφωνες με τις δυτικές κυρώσεις.

Το Reuters δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει με κανένα από τα μέρη, καθώς δεν κατονομάστηκαν λόγω εμπορικού απορρήτου.

Το μέλος της IG American Club δήλωσε ότι δεν είχε άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για τις τιμές όταν παρείχε κάλυψη για το δεξαμενόπλοιο Gioiosa.

Η Gard δήλωσε ότι βασίστηκε στη βεβαίωση του ανώτατου ορίου τιμών και ότι ελέγχει επίσης πρόσθετες πηγές δεδομένων και πληροφοριών. Και οι δύο εταιρείες παρέπεμψαν περαιτέρω ερωτήσεις σχετικά με το ανώτατο όριο στην IG.

Οι άλλοι πάροχοι ασφάλισης για το ρωσικό πετρέλαιο περιλάμβαναν την Maritime Mutual από τη Νέα Ζηλανδία και το μέλος της IG London P&I Club, όπως έδειξε έρευνα του Reuters που βασίστηκε στα ναυτιλιακά και εμπορικά δεδομένα.

Η Maritime Mutual και η London P&I δεν απάντησαν σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους.

Ωστόσο, η Maritime Mutual, η οποία δεν είναι μέλος του ομίλου IG, παρείχε στο Reuters αντίγραφο του ασφαλιστηρίου συμβολαίου της για το ρωσικό πετρέλαιο και ένα κενό αντίγραφο επιστολής βεβαίωσης που αναφέρει ότι η κάλυψη θα ανακληθεί εάν ένα φορτίο παραβιάζει το ανώτατο όριο τιμών.

Η επιστολή ζητά από την εταιρεία που ζητά κάλυψη -συνήθως ναυλωτή ή φορτωτή- να δηλώσει στην ασφαλιστική της εταιρεία το όνομα του πλοίου, το λιμάνι του και την ημερομηνία φόρτωσης και εκφόρτωσης.

Ζητά από τον ναυλωτή να βεβαιώσει ότι η αποστολή συμμορφώνεται με το ανώτατο όριο τιμών, αλλά δεν απαιτεί να συμπεριληφθεί η καταβληθείσα τιμή πουθενά στη βεβαίωση.

Ο West δήλωσε επίσης στο Reuters ότι το καθεστώς των ανώτατων τιμών αντιμετωπίζει τους πλοιοκτήτες και τους ασφαλιστές ως έμμεσους συμμετέχοντες στις συναλλαγές, γνωστούς ως τρίτη βαθμίδα, και ως εκ τούτου δεν είναι υποχρεωμένοι να επαληθεύουν τις τιμές.

"Ο ναυλωτής/εμπόρος δεν θα δώσει ποτέ αυτές τις πληροφορίες (για τις τιμές) και δεν θα δώσει τα περιθώρια κέρδους του", δήλωσε ο Tony Paulson, επικεφαλής της West στην Ασία και εταιρικός διευθυντής, σε podcast του Lloyd's List τον περασμένο μήνα.