Μεγάλα ονόµατα του κλάδου αντιµετωπίζουν έναν τέλειο καταιγισµό προκλήσεων, συµπεριλαµβανοµένης της έλλειψης προσιτών µοντέλων, της βραδύτερης από την αναµενόµενη διάθεσης σηµείων φόρτισης, αλλά και του πιθανού αντικτύπου των ευρωπαϊκών δασµών στα EVS που κατασκευάζονται στην Κίνα, σηµειώνει το CNBC. Ο κολοσσός Volvo Cars ανακοίνωσε την περασµένη εβδοµάδα ότι εγκαταλείπει το πολυδιαφηµισµένο του σχέδιο να πουλάει µόνο EV µέχρι το 2030, επικαλούµενος την ανάγκη να είναι «ρεαλιστικός και ευέλικτος» εν µέσω των µεταβαλλόµενων συνθηκών της αγοράς. Η σουηδική αυτοκινητοβιοµηχανία ανέφερε ότι στοχεύει τώρα µεταξύ 90% και 100% των πωλήσεων αυτοκινήτων της να είναι πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά µοντέλα έως το 2030.
Η γερµανική Volkswagen, που έχει πληγεί από την κρίση και πολλές άλλες αυτοκινητοβιοµηχανίες, συµπεριλαµβανοµένης της Ford και του οµίλου Mercedes-benz, έχουν ανακοινώσει όλες καθυστερήσεις στα σχέδιά τους για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχηµάτων µε κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. «Πιστεύω ότι πολλοί κατασκευαστές περνούν αυτή τη διαδικασία καθυστέρησης των στόχων ηλεκτροκίνησης αυτή τη στιγµή. Το βλέπουµε σε όλη τη βιοµηχανία», δήλωσε ο Tιµ Αρκαρτ, αναλυτής αυτοκινήτων στην S&P Global Mobility. «Πολλοί κατασκευαστές, όµως, που είχαν σταµατήσει να επενδύουν στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι αν δεν συνεχίσουν να επενδύουν δεν θα είναι ανταγωνιστικοί», πρόσθεσε. Οι κυβερνήσεις σε βασικές αγορές είχαν εφαρµόσει µέτρα για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράζουν ηλεκτρικά οχήµατα µε µπαταρία (BEV) µε εξουσιοδοτηµένους στόχους – µια τάση που περιέγραψε ως «ολοένα και πιο προβληµατική». Το Ηνωµένο Βασίλειο, για παράδειγµα, απαιτεί πλέον το 22% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων φέτος να είναι οχήµατα µηδενικών εκποµπών (ZEV). Η εντολή, η οποία στοχεύει στη µείωση του αριθµού των ρυπογόνων οχηµάτων στους δρόµους, θα αυξάνεται ετησίως έως ότου φτάσει το 100% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2035.
«Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιµέτωποι µε µια πολύ δύσκολη επιλογή. Εχουν το ίδιο τεχνολογικό παράδειγµα στη βιοµηχανία εδώ και 130 χρόνια και τους ζητάµε να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που οδηγούν, χρησιµοποιούν, φορτίζουν τα οχήµατά τους, αντί να τα γεµίζουν µε βενζίνη», τόνισε ο Αρκαρτ. Παρά τις βραχυπρόθεσµες αβεβαιότητες, οι αυτοκινητοβιοµηχανίες δεν έχουν την πολυτέλεια να χάσουν τα ηλεκτρικά οχήµατα και η κατεύθυνσή τους παραµένει σαφής. «Η στροφή προς τα EV είναι ένα µη γραµµικό ταξίδι µε πολλές αβεβαιότητες, όπως έχουµε δει τα τελευταία δύο χρόνια. Θέτει όλο και περισσότερο υπό πίεση τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιοµηχανίες, ενώ οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αποτυγχάνουν να επιστρέψουν στα προ πανδηµίας επίπεδα στις εγχώριες αγορές τους», δήλωσαν σε πρόσφατο ερευνητικό σηµείωµα αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING. Η απόφαση ορισµένων Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων να καθυστερήσουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήµατα έχει «σε µεγάλο βαθµό στόχο τη διατήρηση της κερδοφορίας και τη διατήρηση της ευελιξίας σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο περιβάλλον». Εν κατακλείδι, η επιβράδυνση των πωλήσεων των δυτικών ΕV οφείλεται σε διάφορους λόγους και είναι πιθανό να είναι προσωρινή.
Καθυστερήσεις στα σχέδια µεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιοµηχανιών.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")