Στενεύουν τα περιθώρια για τη Northvolt, την εμβληματική εταιρεία μπαταριών της Ευρώπης που κινδυνεύει με χρεωκοπία. Όπως αποκαλύφθηκε σήμερα, μία από τις θυγατρικές της σουηδικής εταιρείας κήρυξε πτώχευση, φουντώνοντας τα σενάρια για το μέλλον της επιχείρησης

Η θυγατρική Northvolt Ett Expansion ασχολούταν με την κατασκευή του πολυσυζητημένου εργοστασίου της Northvolt στον Αρκτικό Κύκλο, το οποίο ταλανίζεται από μία σειρά προβλημάτων— από τον ανεπαρκή όγκο παραγωγής μέχρι τους μυστηριώδεις θανάτους εργαζομένων. Ευτυχώς η χρεωκοπία δεν θα συνοδευτεί από απώλεια θέσεων εργασίας, καθώς η συγκεκριμένη θυγατρική δεν είχε προσωπικό, ωστόσο η μητρική επιχείρηση έχει ήδη απολύσει 1600 εργαζόμενους, αριθμό ίσο με το ¼ του ανθρώπινου δυναμικού της στη Σουηδία. Παράλληλα, η Northvolt έχει προχωρήσει σε μία σειρά απο-επενδύσεων προκειμένου να επιβραδύνει την αιμορραγία κεφαλαίων.

Η Northvolt αποτελεί τη μη εισηγμένη εταιρεία με τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση στην Ευρώπη, έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 17 δις δολάρια από επενδυτές και δάνεια. Ωστόσο, η χαμηλή ζήτηση μπαταριών σε διεθνές επίπεδο και η αδυναμία της να ανταγωνιστεί τους ανταγωνιστές της από την Ασία έχουν φέρει τον σουηδικό όμιλο σε δυσχερή θέση. Όπως δήλωσε η εταιρεία, το κλείσιμο της θυγατρικής δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία της. Η τρέχουσα προτεραιότητα είναι η αύξηση της παραγωγής στο ψυχολογικό όριο του 1 GW, φτάνοντας στα 100.000 κύτταρα την εβδομάδα. Όμως ακόμα και αυτή η αύξηση δεν ανταποκρίνεται στις θεωρητικές δυνατότητες του εργοστασίου που αγγίζουν τα 16 GW.


Η αδυναμία της Northvolt να βελτιστοποιήσει τη γραμμή παραγωγής της οδήγησε στην απώλεια ενός κρίσιμου συμβολαίου με τη μέτοχό της, BMW. Η BMW αποφάσισε να ακυρώσει την παραγγελία της για μπαταρίες συνολικής αξίας 2 δις δολαρίων, προτιμώντας εντέλει την νοτιοκορεατική Samsung SDI. Η εξέλιξη αυτή δεν έπληξε μόνο τα κέρδη της Northvolt, αλλά και την αξιοπιστία της. Μολαταύτα, ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι τα προβλήματα της Northvolt δεν σχετίζονται τόσο με τις δικές της δυσκολίες, όσο με την ευρύτερη κρίση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, όπως αυτή αναδεικνύεται από τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.