Όπως είχε ήδη γνωστοποιηθεί, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αξιακή αλυσίδα των BEV στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες επαπειλούν οικονομική ζημία για τους παραγωγούς BEV της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι δασμοί θα αρχίσουν να ισχύουν την επομένη της δημοσίευσής τους στην Επίσημη Εφημερίδα. Από την έναρξη ισχύος των μέτρων, οι Κινέζοι παραγωγοί-εξαγωγείς θα υπόκεινται στους ακόλουθους αντισταθμιστικούς δασμούς: BYD: 17,0%, Geely: 18,8%, SAIC: 35,3%. Οι λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες θα υπόκεινται σε δασμό 20,7%. Μετά από τεκμηριωμένο αίτημα για ατομική εξέταση, στην Tesla θα επιβληθεί δασμός 7,8%. Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες θα έχουν δασμό 35,3%.
Συνεχίζονται οι συζητήσεις σχετικά με τις αναλήψεις υποχρεώσεων ως προς τις τιμές
Οι οριστικοί δασμοί θα εισπραχθούν από την έναρξη ισχύος. Οι προσωρινοί δασμοί που επιβλήθηκαν στις εισαγωγές BEV από την Κίνα στις 4 Ιουλίου 2024 δεν θα εισπραχθούν.
Παράλληλα, ΕΕ και Κίνα θα συνεχίσουν να εργάζονται για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων, συμβατών με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) και αποτελεσματικών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταυτοποίησε η έρευνα. «Η Επιτροπή παραμένει ανοικτή στη διαπραγμάτευση αναλήψεων υποχρεώσεων ως προς τις τιμές με μεμονωμένους εξαγωγείς, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Περί δικαιοσύνης των μέτρων
Όπως αποφασίστηκε, στο εξής, η Επιτροπή θα παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα των ισχυόντων μέτρων, μεταξύ άλλων για να διασφαλίσει ότι δεν καταστρατηγούνται. Κάθε παραγωγός-εξαγωγέας που συνεργάστηκε και υπόκειται στον μέσο δασμό του δείγματος ή που είναι νέος εξαγωγέας, δικαιούται να ζητήσει ταχεία επανεξέταση για τον καθορισμό ατομικού συντελεστή δασμού.
Τα μέτρα θα λήξουν στο τέλος της 5ετούς περιόδου, εκτός εάν ξεκινήσει επανεξέταση πριν από αυτή την ημερομηνία. Οι εισαγωγείς μπορούν να ζητήσουν επιστροφή εάν πιστεύουν ότι ο παραγωγός-εξαγωγέας τους δεν επιδοτείται ή εάν το περιθώριο επιδότησής τους είναι μικρότερο από τους δασμούς που καταβάλλουν οι εισαγωγείς. Ένα τέτοιο αίτημα θα πρέπει να είναι δεόντως τεκμηριωμένο και να υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία.
Η έρευνα
Η έρευνα ανακοινώθηκε από την Ursula von der Leyen, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 13 Σεπτεμβρίου 2023 κατά τη διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU). Αυτή η απόφαση βασίστηκε σε αυξανόμενα στοιχεία σχετικά με την πρόσφατη και ταχεία αύξηση των εξαγωγών σε χαμηλές τιμές ηλεκτρικών οχημάτων που προέρχονται από την Κίνα στην ΕΕ
Η Επιτροπή ακολούθησε αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να υποβάλουν σχόλια, αποδεικτικά στοιχεία και επιχειρήματα.
(από sepe.gr)