κεφάλαια στη Novo Energy και αντ' αυτού να επικεντρώσει τη χρηματοδότησή της στο μοναδικό εργοστάσιό της στο Skelleftea στη βόρεια Σουηδία, όπου αγωνίζεται να αυξήσει την παραγωγή.
Η δαπανηρή στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και η άνοδος των κινεζικών ανταγωνιστών με χαμηλότερο κόστος αναστατώνει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volvo έχει ήδη εγκαταλείψει τα σχέδιά της να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ η Northvolt δίνει μάχη για την επιβίωσή της αφού έχει κάψει τα μετρητά της στις παραπαίουσες προσπάθειές της να κατασκευάσει μπαταρίες.
Η Volvo και η Northvolt ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους να κατασκευάσουν από κοινού ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο με μεγάλες φανφάρες το 2021, ενώ η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026.
Αλλά και οι δύο εταιρείες έχουν δυσκολευτεί με τα σχέδιά τους φέτος. Η Northvolt δήλωσε ότι μειώνει το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της στη Σουηδία και περιορίζει όλες τις άλλες δραστηριότητες για να επικεντρωθεί στο εργοστάσιο Skelleftea. Δεν έχει ακόμη διευκρινίσει τι σημαίνει αυτό για την κοινοπραξία της Volvo ή για δύο ακόμη εργοστάσια που πρόκειται να κατασκευαστούν στη Γερμανία και τον Καναδά, αλλά τα στελέχη έχουν αφήσει έντονα να εννοηθεί ότι και τα δύο θα καθυστερήσουν.
Κάνει αγώνα δρόμου για να συγκεντρώσει ένα πακέτο διάσωσης, το οποίο φέρεται να είναι περίπου 300 εκατ. ευρώ, μέχρι την επόμενη εβδομάδα, ώστε να της δοθεί οικονομική ανάσα. Την Τετάρτη ενημερωσε ότι παραμένει σε «ενεργό και εποικοδομητικό διάλογο» με τη Volvo σχετικά με το μέλλον της Novo. Εγκυρες πηγές δήλωσαν ότι αν η Volvo ήθελε να αναλάβει την πλήρη ιδιοκτησία, θα έπρεπε να εξαγοράσει τη Northvolt, η οποία θα μπορούσε να βοηθήσει με τα χρηματοδοτικά της ζητήματα, αλλά δεν θα συνδεόταν με το πακέτο διάσωσης.
Η ίδια η Volvo έχει πληγεί από την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξαπλώνεται στην premium κατηγορία. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία μείωσε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της, καθώς και ότι δεν θα επενδύσει στη διάσωση της Northvolt.
Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Γκέτεμποργκ δήλωσε ότι «οποιαδήποτε παραγωγή μπαταριών στη Novo Energy εξαρτάται από τη συμμετοχή τρίτων ή άλλων εταίρων», αλλά δεν έδωσε καμία ένδειξη για το αν βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες εταιρείες για την ανάληψη του εργοστασίου. Πρόσθεσε ότι το εργοστάσιο είναι «πολυλειτουργικό» και ότι εξετάζονται διάφορες, μη διευκρινισμένες επιλογές για τη μελλοντική του χρήση.
Η Volvo τόνισε ότι διαθέτει «διαφοροποιημένη και ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών» και ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της δεν θα επηρεαστεί.
Οι ειδικοί δήλωσαν ότι εάν η Volvo ήθελε να διατηρήσει τη Novo Energy ως εργοστάσιο μπαταριών, μόνο οι ασιατικοί κατασκευαστές, όπως η κινεζική CATL, η ιαπωνική Panasonic ή η νοτιοκορεατική LG, ήταν προς το παρόν σε θέση να κατασκευάσουν κυψέλες.
Η Volvo δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς» για να πει εάν ο νέος της εταίρος θα είναι Κινέζος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία εξετάζει διάφορες επιλογές.