Τέσσερις ηγέτες από τον ναυτιλιακό τομέα της Ιαπωνίας εργάζονται το 2024 για να αναπτύξουν ιδέες σχεδιασμού για ένα φιλικό προς το περιβάλλον δεξαμενόπλοιο VLCC. Ο στόχος ήταν να σχεδιαστεί ένα αποτελεσματικό σκάφος που θα μπορούσε να υπερβαίνει τις κανονιστικές απαιτήσεις. Έθεσαν στόχο μείωσης των εκπομπών κατά περισσότερο από 40%.

Η Idemitsu Tanker Co., η IINO Kaiun Kaisha (IINO Lines), η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και η Nihon Shipyard Co. κυκλοφόρησαν το σχέδιό τους για ένα σκάφος 309.000 dwt μήκους 1.114 πόδια (339,5 μέτρα) αναφέροντας ότι θα πετύχαινε τον στόχο καλύτερα από 40 τοις εκατό σε σύγκριση με την τρέχουσα γραμμή βάσης για τις εκπομπές από ένα μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο.

Το έργο επέλεξε τον τελευταίο κύριο κινητήρα διπλού καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιεί μεθανόλη και βαρύ λάδι ως καύσιμο. Μεταξύ των άλλων στοιχείων που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών, ενσωμάτωσαν γεννήτριες άξονα. Ενώ καθιστούν το σχέδιο του σκάφους κατάλληλο για υποβοηθούμενη από τον άνεμο πρόωση, αναφέρουν ότι το σύστημα αιολικής πρόωσης θα είναι προαιρετικό για τη συνολική σχεδίαση. Εξέτασαν τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένου του Onboard Carbon Capture & Storage.

Η Idemitsu Tanker Co. ξεκίνησε το έργο φέρνοντας έναν κορυφαίο ναυπηγό μαζί με συναδέλφους από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η κοινή έρευνα και ανάπτυξη του σχεδιαστικού έργου επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των εννοιών, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων, των μηχανημάτων και του περιβαλλοντικού εξοπλισμού για αυτό που αποκαλούν Malacca Max VLCC. 

Σημειώνοντας ότι η Ιαπωνία εισάγει το 89% του πετρελαίου της από τη Μέση Ανατολή, ένα από τα βασικά ζητήματα ήταν η δημιουργία του μεγαλύτερου τύπου πλοίου ικανού να διέρχεται από το Στενό της Malacca, μια σημαντική ναυτιλιακή οδό για αργό πετρέλαιο μεταξύ της Ιαπωνίας και της Μέσης Ανατολής.

Επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη από 40% μείωση, υπογραμμίζουν ότι ένας τυπικός σχεδιασμός Φάσης ΙΙΙ θα επιτύγχανε μόνο πάνω από 30 τοις εκατό μείωση έναντι της βασικής γραμμής για τα VLCC. Επιπλέον, ενώ η μεθανόλη αναμένεται να συμβάλει σε μείωση περίπου 15 τοις εκατό σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού μαζούτ, η μελέτη υπογραμμίζει τη χρήση πράσινης μεθανόλης, όπως η βιομεθανόλη που παράγεται από βιομάζα και η συνθετική μεθανόλη (e-μεθανόλη) που παράγεται με χρήση υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το δεσμευμένο CO2, θα καταστήσει δυνατή τη μείωση των εκπομπών CO2 στο καθαρό μηδέν.

Οι εταιρείες αναφέρουν ότι θα πραγματοποιήσουν περαιτέρω μελέτες με βάση την ιδέα του σχεδιασμού για να βελτιώσουν και να προωθήσουν το σχεδιασμό τους. Στοχεύουν σε παραγγελίες ναυπηγικής «στρατηγικής» για αυτό το φιλικό προς το περιβάλλον VLCC επόμενης γενιάς και να διαθέσουν πλοία για μεταφορά αργού πετρελαίου για ιαπωνικά διυλιστήρια το συντομότερο δυνατό.