Σε μερική υποχώρηση από την ευρωπαϊκή διύλιση προχωρά η Exxon, τη στιγμή που οι περισσότερες πετρελαϊκές υποφέρουν εξαιτίας των χαμηλών κερδών του κλάδου

Όπως ανακοίνωσε η Rhone Energies, μία κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής Entara LLC και της σιγκαπούριας Trafigura, αγόρασε το διυλιστήριο Fos της Exxon. Το διυλιστήριο με ικανότητα επεξργασίας 140.000 βαρελιών την ημέρα, βρίσκεται κοντά στη Μασσαλία και είναι η μοναδική σχετική υποδομή του αμερικανικού κολοσσού στη Μεσόγειο. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας για το Fos, η Exxon μπορεί να επικεντρωθεί στην πώληση του μεριδίου της στο διυλιστήριο Miro στη νοτιοδυτική Γερμανία.

Οι πωλήσεις αυτές θα φέρουν την ημερήσια ικανότητα διύλισης της Exxon στα 1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, διατηρώντας την όμως στη δεύτερη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, πίσω από τη γαλλική TotalEnergies. Τα εναπομείναντα τέσσερα διυλιστήρια της εταιρείας στην Ευρώπη βρίσκονται στις ακτές του Ατλαντικού, αναδεικνύοντας ενδεχομένως τη στρατηγική της για την εξέλιξη της αγοράς πετρελαίου στη γηραιά ήπειρο. Πιο κρίσιμα, ο κλάδος της διύλισης περνά μία βαθιά ύφεση το 2024 εξαιτίας του μειωμένου ενδιαφέροντος για τα πετρελαιοειδή, έχοντας μειώσει αισθητά τα έσοδα των πετρελαϊκών γιγάντων.