Τα υπόλοιπα ήταν με καύσιμο μεθανόλη, συμπεριλαμβανομένων 20 bulkers διπλού καυσίμου μεθανόλης. Παρόλο που η μεθανόλη δεν ξεπερνά πλέον το LNG ως το εναλλακτικό καύσιμο επιλογής, ο Οκτώβριος ήταν ο ισχυρότερος μήνας για παραγγελίες πλοίων με καύσιμο μεθανόλη φέτος.
«Η ανάπτυξη καθοδηγείται σαφώς από το LNG. Από τον Ιούλιο, έχουν δοθεί 177 νέες παραγγελίες για πλοία με καύσιμο LNG, σε σύγκριση με 52 τους πρώτους έξι μήνες του έτους», δήλωσε ο Jason Stefanatos, Global Decarbonization Director της DNV Maritime. «Η μεθανόλη επιδεικνύει επίσης κάποια ανθεκτικότητα. Με 162 παραγγελίες για πλοία με καύσιμα μεθανόλης που έχουν τοποθετηθεί τους πρώτους 10 μήνες του έτους, ο συνολικός αριθμός για το 2023 έχει ήδη ξεπεραστεί».
Συνολικά, περισσότερα από 460 νέα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα έχουν παραγγελθεί από τον Ιανουάριο, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Μέρος αυτής της κίνησης οφείλεται στην υψηλή ζήτηση ρεκόρ για νέα χωρητικότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στην προθυμία των θαλάσσιων μεταφορέων να ποντάρουν μεγάλα ποσά σε πλοία διπλού καυσίμου.
Οι παραδόσεις νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται επίσης κατακόρυφα, ως αποτέλεσμα μιας πολυετούς έκρηξης της δραστηριότητας παραγγελιών. Σύμφωνα με την BIMCO, οι παραδόσεις τέτοιων πλοίων έχουν ήδη φθάσει σε νέο ετήσιο ρεκόρ - με δύο μήνες να απομένουν. Κατά τους πρώτους 10 μήνες παραδόθηκαν 410 πλοία χωρητικότητας 2,5 εκατομμυρίων TEU, ξεπερνώντας το ρεκόρ των 2,3 εκατομμυρίων που σημειώθηκε μόλις πέρυσι, σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, Niels Rasmussen.
Αυτές οι παραδόσεις μεταφράζονται άμεσα σε ένα τεράστιο ποσοστό αύξησης του στόλου κατά 9% κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι σήμερα. Οι τιμές των ναύλων είναι υψηλές και οι πλοιοκτήτες είναι απρόθυμοι να διαλύσουν την παλιά, σύμφωνα με τους μεσίτες ανακύκλωσης πλοίων, οπότε οι νέες παραδόσεις είναι σχεδόν καθαρά προσθετικές στο συνολικό μέγεθος του στόλου.
Ο Rasmussen σημειώνει ότι ο κατακλυσμός των παραδόσεων πιθανότατα θα συνεχιστεί, δεδομένου του φρενήρη ρυθμού των νέων παραγγελιών.
«Μέχρι στιγμής φέτος, οι συμβάσεις είναι ήδη υπερδιπλάσιες του περσινού συνόλου και 286 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατομμυρίων TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών ... . το 25% του μεγέθους του συνολικού στόλου», δήλωσε ο Rasmussen.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει απορροφήσει μέχρι στιγμής την επιπλέον χωρητικότητα και ο γρήγορος ρυθμός των παραδόσεων δεν έχει επηρεάσει τους ναύλους. Εάν και όταν η ζήτηση για χωρητικότητα boxship ψυχρανθεί, θα πρέπει να είναι δυνατόν να επιβραδυνθεί η αύξηση του στόλου με την απόσυρση παλαιών χωρητικοτήτων, είπε.
«Επειτα από μερικά χρόνια πολύ χαμηλών ρυθμών ανακύκλωσης, 3,4 εκατομμύρια TEU θα είναι άνω των 20 ετών το επόμενο έτος και θα είναι πρωταρχικοί υποψήφιοι για ανακύκλωση τα επόμενα χρόνια. Εάν ανακυκλωθούν όλα κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, η αύξηση του στόλου από το τρέχον βιβλίο παραγγελιών μπορεί να περιοριστεί στο 14%», δήλωσε ο Rasmussen.