που έχει συνάψει μέχρι σήμερα για το σύστημα προώθησης με υποβοήθηση από τον άνεμο.
Με περισσότερα από 240 δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς αερίου, η Maersk Tankers αναφέρει ότι διερευνά και υιοθετεί συνεχώς προηγμένες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης. Η εταιρεία επέδειξε την πρόωση με υποβοήθηση ανέμου το 2018 με την εγκατάσταση πανιών ρότορα στο Maersk Pelican και πρόσφατα προσέλαβε την Njord, έναν ειδικό σε πράσινες λύσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, για να βοηθήσει στην αξιολόγηση και την εκτίμηση ενός ευρέος φάσματος συστημάτων πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου.
Η Maersk Tankers ανέθεσε σύμβαση στην Bound4blue για την εγκατάσταση συνολικά 20 πανιών αναρρόφησης σε πέντε πλοία του στόλου. Τα πλοία περιλαμβάνουν τα πλοία Maersk Tacoma, Maersk Tampa, Maersk Tangier και Maersk Teesport, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2015 και το 2016 και το καθένα έχει χωρητικότητα 49.800 dwt, καθώς και το Maersk Tokyo που κατασκευάστηκε επίσης το 2016 και έχει χωρητικότητα 44.000 dwt.
«Για να προχωρήσει η βιομηχανία δεξαμενόπλοιων στην ενεργειακή μετάβαση, απαιτούνται συγκεκριμένες επενδύσεις και δράσεις», δήλωσε ο Claus Grønborg, Chief Investment Officer της Maersk Tankers. «Με την εφαρμογή συστημάτων πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου σε κλίμακα στο στόλο μας, δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να επιτύχουν τους στόχους τους για τη βιωσιμότητα, ενώ παράλληλα προωθούμε τους στόχους του FuelEU Maritime και του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ».
Κάθε ένα από τα πανιά αναρρόφησης θα έχει ύψος 26 μέτρα (85 πόδια). Η τεχνολογία λειτουργεί με την έλξη του αέρα κατά μήκος της αεροδυναμικής επιφάνειάς του για τη δημιουργία ανύψωσης και προωθητικής απόδοσης. Η Maersk Tankers αναφέρει ότι τα πανιά θα εγκατασταθούν κατά τη διάρκεια κανονικών περιόδων ξηράς δεξαμενής το 2025 και το 2026 και αναμένει να πραγματοποιήσει διψήφιες ποσοστιαίες μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμων και στις αποστολές CO2 ανά πλοίο.
«Σχεδιασμένο να λειτουργεί με ασφάλεια σε δύσκολες συνθήκες, το σύστημά μας είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για ασφαλή, υψηλής απόδοσης και οικονομικά αποδοτική λειτουργία σε δεξαμενόπλοια», δήλωσε ο José Miguel Bermúdez, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Bound4blue. Ο ίδιος χαρακτήρισε την παραγγελία «σημαντικό ορόσημο» για την τεχνολογία.
Η εταιρεία που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία στην Ισπανία, τονίζει ότι έχει εγκαταστήσει το σύστημα eSail σε τέσσερα πλοία. Σημειώνουν αυξανόμενη δυναμική έχοντας υπογράψει πρόσθετες συμφωνίες με άλλες γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες, όπως οι Klaveness Combination Carriers, Eastern Pacific, Odfjell και Louis Dreyfus.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την προσθήκη συστημάτων αιολικής πρόωσης στα πλοία της. Αρκετές διαφορετικές τεχνολογίες ανταγωνίζονται και από τα πρώτα αποτελέσματα τα εγκατεστημένα συστήματα παρέχουν σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμων και υποστηρίζουν τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών και την τήρηση των αναδυόμενων κανονισμών.