Στην προσπάθειά τους οι κατασκευάστριες εταιρείες να αποφύγουν τα πρόστιμα, προτιμούν να πωλούν ακόμη και με ζημία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά να πληρώσουν το βαρύ πρόστιμο που θα τους επιβληθεί λόγω των ρύπων από το 2025. Έτσι κατεβάζουν τις αρχικές τιμές, κάνουν προσφορές και προωθούν τα προϊόντα τους ως περισσότερο ελκυστικά.
Από την άλλη, πολύ σύντομα θα λήξουν πολλά από τα συμβόλαια των εταιρειών μίσθωσης που έχουν υπογράψει τα προηγούμενα χρόνια με ιδιώτες και επαγγελματίες. Σύμφωνα με μελέτη της JD Power, μόνο στις ΗΠΑ το 2026 θα λήξουν πάνω από 250.000 μισθώσεις, ενώ κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στην Ευρώπη. Αυτή η κατάσταση θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους καταναλωτές να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παράλληλα, με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορέσουν να ανανεωθούν οι γερασμένοι στόλοι της Ευρώπης.
Τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσουν τις τιμές στην αγορά. Σύμφωνα με την έκθεση E-Vision Intelligence του φετινού Οκτωβρίου της JD Power, οι όγκοι μισθώσεων για νέα ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν κατά 355% το 2023 και 88% τον Σεπτέμβριο του 2024. Αυτό ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι σε 2-3 χρόνια που θα επιστρέψουν στην αγορά όλα αυτά τα αυτοκίνητα που μισθώθηκαν, θα ρίξουν αρκετά τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Με δεδομένο ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες θα συνεχίσουν να βγάζουν βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα με πολύ καλύτερη αυτονομία, με περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και αρκετά φθηνότερα από τις σημερινές τιμές, τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδεχομένως να αποτελούν μια καλή λύση αγοράς. Όπως και να έχει ο χάρτης της αυτοκίνησης θα αλλάξει πολύ σύντομα και θα δούμε στην αγορά πληθώρα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα μπορούν να καλύψουν όλες ανάγκες. Παράλληλα θα συμβάλλουν με την σειρά τους στην προσπάθεια ανανέωσης των στόλων, αλλά κυρίως της ευαισθητοποίησης των πολιτών για ένα καλύτερο περιβάλλον.