Το Kia EV3 αξιοποιεί τις premium τεχνολογίες των μεγαλύτερων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων EV6 και EV9.
«Το Kia EV3 είναι ένα ευέλικτο όχημα, κατασκευασμένο και σχεδιασμένο για να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες και τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής των οδηγών σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε ο Marc Hedrich, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kia Europe. «Δείχνει επίσης πώς ένα EV μπορεί να είναι μέρος ενός ευρέος οικοσυστήματος που περιλαμβάνει πληρωμές στο αυτοκίνητο, ενημερώσεις μέσω του αέρα, φόρτιση διπλής κατεύθυνσης, ψηφιακές αναβαθμίσεις και πολλά άλλα, για να κάνει την οδήγηση πιο άνετη.»
Είναι χτισμένο στην αρχιτεκτονική EV της Kia, την Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Αποτελεί μέρος της στρατηγικής της μάρκας να διαθέτει 11 ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά έως το 2026, επεκτείνοντας σε 15 μοντέλα έως το 2027, με τη γκάμα προϊόντων στην Ευρώπη να είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2035.
Όπως ανακοινώθηκε κατά την διάρκεια της παρουσίασης το νέο μοντέλο προσφέρει αυτονομία έως 605 χλμ.( WLTP) ενώ όταν το όχημα χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε συνθήκες οδήγησης πόλης η αυτονομία αυξάνεται στα 773 χλμ. Η αυξημένη αυτονομία στο αστικό περιβάλλον ενισχύεται από την τεχνολογία i-Pedal και το σύστημα πέδησης με ανάκτηση. Η πλήρης οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες πέδησης με ανάκτηση, συμπεριλαμβανομένης της όπισθεν.
Η απόδοση του αυτοκινήτου υποβοηθάτε και από την βελτίωση της αεροδυναμικής. Η τεχνολογία ενεργού πτερυγίου αέρα και το σχήμα της ουράς του αμαξώματος, συμβάλουν στην επίτευξη καλύτερης αεροδυναμικής. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,263 και παίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης της ενέργειας και στην αύξηση της εμβέλειας. Οι δοκιμές στη σήραγγα επέτρεψαν στους μηχανικούς να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης του σχήματος των τροχών και της βελτίωσης των πίσω συνδυαστικών φανών. Υπάρχουν επίσης νέα καλύμματα των πλευρικών μαρσπιέ και οκτώ μέρη που καλύπτουν το κάτω μέρος του αμαξώματος, για ευκολότερη ροή αέρα κάτω από το δάπεδο και μειωμένη αντίσταση.
Η τεχνολογία γρήγορης φόρτισης 400 V επιτρέπει στο EV3 να φτάσει από το 10% στο 80% σε 29 λεπτά για την έκδοση μπαταρίας 58,3 kWh και 31 λεπτά για την έκδοση 81,4 kWh. Μπορούν να προστεθούν αυτονομία έως και 202 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά.
Η Kia είναι ένας από τους κατασκευαστές που φέρνουν τη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των συμπαγών EV SUV. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές και επιτρέπει στους οδηγούς να μεγιστοποιούν την αξιοποίηση του αυτοκινήτου. Είναι επίσης ικανό και για αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένων των Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home και Vehicle-to-Building, τα οποία θα εισαχθούν σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές.
Διαθέτει το πρώτο στον κόσμο αποδοτικό και συμπαγές σύστημα HVAC (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός) που προσφέρει άνεση στην καμπίνα σε όλες τις καιρικές συνθήκες, μεγιστοποιώντας την άνεση και ελαχιστοποιώντας τη χρήση ισχύος, τονίσθηκε στη παρουσίαση. Το νέο σύστημα προσφέρει στους μπροστινούς επιβάτες επιπλέον 6 εκατ. στο χώρο των ποδιών, σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης, τώρα στην τέταρτη γενιά του, βελτιώνει την απόδοση της αντλίας θερμότητας.
Η σουίτα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2 και συστημάτων πρόληψης σύγκρουσης, έχουν επίσης δοκιμαστεί εκτενώς στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής με το Kia EV3 GT-LINE 204 ίππων με την μεγάλη μπαταρία 81,4 kWh, στους εξαιρετικούς δρόμους στη περιοχή Cascais, το ευρύχωρο εσωτερικό προσφέρει μια αίσθηση σαλονιού και διαθέτει χαρακτηριστικά που κάνουν το ταξίδι άνετο. Σημείο αναφοράς είναι το εντυπωσιακής σχεδίασης ταμπλό το οποίο διαθέτει τριπλή πανοραμική οθόνη, με δύο οθόνες αφής 12,3 ιντσών που διευκολύνουν την προβολή και την πρόσβαση στον οδηγό και μια οθόνη τμήματος 5,3 ιντσών για έλεγχο του κλιματισμού. Μια head-up οθόνη 12,3 ιντσών τοποθετεί όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο μάτι του οδηγού. Όπως το μεγάλο SUV EV9, έτσι και το EV3 διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία τις λειτουργίες που συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού.
Αξιολογήσαμε τα καθίσματα χαλάρωσης, τις έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, το συρόμενο τραπέζι, τον εκτεταμένο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και τα χρώματα εμπνευσμένα από τη φύση που βελτιώνουν την ευημερία των οδηγών και των επιβατών σε κάθε ταξίδι. Τα καθίσματα περιλαμβάνουν προσκέφαλα που μοιάζουν με πλέγμα για καλύτερο αερισμό και άνεση.
Αξιοποιεί 10 οικολογικά υλικά, όπως βιοπλαστικά, ανακυκλωμένα υφάσματα PET και βαφές χωρίς BTX. Ως μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής βιωσιμότητας της, η μάρκα στοχεύει έως το 2030 το 20% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα οχήματά της να προέρχονται από ανακυκλωμένες πηγές.
Το Kia In-Car Payment κάνει το ντεμπούτο του στο EV3 που επεκτείνει τη δυνατότητα του οχήματος για πληρωμές εντός αυτοκινήτου. Η πρώτη διαθέσιμη συνεργασία είναι με την Parkopedia, η οποία θα βοηθήσει τους οδηγούς να εντοπίσουν το διαθέσιμο χώρο στάθμευσης και να πληρώσουν γι' αυτό μέσω της οθόνης πλοήγησης του οχήματος. Η διευκόλυνση του In-Car Payment για τους οδηγούς είναι μέρος της δέσμευσης της μάρκας να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία και να βελτιώσει την ικανοποίηση των οδηγών στο ταξίδι.
Το EV3 προσφέρει το μέλλον της συνδεσιμότητας με ενημερώσεις over-the-air, δυνατότητα ροής βίντεο, λειτουργίες κατά παραγγελία μέσω του Kia Connect Store και ψηφιακού κλειδιού 2.0 που επιτρέπει σε έως και 7 οδηγούς να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το όχημα χρησιμοποιώντας ένα smartphone. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα διαθέτει το Kia's AI Assistant με ChatGPT που βοηθά στην ενίσχυση της κατανόησης, της γνώσης και της απόλαυσης του οχήματος από τον οδηγό.
Η Kia σχεδιάζει να παρουσιάσει μια έκδοση με τετρακίνηση (AWD) που επεκτείνει τη γκάμα επιλογών πέρα από τα τρέχοντα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς (2WD).
Στο δρόμο το ολοκαίνουργιο Kia EV3 GT-LINE 204 ίππων με την μεγάλη μπαταρία 81,4 kWh, προσφέρει υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Να σημειώσουμε, την υψηλή στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, την άμεση αντίδραση του συστήματος διεύθυνσης, την υποδειγματική συμπεριφορά των αναρτήσεων παρά το αυξημένο βάρος, λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και την αίσθηση ασφάλειας. Είναι ευκολοδήγητο, ευέλικτο και εξασφαλίζει ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου στον σαλόνι.
Διαθέτει ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς που βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μπαταριών 4ης γενιάς της Kia. Η έκδοση EV3 Standard προσφέρεται με μπαταρία 58,3 kWh, ενώ η έκδοση EV3 Long Range εφοδιάζεται με μπαταρία 81,4 kWh.
Και οι δύο διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων (150 kW), ροπή 283 Nm, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4΄΄. Μέγιστη ταχύτητα είναι 170 χλμ./ώρα.
Η τιμή της βασικής έκδοσης του Kia EV3 με μπαταρία 58,3 kWh είναι 41.990 ευρώ, με την έκπτωση 3.000 ευρώ και την κρατική επιδότηση 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ΄ Κύκλος » η τιμή μειώνεται στα 29.990 ευρώ. Ξεκίνησαν οι πωλήσεις, τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στις αρχές Ιανουαρίου 2025. ΑΠΕ ΜΠΕ