Εντός του 2024 η Γαλλία έχει εισάγει μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού ΥΦΑ από οποιαδήποτε άλλη χρονιά, με τα δεδομένα να ξεκινούν από το 2018. Σύμφωνα με τα δεδομένα που κατάφερε να συλλέξει το Bloomberg, τα γαλλικά τερματικά, και ειδικά η Δουνκέρκη, παραμένουν ένας από τους βασικούς προορισμούς για τα φορτία ρωσικού LNG που ξεκινούν από τον σταθμό Yamal στον Αρκτικό Ωκεανό. Τα περισσότερα καύσιμα μεταφέρονται στο πλαίσιο μακροχρόνιων συμβολαίων που είχαν συνάψει εταιρείες όπως η γαλλική TotalEnergies, η γερμανική Securing Energy for Europe— που ελεγχόταν από τη Gazprom μέχρι το 2022— και η ισπανική Naturgy Energy Group.
Οι εισαγόμενες ποσότητες ρωσικού LNG στη Γαλλία. Πηγή: Bloomberg.
Μολονότι η Γαλλία συνιστά έναν από τους συχνότερους εισαγωγείς ρωσικού ΥΦΑ, η δομή του ευρωπαϊκού δικτύου δεν επιτρέπει την ακριβή μέτρηση για κάθε ευρωπαϊκό κράτος. Αυτό διότι εφόσον το LNG φτάσει στους ευρωπαϊκούς τερματικούς σταθμούς, επαναεριοποιείται και εισέρχεται στο σύστημα των ευρωπαϊκών αγωγών, όπου και αναμειγνύεται με το φυσικό αέριο που έχει εισαχθεί από άλλους προμηθευτές. Παρά την εντεινόμενη αντιπαλότητα μεταξύ Βρυξελλών και Μόσχας, αλλά και τη ρητορική των ευρωπαίων αξιωματούχων για απεξάρτηση από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, η Ρωσία συνεχίζει να είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές LNG της Ευρώπης.
Η πραγματικότητα αυτή έχει οδηγήσει αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να προτρέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να λάβει αυστηρότερα και ουσιαστικότερα μέτρα κατά του ρωσικού φυσικού αερίου. Προς το παρόν, η ΕΕ δεν έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού LNG, καθώς κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε εκτόξευση των τιμών και αδυναμία κάλυψης της πραγματικής ζήτησης από άλλους προμηθευτές. Παράλληλα, οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες είχαν υπογράψει μακροχρόνιες συμφωνίες με τους Ρώσους εξαγωγείς και μία αθέτηση των όρων τους θα σήμαινε βαριά πρόστιμα εκτός όλων των άλλων. Ωστόσο, από τον Μάρτιο του 2025, η ΕΕ απαγορεύει τον διαμετακομισμό του ρωσικού LNG προς τρίτες χώρες, μία κίνηση που θα δυσχεράνει κυρίως τα φορτία προς τις ασιατικές αγορές.