που χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα. Η πλατφόρμα STLA Frame "body on frame" διαφέρει από τις άλλες πλατφόρμες EV της αυτοκινητοβιομηχανίας (μικρές, μεσαίες, μεγάλες), οι οποίες χρησιμοποιούν παραδοσιακή κατασκευή unibody.
Το STLA Frame έχει σχεδιαστεί για φορτηγά και SUV πλήρους μεγέθους, με δυνατότητα στήριξης λύσεων πολλαπλής ενέργειας, κυρίως για τεχνολογίες ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) και ηλεκτρικού οχήματος (REEV), αλλά και κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικούς, ακόμη και κινητήρες με καύσιμο υδρογόνο εάν χρειάζεται.
Η Stellantis — σε αντίθεση με την GM ( GM ) και τη Ford ( F ) — χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα πολλαπλών ενεργειών για τα φορτηγά της για να συναντήσει τους πελάτες της όπου βρίσκονται, δήλωσε ο CEO Carlos Tavares σε μια κλήση με δημοσιογράφους.
«Αν με ρωτάτε αν θα προτιμούσα μια ταχύτερη μετάβαση [EV], θα έλεγα ναι, θα το προτιμούσα. Αλλά δεν είμαστε εδώ για να ακολουθήσουμε τις «εικασίες» μου, είμαστε εδώ για να προσαρμοστούμε στις συνθήκες της αγοράς και να κάνουμε το οι πελάτες ευχαριστημένοι», είπε ο Ταβάρες.
Ο Stellantis είπε ότι η πλατφόρμα Frame θα χρησιμοποιεί διπλούς ηλεκτρικούς κινητήρες (EDM) για δυνατότητα τετρακίνησης και στοχεύει 500 μίλια πλήρως ηλεκτρικής αυτονομίας για το BEV. Το αυτονομία EV, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα αερίου ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας όταν εξαντληθεί, θα έχει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία 690 μιλίων. Τόσο το EV όσο και το EV-extender θα έχουν ωφέλιμο φορτίο 2.700 λιβρών και ικανότητα ρυμούλκησης 14.000 λιβρών.
Τα οχήματα Ram και Jeep θα είναι τα πρώτα που θα χρησιμοποιήσουν το όχημα πλαισίου STLA. Η Stellantis έχει ήδη αποκαλύψει το νέο pickup Ram 1500 REV EV και Ramcharger range-extender pickup. Ενώ ένα Jeep EV που χρησιμοποιεί το πλαίσιο STLA δεν έχει ανακοινωθεί, φημολογείται ότι θα είναι μια παραλλαγή SUV Wagoneer ή Grand Wagoneer.
Tο πρώτο εξάμηνο του 2025
Ο Tavares είπε ότι τα pickup θα είναι στις αντιπροσωπείες το πρώτο εξάμηνο του 2025, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία έχασε την προθεσμία για τα φορτηγά στα τέλη του 2024.
«Δεν θέλουμε να αναλάβουμε ρίσκα, είναι πολύ σημαντικό για τη Stellantis να αποδείξουμε ότι έχουμε όλες τις δυνατότητες και ότι κυριαρχούμε στην τεχνολογία με υψηλό επίπεδο αντοχής, και αυτό ακριβώς κάνουμε αυτή τη στιγμή. " είπε ο Ταβάρες.
Η ανακοίνωση για την τελευταία πλατφόρμα EV της Stellantis έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα, η Stellantis δημοσίευσε απογοητευτικά έσοδα και αποστολές τρίτου τριμήνου και είχε προειδοποιήσει νωρίτερα ότι τα κέρδη θα ήταν σημαντικά χαμηλότερα για το έτος σε σύγκριση με το 2023 λόγω του υψηλού αποθέματος και της επιδείνωσης των πωλήσεών της στις ΗΠΑ και την Κίνα.
«Προχωρούμε σε μια μετάβαση εδώ», είπε ο CFO Doug Ostermann στην κλήση κερδών.
Ο Ostermann, ο οποίος μόλις αντικατέστησε την απερχόμενη CFO Natalie Knight στα μέσα Οκτωβρίου, είναι άλλο ένα νέο πρόσωπο στο Stellantis. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares θα αποσυρθεί μετά τη λήξη του συμβολαίου του το 2026 και ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Jeep Antonio Filosa θα προσθέσει στα καθήκοντά του τον COO της Βόρειας Αμερικής, διαδεχόμενος τον εκτελεστικό διευθυντή Carlos Zarlenga.
Η Stellantis ανέφερε επίσης ότι αυτόν τον μήνα ότι θα απολύσει 1.100 εργαζομένους στο εργοστάσιό της στο Jeep Gladiator στο Οχάιο λόγω της πτώσης των πωλήσεων για το off-road pickup, αν και μια ηλεκτροκίνητη υβριδική έκδοση του Gladiator έρχεται τον επόμενο χρόνο.
Η εκλογή Τραμπ και η στάση του για τα EV μπορεί επίσης να αποτελέσει αντίθετο άνεμο για την Stellantis και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που στοιχηματίζουν στα EV. Η ομάδα Τραμπ φέρεται να σχεδιάζει να εξαλείψει την ομοσπονδιακή έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν η νέα κυβέρνηση του αναλάβει το επόμενο έτος.
Ο Tavares πάντως πιστεύει ότι η Stellantis μπορεί ακόμα να ανταποκριθεί επειδή έχει μια ευκίνητη στρατηγική.
«Ας αναγνωρίσουμε ότι με μια στρατηγική πολλαπλών ενεργειακών πλατφορμών, είμαστε σε θέση να προσαρμοστούμε σε πολύ διαφορετικές συνθήκες της αγοράς και θα μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε απέναντι σε ρυθμιστικές συνθήκες ή οποιαδήποτε αλλαγή», είπε ο Ταβάρες όταν ρωτήθηκε για τον Τραμπ και την απειλή απώλειας κινήτρων της κυβέρνησης.