οι οποίοι απασχολούνται σε έξι εργοστάσια που διέπονται από ξεχωριστή συλλογική σύμβαση μισθών σε σχέση με το υπόλοιπο εργατικό δυναμικό.
Η Volkswagen έχει απαιτήσει μείωση μισθών κατά 10%, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το κόστος και να αυξήσει τα κέρδη της για να παραμείνει ανταγωνιστική και να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς απέναντι στον ανταγωνισμό των κινεζικών εταιρειών και την πτώση της ζήτησης αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.
Τα συνδικάτα πρότειναν την Τετάρτη την παραίτηση από τα μπόνους για δύο χρόνια και τη δημιουργία ενός ταμείου για τη χρηματοδότηση μιας προσωρινής μείωσης των ωρών εργασίας σε λιγότερο παραγωγικούς τομείς της επιχείρησης. Είπαν ότι τα μέτρα αυτά θα απέτρεπαν τις απολύσεις και θα δημιουργούσαν εξοικονόμηση κόστους 1,5 δισ. ευρώ (1,58 δισ. δολάρια).
Το ταμείο θα χρηματοδοτηθεί από αύξηση 5,5% στους μισθούς του εργατικού δυναμικού, την οποία οι εργαζόμενοι θα τοποθετήσουν στο ταμείο ως πράξη αλληλεγγύης προς τους συναδέλφους σε τομείς της επιχείρησης που υποφέρουν από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και των οποίων οι θέσεις εργασίας θα κινδυνεύσουν. Τα συνδικάτα δεν παρείχαν λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργούνταν αυτές οι εξοικονομήσεις.
Όμως η πρόταση εξαρτιόταν από την προϋπόθεση ότι η διοίκηση θα απέκλειε το κλείσιμο εργοστασίων, κάτι που η VW έχει αρνηθεί να κάνει.
Εάν η διοίκηση απορρίψει την πρότασή τους, τα συνδικάτα - μια ισχυρή δύναμη στη Volkswagen που ελέγχει τις μισές έδρες στο εποπτικό της συμβούλιο - θα απαιτήσουν αύξηση μισθών κατά 7% και όχι κλείσιμο εργοστασίων.
Εάν τα αιτήματά τους δεν ικανοποιηθούν, οι εργαζόμενοι θα απεργήσουν από την 1η Δεκεμβρίου σε όλες τις γερμανικές εγκαταστάσεις, οι πρώτες απεργίες μεγάλης κλίμακας στη VW AG από το 2018, όταν πάνω από 50.000 εργαζόμενοι κατέβηκαν στους δρόμους για τους μισθούς.
«Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σηματοδοτούν άνοιγμα σε μέτρα για το κόστος εργασίας και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα... Θα προχωρήσουμε σε μια λεπτομερή ανταλλαγή στις διαπραγματεύσεις για να κάνουμε μια οικονομική αξιολόγηση των προτάσεων», ανέφερε σε δήλωσή του το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW, Γκούναρ Κίλιαν.