Σε αγώνα δρόμου έχει αποδυθεί η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt για να εξασφαλίσει βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση, με τη χρεοκοπία να φαντάζει πλέον πιθανό σενάριο για την καλύτερα χρηματοδοτούμενη startup της Ευρώπης που «προσπάθησε να κάνει πολλά, πολύ γρήγορα», όπως της χρεώνουν οι επικριτές της. Η μοίρα της Northvolt κρέμεται από μία κλωστή

καθώς εξετάζει πλέον το ενδεχόμενο να υποβάλει αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της, στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 ή ακόμα και να κηρύξει πτώχευση, γράφουν οι Financial Times.

Ανθρωποι που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις είπαν ότι το μέλλον της είναι πιθανό να αποφασιστεί τις επόμενες ημέρες μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για ένα νέο «πακέτο διάσωσης». Η Northvolt –πάλαι ποτέ αγαπημένη των «πράσινων» επενδυτών– εξακολουθεί να προσπαθεί να επιτύχει μια βραχυπρόθεσμη συμφωνία χρηματοδότησης για να συνεχίσει να λειτουργεί, εξετάζει όμως κι άλλες επιλογές καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν.

Ο σουηδικός όμιλος, ο οποίος έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 15 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση από κολοσσούς όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs, η Siemens και η JPMorgan καθώς και από επιδοτήσεις από τον Καναδά και τη Γερμανία, προσπάθησε να γίνει η απάντηση της Ευρώπης στην κυριαρχία των ασιατικών ομίλων στην κρίσιμη τεχνολογία μπαταριών για EV.

Ωστόσο η Northvolt αγωνίστηκε να ενισχύσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Skelleftea της βόρειας Σουηδίας, ενώ αντιμετώπισε μια αυξανόμενη κρίση από τότε που η BMW απέσυρε ένα συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων νωρίτερα φέτος. Εχει ψαλιδίσει το ένα τέταρτο των θέσεων εργασίας στη Σουηδία και έχει μειώσει μια σειρά από έργα με στόχο να επικεντρωθεί στην αύξηση της παραγωγής στο γιγα-εργοστάσιο της Skelleftea, που αναπτύσσει μόνο ένα κλάσμα της θεωρητικής παραγωγικής του ικανότητας. Την ίδια στιγμή, η κεντροδεξιά κυβέρνηση της Σουηδίας έχει αποκλείσει επανειλημμένως το ενδεχόμενο κρατικής διάσωσης της εταιρείας, ενώ και ορισμένοι από τους ιδιώτες μετόχους της έχουν εκφράσει σκεπτικισμό σχετικά με τη διάθεση περισσότερων χρημάτων στον ζημιογόνο όμιλο.

«Είναι πολύ ρευστό το σκηνικό, αλλά σε ένα συγκεκριμένο στάδιο πρέπει να πάρεις μια απόφαση. Το Κεφάλαιο 11 εξετάζεται, ακόμη και η χρεοκοπία παραμένει μια επιλογή», είπε άτομο που συμμετείχε στις συνομιλίες, το οποίο πρόσθεσε ότι η Northvolt εξακολουθεί να προτιμά ένα πακέτο διάσωσης. Ενας από τους κύριους επενδυτές της Northvolt ανέφερε στους Financial Times ότι μια αίτηση πτώχευσης είναι πιθανή ακόμη και μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ότι η αξία της επένδυσης έχει μηδενιστεί.

Η εταιρεία αρνήθηκε να συμμετάσχει σε εικασίες. «Από την αρχή της στρατηγικής αναθεώρησης, συζητάμε συνεχώς διαφορετικές επιλογές και αυτό δεν έχει αλλάξει σε όλη τη διαδικασία. Θα κοινοποιήσουμε τα αποτελέσματα μόλις καταλήξουμε σε συμπέρασμα, ενώ θα συνεχίσουμε τον διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη», ανέφερε στο σχετικό ανακοινωθέν.

Παλαιότεροι και σημερινοί εργαζόμενοι έχουν αναφέρει στους FT ότι ο δοκιμαζόμενος κολοσσός αντιμετώπιζε ζητήματα από την αρχή, από την προβληματική διαχείριση και τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας έως την υπερβολική εξάρτηση από τα κινεζικά μηχανήματα. Η Northvolt ιδρύθηκε το 2017 από δύο πρώην στελέχη της Tesla και με υποστηρικτές όπως η Volkswagen και η Siemens, αναπτύχθηκε γρήγορα με στόχο να γίνει η «πρωταθλήτρια μπαταριών» της Ευρώπης, με το εργατικό δυναμικό της να φτάνει φέτος τους 7.000 υπαλλήλους. Πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «ιστορία ύβρεως», συμβολίζοντας την αποτυχία των «27» να ανταγωνιστούν τους πανίσχυρους Κινέζους και τους Αμερικανούς, λένε οι αναλυτές.

 

Aπό την Καθημερινή