της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές έχει εξασφαλίσει μια πηγή υδρογόνου από βιομάζα για την τροφοδοσία των θαλάσσιων δοκιμών 40 ημερών.
Η εταιρεία παραγωγής αποβλήτων σε υδρογόνο Compact Syngas Solutions εντάχθηκε στην προσπάθεια και θα προμηθεύσει 200 κιλά υδρογόνου για τις δοκιμές. Με έδρα την Ουαλία, η εταιρεία έχει αναπτύξει μια προηγμένη διαδικασία αεριοποίησης που παράγει ηλεκτρική ενέργεια, θερμότητα και αέριο υδρογόνο από τα απόβλητα. Χρησιμοποιεί υλικά όπως απορρίμματα ξύλου και άλλους επιλεγμένους μη ανακυκλώσιμους πόρους στη διαδικασία της. Η Compact Syngas Solutions ήταν ο αποδέκτης της βρετανικής επιχορήγησης ύψους 4 εκατομμυρίων λιρών για την ανάπτυξη των μονάδων βιομάζας και αποβλήτων σε υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης δέσμευσης άνθρακα στην παραγωγή υδρογόνου.
«Η προμήθεια υδρογόνου για τη δοκιμή μας έχει αποδειχθεί πιο δύσκολη από ό,τι περιμέναμε και είμαστε πολύ ευγνώμονες στη Compact Syngas Solutions για τη βοήθεια», δήλωσε ο Jeremy Howard-Knight, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Carnot. «Είναι απίστευτο να πιστεύει κανείς ότι αυτά τα τεράστια ωκεανόπλοια τροφοδοτούνται από άχρηστα ξύλα που θα μπορούσαν να είχαν τελειώσει τις μέρες του σαπίζοντας σε μια άκρη».
Η Carnot βραβεύτηκε με 2,3 εκατομμύρια £ τον Φεβρουάριο του 2023 για να αναπτύξει μια βοηθητική μηχανή επίδειξης υδρογόνου 50 kW σε συνεργασία με την Carisbrooke Shipping, το Πανεπιστήμιο Brunel και το Manufacturing Technology Center, ενώ εμπλέκεται η Bureau Veritas και η Υπηρεσία Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής του Ηνωμένου Βασιλείου για συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
Το έργο βασίζεται στον ισχυρισμό ότι τα μικρότερα σκάφη που εκτελούν μικρότερες αποστάσεις θα μπορούσαν να εξετάσουν την ηλεκτροδότηση ή τις κυψέλες καυσίμου, αλλά για τα ωκεάνια φορτηγά πλοία μεγάλων αποστάσεων αυτό δεν θα ήταν βιώσιμο. Ισχυρίζονται ότι το κόστος, το βάρος και οι πρακτικές δυνατότητες γίνονται απαγορευτικά, αλλά η ιδέα τους για έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου θα ήταν μια συναρπαστική λύση.
Η Carnot αναφέρει ότι πρωτοπορώντας στη χρήση τεχνικών κεραμικών σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει εξαλείψει σημαντικούς περιοριστικούς παράγοντες για την απόδοση του κινητήρα. Αναφέρει ότι οι κινητήρες της έχουν θερμική απόδοση θραύσης 70 τοις εκατό, σχεδόν διπλάσια από αυτή που επιτυγχάνεται από τους σύγχρονους κινητήρες αιχμής. Ο Carnot είπε ότι οι κινητήρες θα μειώσουν μαζικά την κατανάλωση καυσίμου και το κόστος. Υπογραμμίζει ότι πάνω από μια ορισμένη αναλογία αέρα προς καύσιμο, η καύση υδρογόνου εκπέμπει μηδενικές εκπομπές με αμελητέα επίπεδα CO2, NOx και PM.
Η επίδειξη απαιτεί δοκιμή του κινητήρα στο Πανεπιστήμιο του Brunel και στη συνέχεια θα τοποθετηθεί σε ένα από τα φορτηγά πλοία K-class της Carisbrooke Shipping. Κατασκευασμένο το 2010 στην Κίνα, τα σκάφη είναι 6.800 dwt και έχουν μήκος 106 μέτρα (348 πόδια). Λειτουργούν σε ταχύτητες έως και 11 κόμβους με κύριο κινητήρα MAK και βοηθητικό κινητήρα ντίζελ Sandfirden.
Η δοκιμή θα διαρκέσει 40 ημέρες στη Θάλασσα της Ιρλανδίας ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2025. Το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Μπρίστολ και Μπέλφαστ. Ο Carnot λέει ότι ο κινητήρας των 50 kW θα είναι ο πρόδρομος των βοηθητικών κινητήρων 200 έως 400 kW. Τελικά, αναμένουν να παράγουν έναν κύριο κινητήρα 1 έως 10 MW με βάση αυτή την τεχνολογία.