την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου με ηλεκτρόλυση, της οποίας ηγείται η TotalEnergies σε συνεργασία με την Engie.
Τα έργα θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 από το βιοδιυλιστήριο La Mède κατά 130.000 τόνους ετησίως, δήλωσε η εταιρεία.
Η Air Liquide θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει μια μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου στην πλατφόρμα La Mède (φωτογραφία).
Με δυναμικότητα 25.000 τόνων υδρογόνου ετησίως, η μονάδα θα ανακυκλώνει τα παραπροϊόντα από το βιοδιυλιστήριο της TotalEnergies.
Το αέριο θα χρησιμοποιείται στη συνέχεια από το βιοδιυλιστήριο για την παραγωγή βιοντίζελ και βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Το έργο αντιπροσωπεύει συνολική επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ για την TotalEnergies και την Air Liquide και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2028.
«Αυτό το νέο έργο παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές, που πραγματοποιείται με την Air Liquide, μας επιτρέπει να επιταχύνουμε την απαλλαγή της πλατφόρμας La Mède από τον άνθρακα», δήλωσε ο πρόεδρος του τμήματος διύλισης και χημικών της TotalEnergies Vincent Stoquart.
«Σχεδόν 10 χρόνια μετά την ανακοίνωση της μετατροπής της, η πλατφόρμα La Mède συνεχίζει τον μετασχηματισμό της και μετατρέπεται σε κέντρο παραγωγής υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα, συμβάλλοντας έτσι στους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα της περιοχής Provence-Alpes-Côte-D'Azur».
Η TotalEnergies συνεχίζει να αναπτύσσει το έργο Masshylia σε συνεργασία με την Engie. Πρόκειται για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού με δυναμικότητα 10.000 τόνων ετησίως, προκειμένου να συμβάλει στην απαλλαγή από τον άνθρακα τόσο του βιορευστοβιομηχανικού εργοστασίου όσο και των πελατών στην περιοχή του βιομηχανικού λιμένα Fos-Berre.
Οι δύο εταίροι στοχεύουν να θέσουν σε λειτουργία τον πρώτο ηλεκτρολύτη 20MW το 2029, υπό την προϋπόθεση της επιβεβαίωσης των ευρωπαϊκών και γαλλικών επιδοτήσεων και των απαραίτητων δημόσιων αδειών.
Η TotalEnergies και η απεξάρτηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων της από τον άνθρακα
Η TotalEnergies δήλωσε ότι δεσμεύεται να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα που σχετίζεται με την παραγωγή, τη μετατροπή και την παροχή ενέργειας στους πελάτες της.
Ένας από τους μοχλούς που έχει προσδιορίσει η εταιρεία είναι η χρήση υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την απαλλαγή από τον άνθρακα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων της, η οποία θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου τρία εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030.