με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να αποτελεί έναν από τους πονοκεφάλους των περισσότερων αξιωματούχων. Η Ιταλία, η Πολωνία, και η Αυστρία προστέθηκαν στην ομάδα που περιλάμβανε τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, και τη Τσεχία και στοχεύει να αποφύγει την επιβολή προστίμων σε όσους κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεπεράσουν τα όρια ρύπων το 2025. Σύμφωνα με το σκεπτικό των χωρών αυτών, αυτά τα πρόστιμα θα σήμαιναν λιγότερη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη και καινοτομία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες περνούν μία παρατεταμένη ύφεση, με το κινεζικό ανταγωνισμό να θεωρείται ως μία από τις μεγαλύτερες απειλές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στο πρωτοφανές βήμα της επιβολής δασμών κατά των κινεζικών EVs ώστε να βελτιώσει τη θέση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, ενώ η Ούρσουλα φον ντερ Λάϊεν έχει δηλώσει πως η ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτου αποτελεί προτεραιότητα για τη δεύτερη θητεία της.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις. Το ευρωπαϊκό λόμπι για την καθαρή ενέργεια στις μεταφορές, European Federation for Transport and Environment, έχει δημοσιεύσει σχετικά στοιχεία που καταδεικνύουν ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται κοντά στην επίτευξη των στόχων του 2025 για τις εκπομπές CO2. Η Volvo έχει ήδη πετύχει τον στόχο, ενώ οι Kia και Toyota προηγούνται στην κατηγορία όσων δεν έχουν πετύχει ακόμα. Οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί ακολουθούν, με τη Volkswagen να βρίσκεται στην τελευταία θέση. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως η επίτευξη των στόχων για τους ρύπους δεν συνδέεται απαραίτητα με την ηλεκτροκίνηση, αλλά μπορεί να υλοποιηθεί και με την παραγωγή καθαρότερων μηχανών εσωτερικής καύσης.
Η απόσταση των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους στόχους ρύπων για το 2025. Πηγή: Transport Environment.
Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν περισσότερη στήριξη από τις Βρυξέλλες για να ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Πέρα από την κατάργηση των προστίμων, επιθυμούν επαναξιολόγηση των μέτρων που έχουν αποφασιστεί για την πράσινη μετάβαση, αλλά και ένα βραχυπρόθεσμο πακέτο χρηματοδότησης. Παραδόξως, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων δεν συμφωνούσαν με την επιβολή δασμών εναντίον των Κινέζων ανταγωνιστών τους, φοβούμενοι τα αντίμετρα της Κινεζικής ηγεσίας.