ότι στοχεύει στο τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025 να παραδόσει για χρήση τον πρώτο κινητήρα αμμωνίας διπλού καυσίμου, καθώς η βιομηχανία αναμένει αυτό που θεωρείται ως ένα πιθανό εναλλακτικό καύσιμο που θα αλλάξει τα δεδομένα.
«Η αγορά διψάει για κάθε είδηση που σχετίζεται με την ανάπτυξή μας ME-LGIA και αυτό, η έναρξη των δοκιμών στον πρώτο δίχρονο κινητήρα αμμωνίας πλήρους κλίμακας στον κόσμο, αποτελεί σημαντικό ορόσημο», δήλωσε ο Bjarne Foldager, επικεφαλής του τμήματος δίχρονων κινητήρων της MAN Energy Solutions. «Η MAN Energy Solutions είναι περήφανη που είναι πρωτοπόρος στο νέο τμήμα των κινητήρων αμμωνίας, αλλά είναι εξίσου σημαντικό για εμάς να δείξουμε στον κόσμο ότι προχωράμε προσεκτικά με αξιοπιστία και ασφάλεια».
Επί του παρόντος, υπάρχουν μόνο τρία σκάφη, το μετασκευασμένο πλοίο εφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης της Fortescue, το ρυμουλκό της NYK και το ρυμουλκό επίδειξης της Amogy, που αναγνωρίστηκε ότι λειτουργούν με αμμωνία. Η DNV υπογραμμίζει την ανεβασμένη ζήτηση αναφέροντας στη βάση δεδομένων Alternative Fuel Insights ότι υπάρχουν ήδη 27 νεότευκτα πλοία σε παραγγελία για πρόωση με καύσιμο αμμωνία, με την πλειονότητα των παραδόσεων να αναμένεται το 2026 και το 2027.
Η MAN ανέφερε το 2023 ότι πέτυχε την πρώτη καύση με αμμωνία στον δίχρονο δοκιμαστικό κινητήρα, με πολύ ελπιδοφόρα δεδομένα σχετικά με τη σταθερότητα της διαδικασίας καύσης. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στόχευε σε ένα μικρό ποσοστό μόλις 5 τοις εκατό πιλοτικού πετρελαίου σε 100 τοις εκατό φορτίο με βάση την ονομαστική τιμή L1. Για την έναρξη της καύσης της αμμωνίας απαιτείται μια μικρή πιλοτική φλόγα. Οι αρχικές δοκιμές διεξήχθησαν με 10-15 τοις εκατό πιλοτικό λάδι ως πρώτο βήμα, καθώς εργάζονταν για τη μετάβαση στο στόχο του 5%. Το υπόλοιπο 95% των αναφορών ενέργειας MAN θα παρέχεται από αμμωνία που παρέχει υψηλή ισχύ, ενεργειακή πυκνότητα, απόδοση και εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές.
Έχοντας ήδη ολοκληρώσει πάνω από 12 μήνες δοκιμών σε έναν μονοκύλινδρο που λειτουργεί με αμμωνία, αποτελεί σημαντικό ορόσημο το γεγονός ότι μπορούμε να προχωρήσουμε σε δοκιμές κινητήρα πλήρους κλίμακας», δήλωσε ο Ole Pyndt Hansen, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης δίχρονων κινητήρων της MAN Energy Solutions. «Ήμασταν απασχολημένοι με τη διαδικασία μετατροπής τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης ότι όλες οι διατάξεις ασφαλείας λειτουργούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις μας. Είμαστε τώρα έτοιμοι για την επόμενη φάση που θα επικεντρωθεί, μεταξύ άλλων παραμέτρων, στην καύση και τις εκπομπές, τη ρύθμιση του κινητήρα, τη δοκιμή του ψεκαστήρα και την επαλήθευση του συστήματος ελέγχου. Αυτή η διαδικασία έχει οριστεί προσωρινά να συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του 2025».
Η προσπάθεια αυτή βασίζεται στην παρουσίαση από τη ΜΑΝ άλλων κινητήρων διπλού καυσίμου. Η εταιρεία τονίζει την υιοθέτηση κινητήρων που λειτουργούν με μεθανόλη, μεθάνιο (LNG), υγραέριο ή αιθάνιο. Η ιδέα του κινητήρα αμμωνίας βασίζεται στον κινητήρα έγχυσης υγρού αερίου.
«Τώρα είναι η ώρα να αναπτύξουμε την τεχνολογία και ανυπομονούμε να αποκαλύψουμε την πρόοδό μας την κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο Foldager.
Άλλοι κατασκευαστές κινητήρων, όπως η Wartsila και η WinGD, δημιουργούν επίσης ένα επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο για κινητήρες αμμωνίας. Έχουν επίσης αναφέρει εξελίξεις με την τεχνολογία, ενώ στην Ιαπωνία ένας όμιλος ανέφερε ότι έχει αναπτύξει το σύστημα παροχής καυσίμου αμμωνίας, καθώς εργάζεται επίσης για την ολοκλήρωση του κινητήρα του.