και το κάνει πιο παιχνιδιάρικο καθως ελιναι είναι ήδη γνωστό ότι είναι ένα αυτοκίνητο απόλαυση στην οδήγηση.
Το Mazda MX-5, γνωστό από πολλούς στη Βόρεια Αμερική ως Miata, είναι ένα δίθυρο roadster RWD που παρουσιάστηκε από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία το 1989. Από τότε, το ΜΧ5 έχει δει τέσσερις γενιές σχεδιασμού και έχει γίνει ένα από τα καλύτερα πωλώντας δίθυρα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Τα τελευταία 35 χρόνια, το MΧ5 έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες και παρόλο που η παραγωγή έχει σταματήσει να ανοίγει τον χώρο για ένα μοντέλο πέμπτης γενιάς, οι πωλήσεις συνεχίζονται για τις προηγούμενες εκδόσεις. Το MX-5 έχει συγκεντρώσει μια βάση πιστών θαυμαστών ιδιοκτητών που αναγνωρίζουν την αξία και τις επιδόσεις που προσφέρει το δίθυρο και καθώς μεγάλο μέρος της βιομηχανίας γίνεται ηλεκτρικό, πολλοί από αυτούς τους θαυμαστές αναρωτιούνται πότε η Mazda θα παραδώσει ένα Miata EV.
Το 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία μοιράστηκε ότι η επόμενη γενιά του Miata θα είναι ηλεκτροκίνητη, αλλά δεν έχει διευκρινίσει εάν αυτό σημαίνει υβριδικό, PHEV ή BEV. Ανεξάρτητα, αυτό το μοντέλο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026 ως μια εντελώς νέα εκδοχή του MX-5. Για εκείνους τους παραδοσιακούς που αγαπούν το αυθεντικό Mazda Miata, που μπορούν τώρα να το μετατρέψουν σε EV χρησιμοποιώντας το νέο κιτ μετατροπής της Electrogenic .
Το πακέτο μπαταριών 42 kWh τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με 160 ίππους (120 kW) σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων σταθερής σχέσης μονής ταχύτητας, παρέχοντας 2.500 Nm ροπής στους πίσω τροχούς του ΜΧ5. Αυτή η ισχύς του EV εκτινάσσεται από τους 116 ίππους που αποδίδει το θερμικό μοτέρ του ΜΧ5 και μπορεί να ωθήσει το πλήρως ηλεκτρικό Mazda από τα 0 στα 100ΧΛΜ σε έξι δευτερόλεπτα. Όπως το πρωτότυπο, το μετατρεπόμενο MX-5 μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 185 χλμ.
Επιπλέον, η μετατροπή Mazda Miata EV προσφέρει αυτονομία 150+ μιλίων σε πραγματικές συνθήκες και μπορεί να φορτίσει γρήγορα σε μία ώρα χρησιμοποιώντας παροχή CCS.
Η μετατροπή EV μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε χειροκίνητα όσο και σε αυτόματα MX-5. Όπως συμβαίνει με όλες τις Ηλεκτρογενείς μετατροπές, η αρχική δομή του Miata διατηρείται πλήρως. τίποτα δεν κόβεται ή τρυπιέται και η εγκατάσταση είναι πλήρως αναστρέψιμη, αν κάποιος θέλει να επιστρέψει στη χρήση του μοτέρ βενζίνης.
Το κιτ έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Mk1 MX-5/Miata και είναι πλέον διαθέσιμο παγκοσμίως μέσω του δικτύου ελεγμένων συνεργατών εγκατάστασης της Electrogenic.
Το πρώτης γενιάς Mazda Miata (MX-5) είναι το πιο πρόσφατο όχημα που λαμβάνει τις δυνατότητες "plug-and-play" EV της Electrogenic από ένα κιτ μετατροπής που περιέχει ιδιόκτητη τεχνολογία κινητήρων και μια σουίτα λογισμικού ενσωμάτωσης.
Έχουμε δει στο παρελθόν την Electrogenic να προσαρμόζει την τεχνολογία μετατροπής EV σε μια Jaguar E-Type της δεκαετίας του 1960 , μια Rolls-Royce Phantom II του 1929 και πιο πρόσφατα, το DeLorean DMC-12 που πρωταγωνιστούσε στην ταινία Back to the Future. Τώρα, η Electreogenic έχει προσφέρει τις δυνατότητες για ένα Mazda Miata EV - κάτι για το οποίο πολλοί στην κοινότητα του MX-5 έχουν καρφωθεί.
Το drop-in kit της Electrogenic δημιουργεί μια έκδοση EV του αυθεντικού Mazda Miata, ενός μοντέλου που παραμένει αρκετά αγαπητό παρά το γεγονός ότι είναι άνω των 30 ετών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Electrogenic, Steve Drummond, εξήγησε:
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουμε την πιο πρόσφατη προσθήκη στην κορυφαία παγκοσμίως σειρά κιτ μετατροπής EV "plug-and-play". Μας ιντριγκάρει εδώ και καιρό η ιδέα ενός ελαφρού, ισορροπημένου, ηλεκτροκίνητου μοντέρνου-κλασικού με κίνηση στους πίσω τροχούς, που αποδίδει πραγματικά σε ό,τι αφορά τη συναρπαστική οδήγηση της παλιάς σχολής. Φαίνεται ότι δεν ήμασταν μόνοι, καθώς έχουμε λάβει μεγάλο ενδιαφέρον για την ιδέα μιας μετατροπής MX-5 όλα αυτά τα χρόνια. Είναι συναρπαστικό να αποκαλύπτουμε επιτέλους τη δημιουργία μας στον κόσμο και να δίνουμε στους θαυμαστές του MX-5 την ευκαιρία να ηλεκτροδοτήσουν ένα από τα πιο δημοφιλή σπορ αυτοκίνητα στην ιστορία.
Για να ενεργοποιήσει τις μετατροπές, η Electrogenic δημιούργησε ένα πακέτο που είναι εύκολο στην εγκατάσταση και μπορεί να τοποθετηθεί από εκπαιδευμένο μηχανικό σε λίγες μόνο ημέρες. Για να επιτευχθεί αυτό, το MX-5 σαρώθηκε 3D, ώστε το σύνολο μπαταρίας EV 42 kWh OEM να μπορεί να τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από το καπό όπου βρισκόταν ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,8 λίτρων. Μπαταρίες τοποθετήθηκαν επίσης στο πίσω μέρος, στη θέση του ρεζερβουάρ καυσίμου, αλλά η Electrogenic κατάφερε να αφήσει ανέγγιχτο τον χώρο του πορτμπαγκάζ, οπότε η χωρητικότητα των αποσκευών παραμένει η ίδια.
Η μετατροπή του ΜΧ5 ζυγίζει μόνο 100 κιλά περισσότερο από την αρχική έκδοση του οχήματος που ήταν 1.100 κιλά. Ως εκ τούτου, η κατανομή βάρους του Miata EV παραμένει πανομοιότυπη, ενώ η αναλογία ισχύος προς βάρος έχει βελτιωθεί κατά 21%.
Δείτε εδώ τις υπόλοιπες μετατροπές της Electregenic