Η South Western Railway λειτουργεί ως κοινοπραξία των First Group και MTR, της σιδηροδρομικής εταιρείας του Χονγκ Κονγκ.
Η απόφαση ορίζει ένα πιο προσεκτικό χρονοδιάγραμμα για την επανεθνικοποίηση υπό τη νέα υπουργό Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ από ό,τι είχε προβλέψει η προκάτοχός της, Λουίζ Χέι, η οποία παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
Η SWR θα είναι η επόμενη εταιρεία που θα τεθεί υπό τον έλεγχο της εταιρείας λειτουργίας του Υπουργείου Μεταφορών, DOHL, όταν λήξει η σύμβασή της τον Μάιο.
Θα ακολουθήσουν δύο ακόμη εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων εκτός Λονδίνου, με την C2C, την υπηρεσία του Essex, που αναμένεται να είναι σε δημόσια χέρια μέχρι τον Ιούλιο, και την Greater Anglia να ακολουθεί το φθινόπωρο του 2025.
Όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα εθνικοποιηθούν τελικά σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δημόσιας ιδιοκτησίας που υποστήριξε η Χέι, το οποίο έγινε νόμος την περασμένη εβδομάδα.
Η Χέι, ωστόσο, είχε σκεφτεί να ασκήσει ρήτρες διακοπής σε άλλα συμβόλαια που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επανεθνικοποίηση την Greater Anglia νωρίτερα.
Άλλοι φορείς εκμετάλλευσης τρένων υπό δημόσιο έλεγχο είχαν προηγουμένως καταγγελθεί οι συμβάσεις τους μόνο μετά από σαφείς οικονομικές ή λειτουργικές παραβάσεις.
Η υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ δήλωσε τα ακόλουθα: «Για πάρα πολύ καιρό, το βρετανικό κοινό έπρεπε να ανέχεται τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες που απλά δεν λειτουργούσαν. Ένα πολύπλοκο σύστημα ιδιωτικών φορέων εκμετάλλευσης τρένων έχει πολύ συχνά αποτύχει για τους χρήστες του. Ξεκινώντας με τα δρομολόγια της South Western Railway, αλλάζουμε ράγες επαναφέροντας τις υπηρεσίες υπό δημόσιο έλεγχο για να δημιουργήσουμε ένα αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο που θέτει τους πελάτες σε προτεραιότητα. Οι κατεστραμμένοι σιδηρόδρομοί μας είναι επιτέλους στον γρήγορο δρόμο για την επισκευή και την ανοικοδόμηση ενός συστήματος για το οποίο το βρετανικό κοινό μπορεί να εμπιστευτεί και να είναι ξανά περήφανο για αυτό».
Η London North Eastern Railway (LNER), μια βρετανική εταιρεία εκμετάλλευσης τρένων που εκτελεί τις περισσότερες υπηρεσίες στην κύρια γραμμή της Ανατολικής Ακτής και ανήκει στην DfT Operator Ltd του υπουργείο Μεταφορών (DfT), σύντομα θα μετονομαστεί σε DfT Operator Limited.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
Τα επιβατικά τρένα αναμένεται να κινούνται κάτω από το σήμα των Great British Railways (GBR) όταν τεθούν σε ισχύ τα κυβερνητικά σχέδια για έναν ολοκληρωμένο σιδηρόδρομο.
Σύμφωνα με τα ευρύτερα σχέδια της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση των σιδηροδρόμων, η GBR θα ενώσει τις γραμμές και τα τρένα κάτω από μία διεύθυνση. Μια σκιώδης ομάδα GBR στο DfT συνεχίζει να δημιουργεί τη νέα δομή για την οποία εκκρεμεί η σχετική νομοθεσία. Το DfT είπε ότι η μετάβαση σε έναν δημόσιο σιδηρόδρομο θα «βελτίωνε την αξιοπιστία και θα τονώσει την οικονομική ανάπτυξη».
Η South Western ανέφερε πρόσφατα λειτουργικά κέρδη 12,2 εκατομμυρίων λιρών για το τελευταίο οικονομικό έτος, χάρη στην επιδότηση 140,9 εκ. λιρών από το DfT. Ήταν κάποτε ένα από τα πιο κερδοφόρα franchise προτού η Covid επιταχύνει την πτώση των καθημερινών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα και την κατάρρευση των πωλήσεων εισιτηρίων διαρκείας.
(από ot.gr)