Την περασμένη εβδομάδα, η βρετανική κυβέρνηση επέβαλε κυρώσεις σε 30 δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου, το οποίο συμβάλλει στη χρηματοδότηση του συνεχιζόμενου πολέμου του Κρεμλίνου στην Ουκρανία. Λόγω του ανώτατου ορίου τιμών της G7 για το ρωσικό πετρέλαιο, τα πλοία αυτά δεν έχουν πρόσβαση σε ασφαλιστικές αγορές με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και τα περισσότερα λειτουργούν με αμφισβητήσιμη κάλυψη ευθύνης, ιδίως για κινδύνους πετρελαιοκηλίδας. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του να αμφισβητήσει τα πλοία με αβέβαιη ασφαλιστική κάλυψη εάν διασχίζουν τα βρετανικά ύδατα.
Το δεξαμενόπλοιο Attica (ΙΜΟ 9436942) - ένα από τα πρόσφατα καταγεγραμμένα ως πλοία του σκιώδους στόλου - φάνηκε να ακολουθεί μια ασυνήθιστη διαδρομή γύρω από τη Σκωτία, σύμφωνα με το Bloomberg. Το πλοίο φορτώθηκε στον τερματικό σταθμό πετρελαίου Ust-Luga κοντά στην Αγία Πετρούπολη στα μέσα Νοεμβρίου και ξεκίνησε για ταξίδι από τη Βαλτική στις 23 Νοεμβρίου. Μετά από μερικές στάσεις και εκκινήσεις, βγήκε από το Kattegat και μπήκε στη Βόρεια Θάλασσα στις 2 Δεκεμβρίου - αλλά αντί να στρίψει νότια για τη Μάγχη, ακολούθησε μια βορειοδυτική πορεία που θα το έφερνε βόρεια των νησιών Shetland.
Αργά στις 3 Δεκεμβρίου, αφού τα δυτικά μέσα ενημέρωσης εντόπισαν την ασυνήθιστη εκτροπή της πορείαας του, το Attica στράφηκε προς τα νότια, εμφανιζόμενο να επιστρέφει προς μια πιο παραδοσιακή διαδρομή. Τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης, βρισκόταν στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά της Δανίας, με κατεύθυνση νότια προς τη Μάγχη.
Σύμφωνα με το σήμα του AIS, το Attica κατευθύνεται προς το Πορτ Σάιντ και στη συνέχεια πιθανότατα προς την Ινδία μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Το Attica ανήκει και διαχειρίζεται εμπορικά από εταιρεία χαρτοφυλακίου στις Σεϋχέλλες, ενώ ο τρίτος διαχειριστής του έχει την έδρα του στο Shandong της Κίνας.