Εκτός από τη Volkswagen, και άλλοι γερμανικοί όμιλοι, όπως η BMW και η Mercedes, ενισχύουν την παρουσία τους στην Κίνα

Αυτή την εβδομάδα, ο Όμιλος Volkswagen και η Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) υπέγραψαν συμφωνία για την επέκταση της κοινοπραξίας τους στη Σαγκάη, παρατείνοντας τη διάρκεια της SAIC Volkswagen έως το 2040. Αυτό καθιστά τη SAIC Volkswagen την κοινοπραξία με τη μεγαλύτερη διάρκεια συνεργασίας μεταξύ ενός πολυεθνικού ομίλου και μιας κινεζικής επιχείρησης στην Κίνα.

Πρόκειται για τη δεύτερη ανανέωση της συνεργασίας τους, παρατείνοντας την κοινοπραξία στα 55 χρόνια. Σύμφωνα με αναφορές, οι δύο πλευρές θα εμβαθύνουν τη στρατηγική τους συνεργασία, δίνοντας έμφαση σε προηγμένες τεχνολογίες, κατευθύνοντας περισσότερους πόρους έρευνας και ανάπτυξης στην SAIC Volkswagen και εγκαινιάζοντας από κοινού ένα νέο στάδιο συνεργασίας 2.0 στον τομέα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολλοί εκτιμούν ότι αυτή η πρόωρη ανανέωση δεν αντικατοπτρίζει μόνο την αναγνώριση των επιτευγμάτων 40 ετών συνεργασίας μεταξύ Κίνας και Γερμανίας, αλλά και την κεντρική θέση της κινεζικής αγοράς στη στρατηγική των πολυεθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Πάνω απ’ όλα, υπογραμμίζει την εμπιστοσύνη των πολυεθνικών ομίλων στις κινεζικές κοινοπραξίες αυτοκινητοβιομηχανιών, τη δυναμική της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και τη μελλοντική της οικονομική ανάπτυξη.

Οι αγορές είναι ένας σπάνιος πόρος. Αυτή τη στιγμή, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει περάσει την περίοδο ακμής της, ενώ η αγορά των ΗΠΑ είναι σχεδόν κορεσμένη. Αντίθετα, η κινεζική αγορά παραμένει τεράστια. Από το 2009, οι ετήσιες πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα ξεπερνούν εκείνες των ΗΠΑ, διατηρώντας την πρώτη θέση στον κόσμο επί 15 συνεχή έτη. Παρά τις συζητήσεις σχετικά με την κορύφωση αυτής της ανάπτυξης, πέρυσι η παραγωγή και οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Αυτό αποδεικνύει ότι, παρά τις προκλήσεις, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ανθεκτικότητα, δυναμική και ζωτικότητα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της μεγάλης αγοράς της Κίνας.

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και η τάση προς τον εξηλεκτρισμό και την ευφυΐα έχουν δώσει νέα πνοή στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Με την καθοδήγηση εθνικών στρατηγικών και την καινοτομία των επιχειρήσεων, η Κίνα δεν έχει μόνο την πιο ανεπτυγμένη αγορά νέων ενεργειακών οχημάτων, αλλά και αναδεικνύει νέους ηγέτες, όπως η Ningde Times και η Yinwang. Έχει επίσης δημιουργήσει μια νέα ανταγωνιστική οικολογία συνεργασίας, ενσωματώνοντας κρατικές, ιδιωτικές και ξένες επιχειρήσεις, καθώς και πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Η Κίνα έχει εξελιχθεί στο πιο δραστήριο κέντρο παγκοσμίως για την καινοτομία τεχνολογίας νέων ενεργειακών οχημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τη Volkswagen, και άλλοι γερμανικοί όμιλοι, όπως η BMW και η Mercedes, ενισχύουν την παρουσία τους στην Κίνα. Τον Απρίλιο, η BMW ανακοίνωσε πρόσθετη επένδυση 20 δισεκατομμυρίων γιουάν στην παραγωγική βάση της στο Σενγιάνγκ για την τοπική παραγωγή μοντέλων «νέας γενιάς» έως το 2026. Τον Σεπτέμβριο, η Mercedes ανακοίνωσε επένδυση 14 δισεκατομμυρίων γιουάν για την επέκταση της τοπικής γκάμας προϊόντων της. Αυτές οι «ψήφοι εμπιστοσύνης» από τις τρεις μεγάλες γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων δεν δείχνουν μόνο την αποφασιστικότητά τους να επενδύσουν στην Κίνα, αλλά και την αισιοδοξία τους για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία γενικότερα.

Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων και την κερδοφορία, δεν υπάρχει άλλη αγορά που να μπορεί να αντικαταστήσει την Κίνα. Με τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και την ευφυΐα να είναι μη αναστρέψιμη, οι πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνεργαστούν στενά με Κινέζους εταίρους για να επιταχύνουν τον μετασχηματισμό τους. Καθώς η Κίνα αυξάνει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι εταιρείες αυτές θα περάσουν το κατώφλι της κερδοφορίας από ηλεκτρικά οχήματα. Το παράδειγμα της επιτυχίας της Tesla στην Κίνα αποδεικνύει ότι αυτό είναι εφικτό.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" - με τη συνεργασία της κινεζικής "Economic Daily")