Ο προγραμματιστής του έργου, Elements Green, ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία πολλών εκατομμυρίων λιρών με την Pro Renewables, η οποία θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία περαιτέρω ώθησης θέσεων εργασίας για την περιοχή.
Ο διευθυντής του έργου του Ηνωμένου Βασιλείου Mark Noone δήλωσε: «Αυτή η συνεργασία σημαίνει ότι το GNR Solar & Biodiversity Park θα είναι η μεγαλύτερη ηλιακή ανάπτυξη στο ΗΒ για τη χρήση πλαισίων στήριξης που κατασκευάζονται μόνο από βρετανικό χάλυβα.
«Και όχι μόνο η συμφωνία με την Pro Renewables σημαίνει ότι δεσμευόμαστε να χρησιμοποιούμε μόνο χάλυβα που κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και το βρετανικό εργατικό δυναμικό θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των πλαισίων τοποθέτησης – δημιουργώντας νέες ευκαιρίες εργασίας στο Newark και το Sherwood.
«Αυτά αποτελούν μέρος της ευρύτερης δέσμευσής μας να διασφαλίσουμε ότι τα οφέλη της ανάπτυξης μπορούν να γίνουν αισθητά με περισσότερους τρόπους από απλούς φθηνότερους λογαριασμούς και έναν πιο υγιή πλανήτη».
Υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιηθούν 6.637 μίλια χάλυβα για την τοποθεσία, αρκετά για να εκτείνονται από το Λονδίνο έως την Κουάλα Λουμπούρ, ενώ το μεικτό βάρος των 32.655 τόνων είναι το ισοδύναμο τριών Πύργων του Άιφελ.
Ο χάλυβας θα παραχθεί σε φούρνο ηλεκτρικού τόξου στο Ηνωμένο Βασίλειο που πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2027, όταν προγραμματίζεται να ξεκινήσει η κατασκευή του πάρκου, πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία δύο χρόνια αργότερα.
«Η αγορά βρετανικού χάλυβα σημαίνει να μην εισάγετε το μέταλλο, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του έργου στη μεταφορά υλικών, κάτι που θα οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση πόρων σε όλη τη διαδικασία», πρόσθεσε ο Noone.
«Η μείωση του λογαριασμού ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί εάν δεν αγοράζουμε ασιατικές ηλιακές μονάδες, ωστόσο, ο χάλυβας του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ανταγωνιστικός για την κατασκευή πλαισίων τοποθέτησης.
«Αυτό μας βοηθά να βρούμε την ισορροπία μεταξύ της υποστήριξης των βρετανικών επιχειρήσεων και της μείωσης των λογαριασμών ενέργειας».
Επιπλέον, η χρήση βρετανικού χάλυβα θα οδηγήσει σε περίπου 650 λιγότερες μετακινήσεις λόγω της επιτόπιας κατασκευής.
Η Great North Road θα δημιουργήσει περίπου 400 θέσεις εργασίας κατά τη φάση της κατασκευής και η νέα συνεργασία θα οδηγήσει σε άλλους δέκα ρόλους λόγω της επιτόπιας κατασκευής.
Το έργο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο στάδιο προ-αίτησης. Εάν εγκριθούν τα σχέδια, θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου, μειώνοντας ταυτόχρονα τους οικιακούς λογαριασμούς.