σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters. Οι συστάσεις, οι οποίες δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως, έρχονται καθώς η μετάβαση των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα καθυστερεί. Στην προεκλογική εκστρατεία, ο Τραμπ υποσχέθηκε να χαλαρώσει τους κανονισμούς για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα και να ανατρέψει αυτό που αποκάλεσε εντολή του προέδρου Τζο Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η μεταβατική ομάδα συνιστά επίσης την επιβολή δασμών σε όλα τα υλικά μπαταριών παγκοσμίως, μια προσπάθεια να ενισχυθεί η αμερικανική παραγωγή, και στη συνέχεια τη διαπραγμάτευση μεμονωμένων εξαιρέσεων με συμμάχους, όπως προκύπτει από το έγγραφο.
Στο σύνολό τους, οι συστάσεις αποτελούν μια έντονη απόκλιση από την πολιτική της κυβέρνησης Μπάιντεν, η οποία επεδίωκε να εξισορροπήσει την ενθάρρυνση μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών με μια ταχεία μετάβαση στα EV. Το σχέδιο της μεταβατικής ομάδας θα ανακατευθύνει τα χρήματα που ρέουν τώρα για την κατασκευή σταθμών φόρτισης και την προσιτή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων σε προτεραιότητες της εθνικής άμυνας.
Οι προτάσεις προήλθαν από μια μεταβατική ομάδα του Τραμπ, η οποία είναι επιφορτισμένη με τη χάραξη μιας στρατηγικής για την ταχεία εφαρμογή των νέων πολιτικών για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ομάδα ζητά επίσης να καταργηθεί η φορολογική πίστωση των 7.500 δολαρίων της κυβέρνησης Μπάιντεν για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές, ένα σχέδιο που το Reuters ανέφερε για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα. Οι πολιτικές αυτές θα μπορούσαν να επιφέρουν πλήγμα στις πωλήσεις και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, τη στιγμή που πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της General Motors και της Hyundai που έχουν πρόσφατα εισαγάγει μια ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών προσφορών στην αγορά των ΗΠΑ.
Η περικοπή της κυβερνητικής στήριξης των EV θα μπορούσε επίσης να πλήξει τις πωλήσεις της Tesla του Elon Musk, του κυρίαρχου πωλητή EV στις ΗΠΑ. Αλλά ο Musk, ο οποίος ξόδεψε περισσότερα από ένα τέταρτο του δισεκατομμυρίου δολάρια βοηθώντας στην εκλογή του Trump, έχει πει ότι η απώλεια των επιδοτήσεων θα πλήξει τους αντιπάλους περισσότερο από την Tesla.
Η ομάδα μετάβασης ζητά να ανακτηθούν όσα κεφάλαια απομένουν από το σχέδιο του Μπάιντεν ύψους 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή σταθμών φόρτισης και να μεταφερθούν τα χρήματα στην επεξεργασία ορυκτών μπαταριών και στην «αλυσίδα εφοδιασμού της εθνικής άμυνας και στις κρίσιμες υποδομές».
Ενώ οι μπαταρίες, τα ορυκτά και άλλα εξαρτήματα EV είναι «κρίσιμα για την αμυντική παραγωγή», τα ηλεκτρικά οχήματα «και οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι», αναφέρει το έγγραφο.
Μια κυβερνητική έκθεση του 2021 ανέφερε ότι ο στρατός των ΗΠΑ αντιμετωπίζει «κλιμακούμενες απαιτήσεις ισχύος» για όπλα και εξοπλισμό επικοινωνίας, μεταξύ άλλων τεχνολογιών. Οι «εξασφαλισμένες πηγές κρίσιμων ορυκτών και υλικών» είναι «κρίσιμες για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ», διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Η εκπρόσωπος της μεταβατικής περιόδου του Τραμπ, Καρολάιν Λέβιτ, δήλωσε ότι οι ψηφοφόροι έδωσαν στον Τραμπ την εντολή να υλοποιήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις του, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής των κυβερνητικών επιθέσεων στα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη.
«Όταν αναλάβει τα καθήκοντά του, ο πρόεδρος Τραμπ θα υποστηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία, επιτρέποντας χώρο τόσο για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα όσο και για τα ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε ο Leavitt σε δήλωσή του.
Επιτρέποντας περισσότερη ρύπανση από τα καυσαέρια
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν στραφεί προς τα ηλεκτρικά οχήματα εν μέρει για να συμμορφωθούν με αυστηρότερα κυβερνητικά όρια για την επιβλαβή για το κλίμα ρύπανση των καυσαερίων.
Ωστόσο, οι συστάσεις της μεταβατικής ομάδας θα επέτρεπαν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν περισσότερα οχήματα με κινητήρα φυσικού αερίου, ανατρέποντας τα πρότυπα εκπομπών και οικονομίας καυσίμου που προωθήθηκαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν. Η μεταβατική ομάδα προτείνει τη μετατόπιση των κανονισμών αυτών στα επίπεδα του 2019, τα οποία θα επέτρεπαν κατά μέσο όρο περίπου 25 τοις εκατό περισσότερες εκπομπές ανά χιλιόμετρο οχήματος από τα ισχύοντα όρια του 2025 και η μέση οικονομία καυσίμου να είναι περίπου 15 τοις εκατό χαμηλότερη.
Η πρόταση συνιστά επίσης να μπλοκαριστεί η Καλιφόρνια από τον καθορισμό των δικών της, αυστηρότερων προτύπων εκπομπών οχημάτων, τα οποία έχουν υιοθετήσει περισσότερες από δώδεκα άλλες πολιτείες. Ο Τραμπ απαγόρευσε στην Καλιφόρνια να θέσει αυστηρότερες απαιτήσεις κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του, μια πολιτική που ο Μπάιντεν ανέτρεψε.
Η Καλιφόρνια έχει ζητήσει από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ άλλη μια εξαίρεση για να ενσωματώσει μια σειρά αυστηρότερων απαιτήσεων που θα αρχίσουν το 2026, οι οποίες τελικά θα απαιτούν όλα τα οχήματα να είναι ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ή υδρογονοκίνητα έως το 2035. Η EPA της κυβέρνησης Μπάιντεν δεν ενέκρινε το αίτημα της Καλιφόρνια.
Πολλές από τις προτάσεις της μεταβατικής ομάδας φαίνεται να αποσκοπούν στην ενθάρρυνση της εγχώριας παραγωγής μπαταριών, κυρίως για αμυντικά συμφέροντα. Άλλες φαίνεται να αποσκοπούν στην προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών, ακόμη και εκείνων που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:
- Θεσμοθέτηση δασμών στις εισαγωγές της «εφοδιαστικής αλυσίδας EV», συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, των κρίσιμων ορυκτών και των εξαρτημάτων φόρτισης. Η πρόταση που είδε το Reuters αναφέρει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τους δασμούς του τμήματος 232, οι οποίοι στοχεύουν σε απειλές εθνικής ασφάλειας, για να περιορίσει τις εισαγωγές τέτοιων προϊόντων.
- Παραίτηση από περιβαλλοντικές αξιολογήσεις για την επιτάχυνση «ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενων έργων υποδομής EV», συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης και παραγωγής μπαταριών, σταθμών φόρτισης και κατασκευής κρίσιμων ορυκτών.
- Επέκταση των εξαγωγικών περιορισμών για την τεχνολογία μπαταριών EV σε αντίπαλα έθνη.
- Παροχή στήριξης για τις εξαγωγές μπαταριών EV αμερικανικής κατασκευής μέσω της Τράπεζας Εξαγωγών-Εισαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών.
- Χρήση των δασμών ως «διαπραγματευτικό εργαλείο» για το άνοιγμα των ξένων αγορών στις αμερικανικές εξαγωγές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των EV.
- Κατάργηση των απαιτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από ομοσπονδιακές υπηρεσίες. Μια πολιτική του Μπάιντεν απαιτεί όλες οι ομοσπονδιακές αγορές αυτοκινήτων και μικρότερων φορτηγών να είναι οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το τέλος του 2027.
- Τερματισμός των προγραμμάτων του Υπουργείου Άμυνας που αποσκοπούν στην αγορά ή την ανάπτυξη ηλεκτρικών στρατιωτικών οχημάτων.