Η Toyota μειώνει την τιμή του πιο δημοφιλούς EV με μπαταρία στις ΗΠΑ έως και 6.000 δολάρια, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη. Το μοντέλο BZ4X για το 2025 θα ξεκινά από περίπου $37.000, μειωμένο κατά 14% σε σύγκριση με το μοντέλο του 2024, ανέφερε το Barron’s.
Χαμηλότερες τιμές
Είναι ένα πρώιμο σημάδι ότι θα χρειαστούν χαμηλότερες τιμές για να μετακινηθούν τα EV από τις μάντρες των αντιπροσώπων σε μια δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ.
Ο λόγος είναι προφανής. Η Wall Street αναμένει από τον εκλεγμένο Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να ανακαλέσει ορισμένες από τις πολιτικές ηλεκτρικών οχημάτων της εποχής Μπάιντεν, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων φόρου αγοράς έως και $7.500 για ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η απώλεια μιας έκπτωσης $7.500, που έρχεται στην αντιπροσωπεία, αυξάνει την τιμή αγοράς πολλών ηλεκτρικών οχημάτων κατά $7.500, προφανώς μια απότομη αύξηση.
Τα EV της Toyota δεν δικαούνται πιστώσεις
Το BZ4X, που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία, δεν πληροί τις προϋποθέσεις για την πίστωση επειδή κατασκευάζεται εκτός των Η.Π.Α. Ωστόσο, οποιοσδήποτε μισθώνει ένα BZ4X ή οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να λάβει τα $7.500 που είναι ενσωματωμένα στη μίσθωση λόγω ενός κενού στη νομοθεσία.
Παρόλο που το Toyota EV δεν πληροί τις προϋποθέσεις για την πίστωση, άλλα ηλεκτρικά οχήματα που θα χάσουν την πίστωση θα ανατρέψουν τη δομή τιμολόγησης της βιομηχανίας EV των ΗΠΑ. Η κίνηση της Toyota δείχνει ότι πρέπει να διατηρήσει σταθερό το σχετικό κόστος για να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο, η Toyota πούλησε 13.577 BZ4X στις ΗΠΑ — αύξηση 109% σε ετήσια βάση, αλλά μόνο περίπου 1,4% της συνολικής αγοράς EV. Το Model Y της Tesla, για σύγκριση, πούλησε περίπου 285.000 μονάδες, περίπου το 30% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ.
Οι συνολικές πωλήσεις EV στις ΗΠΑ ανήλθαν σε σχεδόν 1 εκατομμύριο οχήματα τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, αυξημένες κατά περίπου 9% σε ετήσια βάση.
Ως επί το πλείστον, οι επενδυτές βλέπουν την κατάργηση της πίστωσης φόρου αγοράς ως βοήθεια προς την Tesla. Στις συναλλαγές της Τρίτης (17/12), η μετοχή της Tesla σημείωσε άνοδο περίπου 84% από τις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου.
Τι σημαίνει η άρση των πιστώσεων για Tesla
Η Tesla έχει την παγκόσμια κλίμακα και τη δομή κόστους για να βγάλει χρήματα χωρίς την πίστωση. Και η απώλεια της επιδότησης βλάπτει περισσότερο τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αφήνοντας ενδεχομένως την Tesla με μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Αυτή τη στιγμή έχει περίπου το 50% όλων των πωλήσεων EV στην Αμερική.
Ωστόσο, η απώλεια της πίστωσης δεν έχει μόνο καλά για την Tesla. Ο Γκάρι Μπλακ, ο οποίος συνίδρυσε το Future Fund Active ETF και κατέχει μετοχές της Tesla, επεσήμανε στο Barron’s ότι ενώ η πιστωτική απώλεια είναι ένα σχετικό όφελος για την Tesla, είναι εμπόδιο για τις συνολικές πωλήσεις EV.
Οι χαμηλότερες τιμές επηρεάζουν επίσης την κερδοφορία. Η Tesla μείωσε τις τιμές των EV το 2022 και το 2023. Η τιμή των δημοφιλών εκδόσεων του Model Y πήγε από περίπου $66.000 σε περίπου $53.000, όπου εξακολουθούν να βρίσκονται σήμερα.
Οι μειώσεις τιμών βοήθησαν. Η Tesla πούλησε περίπου 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2023, από 1,3 εκατομμύρια το 2022. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους, ωστόσο, μειώθηκαν σε περίπου 9% από 17%. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους το 2024 και το 2025 αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 9% και 11%, αντίστοιχα, σύμφωνα με το FactSet.
Οι χαμηλότερες τιμές έχουν τη δυνατότητα να ανατρέψουν οποιαδήποτε μετοχή EV, συμπεριλαμβανομένης της Tesla. Όποιος αξιολογεί τη μετεκλογική κίνηση της Tesla θα πρέπει να θυμάται ότι δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Αυτές τις μέρες, οι επενδυτές επικεντρώνονται στα αυτόνομα αυτοκίνητα. Η Tesla σχεδιάζει να λανσάρει μια αυτοοδηγούμενη υπηρεσία ρομποταξί το επόμενο έτος και η Wall Street πιστεύει ότι ο Τραμπ θα εφαρμόσει πολιτικές που θα επιταχύνουν την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων.
(από ot.gr)