Η Σενεγάλη και η Μαυριτανία πρόκειται να γίνουν μεγάλοι παραγωγοί φυσικού αερίου, αφού η BP σημείωσε ένα σημαντικό ορόσημο με την πρώτη ροή φυσικού αερίου από το υπεράκτιο έργο Greater Tortue Ahmeyim (GTA). Πρόκειται για την πρώτη ανάπτυξη φυσικού αερίου στη νέα λεκάνη στα ανοικτά της Μαυριτανίας και της Σενεγάλης και αναμένεται να βάλει τα δύο κράτη

της Δυτικής Αφρικής στο χάρτη ως σημαντικούς παραγωγούς υδρογονανθράκων.

Η BP είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του έργου GTA, το οποίο αναπτύσσεται με κόστος 4,8 δισ. δολάρια και το οποίο κατέχει από κοινού με την αμερικανική Kosmos Energy, την εταιρεία υδρογονανθράκων SMH της Μαυριτανίας και την κρατική Petrosen της Σενεγάλης. Το έργο είναι μία από τις βαθύτερες υπεράκτιες αναπτύξεις στην Αφρική, με πόρους φυσικού αερίου σε βάθος νερού έως και 2.850 μέτρα (9.350 πόδια). Όταν τεθεί πλήρως σε λειτουργία, η Φάση 1 του GTA αναμένεται να παράγει περίπου 2,3 εκατομμύρια τόνους LNG ετησίως για περισσότερα από 20 χρόνια.

Το πρώτο αέριο από το έργο εισάγεται στο FPSO περίπου 40 χιλιόμετρα (25 μίλια) ανοιχτά της θάλασσας, όπου απομακρύνονται το νερό, το συμπύκνωμα και οι ακαθαρσίες.

«Πρόκειται για ένα φανταστικό ορόσημο για αυτό το σημαντικό μεγαλεπήβολο έργο», δήλωσε ο Gordon Birrell, EVP Production & Operations της BP. «Η πρώτη ροή φυσικού αερίου είναι ένα ουσιαστικό παράδειγμα υποστήριξης των παγκόσμιων ενεργειακών απαιτήσεων του σήμερα και επαναλαμβάνει τη δέσμευσή μας να βοηθήσουμε τη Μαυριτανία και τη Σενεγάλη να αναπτύξουν τους φυσικούς τους πόρους».

Το έργο χρησιμοποιεί ένα μεγάλο FPSO, το οποίο κατασκευάστηκε από την κινεζική ναυπηγική εταιρεία COSCO Shipping Heavy Industry στο Qidong της Κίνας. Το πλοίο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για 30ετή διάρκεια ζωής, έχει μήκος 70 μέτρα (230 πόδια) και χωρητικότητα αποθήκευσης πετρελαίου τουλάχιστον 1,44 εκατομμύρια βαρέλια. Οι χώροι διαβίωσης μπορούν να φιλοξενήσουν 140 άτομα.

Το FPSO ρυμουλκείται στη θέση του τον Ιούνιο του 2024 (BP)

Το FPSO έφτασε στη μόνιμη θέση του στα ανοικτά της Μαυριτανίας και της Σενεγάλης τον Ιούνιο του 2024. Αναμένεται να επεξεργάζεται πάνω από 500 εκατομμύρια τυποποιημένα κυβικά πόδια φυσικού αερίου την ημέρα.

Το αέριο θα μεταφερθεί μέσω αγωγού στο πλοίο Gimi FLNG που είναι αγκυροβολημένο στον τερματικό σταθμό Hub Terminal περίπου 10 χιλιόμετρα (6 μίλια) ανοικτά της θάλασσας, όπου θα ψυχθεί κρυογονικά, θα υγροποιηθεί και θα αποθηκευτεί πριν μεταφερθεί σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για εξαγωγή. Μέρος του φυσικού αερίου θα διατεθεί για να συμβάλει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στις δύο χώρες.

Το Gimi, το οποίο ανήκει και λειτουργεί από την Golar LNG, μπορεί να αποθηκεύσει έως και 125.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το πλοίο έφτασε στο έργο GTA τον Φεβρουάριο, αφού είχε υποστεί μετατροπή στο ναυπηγείο Seatrium της Σιγκαπούρης. Το πλοίο μετατράπηκε από ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Moss του 1975 και είναι σχεδιασμένο για 20 χρόνια λειτουργίας στο χώρο χωρίς ξηρό ελλιμενισμό. Διαθέτει ικανότητα υγροποίησης 2,7 εκατομμυρίων τόνων ετησίως και δυνατότητες λειτουργίας κοντά στην ακτή σε βάθος νερού 30 μέτρων (100 πόδια).

Το έργο βασίζεται στην ανακάλυψη, 120 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών φυσικού αερίου στις δύο χώρες, το 2014. Το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου για τις εξαγωγικές αγορές αναμένεται να παραληφθεί το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.