Τα ινδικά διυλιστήρια ποντάρουν σε μία σταδιακή βελτίωση των σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και το πάγωμα του ρωσο-ουκρανικού μετώπου. Ως εκ τούτου, οι μεγάλοι παίκτες στη Νότια Ασία δεν προχωρούν σε βιαστικές αγορές πετρελαίου, αισιοδοξώντας πως οι όποιες επιπτώσεις των νέων αμερικανικών κυρώσεων κατά των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου θα είναι παροδικές. Την ίδια στιγμή, οι Ινδοί διασφαλίζουν την απρόσκοπτη ροή καυσίμων μέσω εναλλακτικών συμβολαίων με το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία.
Η Ινδία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κερδισμένους της ρήξης μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, καθώς οι ρωσικές εταιρείες ορυκτών καυσίμων αναγκάζονται να πουλήσουν τα εξαγόμενα φορτία τους προς τις μεγάλες ασιατικές αγορές σε πολύ χαμηλότερες τιμές. Στην πραγματικότητα, το Νέο Δελχί έχει καταφέρει να διατηρήσει τις καλές σχέσεις του με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τη Ρωσία, κυρίως λόγω των δυτικών φόβων για τον ρόλο της Κίνας.
Λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο, η Ινδία εκτιμά πως η διακυβέρνηση Τραμπ θα σκληρύνει τη στάση της έναντι της Κίνας, ενώ ταυτόχρονα θα αμβλύνει τις πιέσεις προς τη Ρωσία, ακυρώνοντας ουσιαστικά τις κυρώσεις Μπάιντεν που θα ισχύουν από τον Μάρτιο. Βέβαια, αν ο Τραμπ υλοποιήσει τα σχέδιά του να “εκβιάσει” τους εταίρους των ΗΠΑ να αγοράσουν περισσότερα αμερικανικά καύσιμα είτε υπό την απειλή κυρώσεων, είτε υπό την απειλή απόσυρσης στρατιωτικής υποστήριξης, τότε η Ινδία θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσει για το πολύ ακριβότερο πετρέλαιο αμερικανικής παραγωγής.