Οι εφοδιοπομπές της Συμμαχίας χρησιμοποιούν εν προκειμένω, σε ευρεία κλίμακα, για τις μετακινήσεις τον κόμβο της Αλεξανδρούπολης, και υποστηρικτικά τα λιμάνια του Βόλου και της Θεσσαλονίκης αλλά και το αεροδρόμιο της τελευταίας. Ομως, ο κύριος όγκος του στρατιωτικού εξοπλισμού διέρχεται από την Αλεξανδρούπολη, το λιμάνι και το αεροδρόμιό της, που «υπερθερμαίνεται» και πάλι. Καιρό τώρα, διακινούνται φήμες και «πληροφορίες» ότι δήθεν η Αθήνα αναγκάστηκε να «φράξει» τον νευραλγικό δίαυλο για τους Αμερικανούς και το ΝΑΤΟ, υπό τις απειλές του Πούτιν ότι σε περίπτωση γενίκευσης της σύγκρουσης θα εκτοξεύσει πυραύλους για να τον καταστρέψει, και προς εξευμενισμό του Ερντογάν, στο… πλαίσιο των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο.
Τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να ισχύει.
Η Αλεξανδρούπολη παραμένει υψίστης σημασίας κόμβος για τους στρατιωτικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και ενεργοποιείται κάθε φορά που θα χρειαστεί, όπως τώρα, για να μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια οπλισμός και προσωπικό, για τις ανάγκες της άμυνας στα σύνορα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τη Ρωσία και ενδεχόμενες εξελίξεις στη Μαύρη Θάλασσα.
Πέραν, δε, των κατά καιρούς ασκήσεων του ΝΑΤΟ στη ΝΑ Ευρώπη, το λιμάνι της χρησιμοποιήθηκε «διακριτικά» και για την «αθέατη» μεταφορά όπλων από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης στο Ισραήλ, όσο διαρκούσε ο πόλεμος με τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ.
Η αστάθεια, εξάλλου, στην Ανατολική Μεσόγειο καθιστά την Αλεξανδρούπολη σημαντικό κρίκο στο υπό διαμόρφωση τόξο Εβρος – Σούδα – Κύπρος – Ισραήλ, γεγονός που ερεθίζει όλο και περισσότερο την Τουρκία. Με κάθε ευκαιρία, αξιωματούχοι στην Αγκυρα αλλά και τουρκικά ΜΜΕ εκδηλώνουν τον εκνευρισμό τους για το «αγκάθι» της Αλεξανδρούπολης, και όχι φυσικά γιατί περνούν όπλα και στρατός προς την Ουκρανία.
Η Αλεξανδρούπολη «ήρθε για να μείνει».
Με τη λήξη του πολέμου, κάποια στιγμή τα στρατιωτικά εφόδια θα σταματήσουν να περνούν από το λιμάνι της και θα αντικατασταθούν από φορτία με υλικά για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, οι Αμερικανοί έχουν στρογγυλοκαθίσει στην πόλη με το βλέμμα στραμμένο στο ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στα Δαρδανέλλια, και έργα υποδομής για συνδυασμένες μεταφορές που θα καταστήσουν την Αλεξανδρούπολη παρακαμπτήριο των Στενών του Βοσπόρου έχουν σχεδιαστεί. Οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρούν, όμως, δεν συμβαδίζουν με την ταχύτητα των γεωπολιτικών μεταβολών στο ευρύτερο περιβάλλον.
(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)