General Motors: Θέλει να Μειώσει το Προβάδισμα της Tesla με Μπαταρίες Χαμηλότερου Κόστους

General Motors: Θέλει να Μειώσει το Προβάδισμα της Tesla με Μπαταρίες Χαμηλότερου Κόστους
energia.gr
Πεμ, 20 Φεβρουαρίου 2025 - 10:26

Η General Motors στοχεύει να μειώσει το προβάδισμα της Tesla με μπαταρίες χαμηλότερου κόστους, παρόλο που η βιομηχανία EV θα υποφέρει αν ο Ντόναλντ Τραμπ τερματίσει τις φοροαπαλλαγές για τους καταναλωτές, όπως έχει υποσχεθεί, δήλωσε ο γκουρού της αυτοκινητοβιομηχανίας για τις μπαταρίες Kurt Kelty. Το πρώην στέλεχος 

της Tesla δήλωσε στους Financial Times ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ εξακολουθεί να είναι προσηλωμένη στο όραμα της διευθύνουσας συμβούλου Mary Barra για «ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον», παρά το σύννεφο που πλανάται πάνω από τη βιομηχανία μετά την εκλογή του Trump.

«Πρέπει να έχουμε μια επιχειρηματική υπόθεση χωρίς τα κίνητρα. Και έτσι αυτά απλά αφαιρούνται από την αρχή», δήλωσε ο Kelty.

Το κλίμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ έχει ψυχρανθεί. Ο Τραμπ εξέδωσε εκτελεστικό διάταγμα τον Ιανουάριο, με το οποίο σηματοδοτούσε την πρόθεσή του να περικόψει τις επιδοτήσεις των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η βιομηχανία ανησυχεί ότι θα μπορούσε επίσης να καταργήσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τους κατασκευαστές πράσινης ενέργειας που περιέχονται στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που υπέγραψε ο πρώην πρόεδρος Τζο Μπάιντεν.

Ο Kelty δήλωσε ότι η GM δεν συνυπολόγισε τα κίνητρα στον IRA όταν υπολόγισε ότι θα μπορούσε να μειώσει το κόστος μιας μπαταρίας κατά 30 δολάρια ανά κιλοβατώρα φέτος. Αλλά δήλωσε ότι αναμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της θα υποφέρει αν ο Τραμπ ανακόψει τις επιδοτήσεις.

«Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι δεν θα έχει αντίκτυπο», είπε. «Εάν καταργήσετε τα κίνητρα, γενικά το κόστος θα αυξηθεί συνολικά για τη βιομηχανία. Και έτσι ο ρυθμός υιοθέτησης θα περίμενα ότι δεν θα ήταν τόσο μεγάλος».

Το μερίδιο της GM στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ αυξήθηκε από 6% σε 9% πέρυσι, σύμφωνα με την Kelley Blue Book, ενώ το μερίδιο της Tesla έπεσε στο 49% λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.

Η GM ξεπέρασε τη Ford για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις EV στη Βόρεια Αμερική με το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Chevrolet Equinox - της πιο προσιτής προσφοράς της με τιμή εκκίνησης 27.500 δολάρια με φορολογικές ελαφρύνσεις.

Η Barra δήλωσε το 2020 ότι η εταιρεία σχεδιάζει να διεκδικήσει τη θέση της Tesla ως η νούμερο ένα πωλήτρια EV οχημάτων στη Βόρεια Αμερική.

Ερωτηθείς εάν η GM θα μπορούσε να ξεπεράσει την Tesla σε πωλήσεις και ικανότητα παραγωγής μπαταριών, ο Kelty σημείωσε ότι το μερίδιο αγοράς του αντιπάλου της έχει μειωθεί. «Έχουν πέσει προς τα κάτω», είπε. «Θα είναι στη δεκαετία του '30 το επόμενο έτος σε μερίδιο αγοράς. Εμείς έχουμε διπλασιαστεί από πέρυσι και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε».

Η GM λέει ότι από το 6,5% της αμερικανικής αγοράς EV το πρώτο τρίμηνο του 2024 πήγε στο 12,5% το τέταρτο τρίμηνο.

Αυτοπροσδιοριζόμενος ως «battery geek», ο Kelty εντάχθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ πριν από ένα χρόνο και έχει ανανεώσει τη στρατηγική της για την τροφοδοσία των EVs. Η εταιρεία ανακοίνωσε στους επενδυτές τον Οκτώβριο ότι θα κάνει στροφή από τη χρήση της επώνυμης πλατφόρμας μπαταριών Ultium υπέρ μιας μεγαλύτερης ποικιλίας πακέτων κυψελών μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου.

Μέχρι στιγμής, η GM διαθέτει μια σειρά από εννέα EVs και σχεδιάζει να λανσάρει το Cadillac Vistiq αυτή την άνοιξη και το Chevrolet Bolt επόμενης γενιάς στα τέλη του έτους.

Ο Kelty δήλωσε επίσης τον Οκτώβριο ότι πίστευε ότι οι συνθήκες ήταν ώριμες «για να κατακτήσει η Βόρεια Αμερική την ηγετική θέση των μπαταριών EV από την Κίνα».

Τα τελευταία 15 χρόνια η Κίνα έχει κυριαρχήσει στην κατασκευή μπαταριών, αντιπροσωπεύοντας το 83% της παγκόσμιας παραγωγής, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των καθόδων και ανόδων στον κόσμο και την επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών. Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν μαζί το 13% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών.

Η κινεζική CATL είναι ο κυριότερος προμηθευτής μπαταριών LFP στον κόσμο, μια εναλλακτική λύση χαμηλότερου κόστους σε σχέση με τις μπαταρίες πλούσιες σε νικέλιο, την οποία έχουν υιοθετήσει όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων καθώς έχει βελτιωθεί η εμβέλειά τους. Η Tesla εισάγει μπαταρίες από την Κίνα και η Ford κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στο Μίσιγκαν που θα τις κατασκευάζει χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της CATL.

Με μεγαλύτερο πληθυσμό, η Κίνα πωλεί περισσότερα αυτοκίνητα κάθε χρόνο από τις ΗΠΑ και το 40% αυτών είναι ηλεκτρικά. Ενώ οι ΗΠΑ είναι απίθανο να κατασκευάζουν περισσότερες μπαταρίες ετησίως από την Κίνα, «θα μπορούσαν σίγουρα να είναι αυτάρκεις όσον αφορά την παραγωγή μπαταριών και να μην βασίζονται στους Κινέζους», δήλωσε ο Sam Abuelsamid, αντιπρόεδρος έρευνας αγοράς στην εταιρεία δημιουργίας περιεχομένου Telemetry. «Είναι απλώς θέμα βούλησης».

Η GM κατέχει τώρα την πρώτη θέση στην παραγωγή και το κόστος κυψελών μπαταριών στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Kelty.

Η εταιρεία διαθέτει εργοστάσια στο Οχάιο και το Τενεσί που παράγουν μπαταρίες πλούσιες σε νικέλιο και έχει σχεδόν ολοκληρώσει ένα τρίτο στο Μίσιγκαν, το οποίο πωλεί στον εταίρο της κοινοπραξίας LG Energy Solution. Επέλεξε τη Samsung SDI για μια κοινοπραξία για την κατασκευή εργοστασίου στην Ιντιάνα. Η GM έχει επίσης εργαστεί τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη της εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού της.

«Ιστορικά, οι καινοτομίες στις μπαταρίες γίνονταν πάντα στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Kelty.

«Οι Κινέζοι ήταν πολύ καλοί στην εμπορευματοποίηση. Αυτό που κάνουμε τώρα είναι ότι παίρνουμε αυτές τις εφευρέσεις, όπως κάναμε πάντα εδώ, και θα προσπαθήσουμε να τις εμπορευματοποιήσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε στη Βόρεια Αμερική».

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr