κόσμο με μεγάλη διαφορά. Είναι μια, αν όχι η μεγαλύτερη, δύναμη για την προώθηση των ηλεκτρικών μεταφορών.
Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της οφείλεται στις προόδους που έχει κάνει στις κυψέλες μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου, γνωστές και ως LFP. Οι κυψέλες LFP είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες που είναι πλούσιες σε νικέλιο, αλλά παλαιότερα είχαν πολύ χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών κατάφεραν να κλείσουν κάπως το χάσμα διατηρώντας παράλληλα χαμηλότερο κόστος, με αποτέλεσμα οι κυψέλες LFP να γίνουν δημοφιλείς για ηλεκτρικά οχήματα.
Τώρα, η CATL θέλει να κάνει το ίδιο με τις μπαταρίες ιόντων νατρίου.
Όπως οι κυψέλες LFP, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν τη δυνατότητα να είναι φθηνότερες από τις πιο κοινές κυψέλες ιόντων λιθίου, αλλά προσφέρουν επίσης δυνατότητες για ανώτερη απόδοση, ιδιαίτερα όσον αφορά την ταχύτερη φόρτιση και τους μεγαλύτερους κύκλους ζωής.
Η CATL αποκάλυψε σήμερα το Naxtra, τις νέες της μπαταρίες ιόντων νατρίου, με μερικές πραγματικά εντυπωσιακές προδιαγραφές.
Η νέα κυψέλη φέρεται να επιτυγχάνει ενεργειακή πυκνότητα 175 Wh ανά kg (385 Wh ανά λίβρα), αντίστοιχη με τις κυψέλες μπαταρίας LFP υψηλότερης κατηγορίας.
Οι νέες κυψέλες προσφέρουν επίσης δυνατότητες για σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια.
Η CATL μοιράστηκε πολλά έντονο stress test, συμπεριλαμβανομένης της διάτρησης σε μια κυψέλη και ακόμη και της κοπής της στη μέση χωρίς θερμικό φαινόμενο.
Οι κυψέλες νατρίου επόμενης γενιάς θα μπορούσαν να συμβάλουν περαιτέρω στη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση και αυξάνοντας παράλληλα την ασφάλεια.
Εκτός από τη νέα κυψέλη Naxtra, η CATL αποκάλυψε επίσης τις κυψέλες μπαταριών επόμενης γενιάς Shenxing LFP.
Το ποσοστό φόρτισής του είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Η CATL μοιράστηκε πολλά παραδείγματα αυτοκινήτων που φορτίζουν περίπου 1.000 kW και διατηρούν πάνω από 500 kW σε κατάσταση φόρτισης άνω του 50%.
Είναι σχεδόν τόσο γρήγορο όσο το γέμισμα μιας δεξαμενής καυσίμου σε ένα συμβατικό όχημα.
Η CATL λέει ότι το Shenxing θα είναι σε 67 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος του έτους.
Η κυψέλξ επόμενης γενιάς αποκαλύφθηκε αφού η BYD, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της CATL, παρουσίασε επίσης την τελευταία της τεχνολογία, ικανή να φορτίζει ηλεκτρικά οχήματα σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες .