Σε μετριασμό της επίδρασης των δασμών που έχει επιβάλει στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, φέρεται να προχωρά ο Ντόναλντ Τραμπ, προκειμένου να αποτρέψει τη σωρευτική επιβάρυνση με άλλους υφιστάμενους δασμούς και να περιορίσει τις πιέσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Wall Street Journal, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που υπόκεινται στον νέο δασμό 25% στα τελικά προϊόντα δεν θα επιβαρύνονται επιπλέον με δασμούς σε πρώτες ύλες, όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας.

Η απόφαση, όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν το θέμα, θα έχει αναδρομική ισχύ, επιτρέποντας την επιστροφή δασμών που ήδη έχουν καταβληθεί.

Παράλληλα, αναμένεται να υπάρξει αναμόρφωση των σχεδιαζόμενων δασμών 25% στα εισαγόμενα εξαρτήματα αυτοκινήτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να λάβουν αποζημίωση για δασμούς επί των εξαρτημάτων, σε ποσοστό έως 3,75% της αξίας κάθε αυτοκινήτου που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ για τον πρώτο χρόνο, ποσοστό που θα μειωθεί στο 2,5% τον δεύτερο χρόνο και θα καταργηθεί στη συνέχεια.

Ο Τραμπ προγραμματίζει να ανακοινώσει τα μέτρα σε εκδήλωση κοντά στο Ντιτρόιτ, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ημερών από την ορκωμοσία του.

Οπως σημειώνει η Wall Street Journal, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονταν σε σχεδόν καθημερινές διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, και δεσμεύθηκαν να στηρίξουν την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής.

«Ο πρόεδρος Τραμπ οικοδομεί μια σημαντική συνεργασία με την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία και τους σπουδαίους Αμερικανούς εργαζομένους», δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λάτνικ.

«Η συμφωνία αυτή αποτελεί μεγάλη νίκη για την εμπορική πολιτική του προέδρου, ανταμείβοντας εταιρείες που ήδη κατασκευάζουν στις ΗΠΑ και προσφέροντας κίνητρα σε όσες δεσμεύονται να επενδύσουν σε αμερικανικές εγκαταστάσεις».

Η Ford, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Τζιμ Φάρλεϊ, χαιρέτισε την κίνηση, υπογραμμίζοντας ότι θα συμβάλει στον περιορισμό των επιπτώσεων για κατασκευαστές, προμηθευτές και καταναλωτές.

Η εταιρεία δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην υποστήριξη της ανάπτυξης της αμερικανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, όπως της Morgan Stanley, ο αρχικός δασμός 25% θα μπορούσε να αυξήσει το μέσο κόστος αγοράς αυτοκινήτου κατά 6.000 δολάρια, οδηγώντας σε ανατιμήσεις της τάξης του 10%-12%.

Πριν από την επιβολή των νέων μέτρων, ο Τραμπ είχε προειδοποιήσει τους μεγάλους κατασκευαστές να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών.

Η Wall Street Journal επισημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους έχουν υπογραμμίσει πως η μεταφορά εργοστασίων και αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ απαιτεί χρόνια.

Η απόφαση για περιορισμό του κόστους θεωρείται ότι προσφέρει πολύτιμο χρονικό περιθώριο προσαρμογής.

Η κίνηση αυτή αποτελεί τη νεότερη υπαναχώρηση σε βασικά σημεία της εμπορικής στρατηγικής Τραμπ, μετά τη χρηματιστηριακή αναταραχή και τις έντονες πιέσεις από επιχειρήσεις και ξένες κυβερνήσεις.

Νωρίτερα μέσα στον μήνα, είχε ήδη ανακοινώσει 90ήμερη αναστολή σε πολλούς από τους νέους δασμούς που είχε επιβάλει, ενώ έχει επίσης αμβλύνει τη ρητορική του έναντι της Κίνας, μετά την επιβολή δασμών 145% στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" - πηγή: Wall Street Journal)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr