Ειδικότερα, ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι τώρα αναμένει ένα λειτουργικό περιθώριο στο κατώτερο άκρο του εύρους των προβλέψεών του 5,5-6,5% λόγω μιας προειδοποίησης σχετικά με τα κέρδη της Porsche, στην οποία κατέχει μερίδιο 75%.
Ωστόσο, αυτή η πρόβλεψη δεν περιλαμβάνει την πιθανή επίδραση από τους εισαγωγικούς δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, με τον υπουργό Οικονομικών Άρνο Άντλιτς να λέει στους αναλυτές - παρά τις εκκλήσεις τους - ότι είναι πολύ νωρίς για να γίνουν οριστικές δηλώσεις.
«Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να βρούμε λύσεις για τη στήριξη του κλάδου, διατηρώντας παράλληλα τις ευκαιρίες για τους εργαζόμενους», δήλωσε ο Άντλιτς, τονίζοντας τη σημασία της προσπάθειας μείωσης του κόστους της Volkswagen σε έναν αβέβαιο κόσμο.
Οι υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, οι οποίες υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, επηρέασαν επίσης τα περιθώρια κέρδους, δήλωσε ο Antlitz, αλλά πρόσθεσε ότι το μοντέλο ID.2 των 25.000 ευρώ (28.400 δολάρια) που κατασκευάζεται στην Ισπανία θα μπορούσε να είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας που θα αποφέρει συγκρίσιμα περιθώρια κέρδους με το αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Υπάρχει ακόμη μεγάλη ανάγκη για στήριξη από την πλευρά των τιμών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία», δήλωσε ο Antlitz.
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Mercedes-Benz, Stellantis, General Motors και Volvo Cars, έχουν ανακαλέσει τις οικονομικές τους προβλέψεις, επικαλούμενες την αβεβαιότητα που προκαλείται από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες δασμολογικές πολιτικές.
Η Porsche, η οποία δεν έχει παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι δασμοί προκάλεσαν πλήγμα τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων ευρώ μόνο τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Ο Όμιλος Volkswagen είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένος στους δασμούς, με την κορυφαία της μάρκα Audi, να μην έχει επίσης παραγωγή στις ΗΠΑ, αν και έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να ανακοινώσει μια τοποθεσία για την κατασκευή ορισμένων από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της στην αγορά φέτος. Ο όμιλος εξέταζε σενάρια για την κατασκευή περισσότερων μοντέλων στις ΗΠΑ, στα οποία ενδεχομένως περιλαμβάνεται ένα νέο εργοστάσιο που κατασκευάζεται για τη μάρκα Scout στη Νότια Καρολίνα, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις μέχρι στιγμής, δήλωσε ο Antlitz.
Εν τω μεταξύ, ένα πρόγραμμα μείωσης του κόστους που συμφωνήθηκε με τα συνδικάτα στα τέλη του περασμένου έτους βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, με το κόστος εργοστασίου να μειώνεται όσον αφορά τη μάρκα της VW και τον αριθμό των εργαζομένων να συρρικνώνεται κατά περίπου 7.000 άτομα, δήλωσε ο Antlitz.
«Να είστε σίγουροι ότι συνεχίζουμε να προωθούμε την εφαρμογή των συμφωνημένων μέτρων στο ακέραιο», πρόσθεσε. Η Volkswagen υπέστη πτώση 40% στα κέρδη της κατά το πρώτο τρίμηνο και τώρα αναμένει καθαρή ταμειακή ροή φέτος προς το κατώτερο όριο της πρόβλεψής της, από 2 δισεκατομμύρια ευρώ έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ (2,3-5,7 δισεκατομμύρια δολάρια) και καθαρή ρευστότητα κοντά στα 34 δισεκατομμύρια ευρώ.