«Aνάμεικτη» συνεχίζει να εμφανίζεται η εικόνα των εισηγμένων
ποντοπόρων εταιρειών και το πρώτο εξάμηνο του 2009, βάσει των στοιχείων
που δημοσιεύουν οι ίδιες οι εταιρείες, καθώς ορισμένες εμφανίζουν
αύξηση εσόδων, εκμεταλλευόμενες τις όποιες ευκαιρίες έχουν
δημιουργηθεί, ενώ άλλες σημειώνουν μείωση εσόδων δείχνοντας να
επηρεάζονται περισσότερο από τις συνέπειες της διεθνούς
χρηματοοικονομικής κρίσης και τη σημαντική μείωση των εμπορικών πράξεων.
Αυξημένα
έσοδα στα 83,9 εκατ. δολάρια παρουσίασε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009
η εταιρεία Paragon Shipping του εφοπλιστή κ. Μιχάλη Μποντούρογλου
έναντι 81,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2008. H εταιρεία,
επίσης, εμφάνισε και αυξημένα κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν στα 31,3
εκατ. δολάρια από 27,6 εκατ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2008. Ο μέσος
ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 37,004 δολάρια ημερησίως, από 39,063
πέρυσι.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε άλλο ένα
κερδοφόρο τρίμηνο για την Paragon και θα δώσουμε μέρισμα 0,05 δολάρια
ανά μετοχή», δήλωσε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο κ. Μιχαήλ
Μποντούρογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping. Η
Paragon Shipping Inc ειδικεύεται στη μεταφορά φορτίων drybulk.
Διάθεση μετοχών
Ποσό
45,6 εκατ. δολαρίων εισέρρευσε στα ταμεία της εταιρείας Excel Maritime
του κ. Γαβριήλ Παναγιωτίδη, καθώς η εταιρεία του διάθεσε συνολικά σε
επενδυτές 6 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 8 δολαρίων ανά μετοχή. Τη
διάθεση των μετοχών χειρίστηκαν οι επενδυτικοί οίκοι Citi, Deutsche
Bank Securities Inc., UBS Investment Bank, Dahlman Rose & Company
και DVB Capital Markets.
Επισημαίνεται ότι οι επενδυτικοί οίκοι
διατηρούν το δικαίωμα να διαθέσουν επιπλέον 900.000 μετοχές εντός των
επόμενων 30 ημερών. Η Excel Maritime θα χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια
για τη ρύθμιση των δανειακών της υποχρεώσεων και την ενίσχυση των
αποθεμάτων της.
Την εξαγορά του 50% της εταιρείας Bulk Energy
Transport (Holdings) Limited από την Constellation Bulk Energy Holdings
ανακοίνωσε η ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy Maritime Holdings,
συμφερόντων του ομίλου Ρέστη. Η Bulk Energy Transport ελέγχει πέντε
πλοία χύδην ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα τέσσερα capes και ένα
panamax. Σημειώνεται ότι το υπόλοιπο 50% των μετοχών της Bulk Energy
Transport ανήκει σε μέλη της οικογένειας Ρέστη. Η συναλλαγή έγινε αντί
ενός δολαρίου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς η Seanergy
Maritime Holdings ελέγχει τώρα ένα στόλο από 11 πλοία ξηρού φορτίου
συνολικής χωρητικότητας 1.043.296 dwt με και μέσο όρο ηλικίας τα 13
έτη. Η τεχνική και εμπορική διαχείριση του στόλου της Bulk Energy
Transport θα γίνεται από ναυτιλιακές εταιρείες του ομίλου Ρέστη
Enterprises Shipping and Trading, και Safbulk Maritime S.A.,
αντιστοίχως. Οι μετοχές της Seanergy Maritime Holdings
διαπραγματεύονται στην αγορά του Nasdaq.
Euroseas
Mειωμένα
έσοδα κατά 55,2% στα 30,2 εκατ. δολάρια εμφανίζει για το πρώτο εξάμηνο
του 2009 η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas του κ. Αριστείδη
Πίττα. Οι ζημίες διαμορφώθηκαν στα 1,5 εκατ. δολάρια, ενώ το πρώτο
εξάμηνο του 2008 η εταιρεία είχε κέρδη 29,3 εκατ. δολάρια. Τα
οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου, σύμφωνα με ανακοίνωση της
εταιρείας, επιβαρύνθηκαν από έκτακτες δαπάνες ύψους 4,5 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει με μακροχρόνια συμβόλαια την απασχόληση του
100% του στόλου της στο ξηρό χύδην φορτίο για το 2009, και του 75% για
το 2010, ενώ σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει
εξασφαλίσει την απασχόληση του 57% του στόλου της για το 2009 και το
22% για το 2010.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η εταιρεία στο
αμερικανικό χρηματιστήριο, το πρώτο εξάμηνο του 2009 παρουσιάσθηκε ένα
μείγμα από ευκαιρίες και προκλήσεις και, ταυτοχρόνως, δόθηκε στην
εταιρεία η ευκαιρία για την επέκταση και ανανέωση του στόλου των
bulker, αγοράζοντας τρία Panamax bulkers σε ελκυστικές τιμές.
Η
εταιρεία, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, αναμένεται να δώσει
μέρισμα 0,20 δολάρια ανά μετοχή που αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση
περίπου 7,6% με βάση τις τιμές των μετοχών στις 31 Ιουλίου 2009. Η
Euroseas διαχειρίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2009 συνολικά 16 πλοία με
μέσο καθαρό ημερήσιο έσοδο, ανά πλοίο, τα 13.062 δολάρια.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 18/08/2009)