Μαθήματα... προσγείωσης του ανθρώπου δίνει η Μητέρα Φύση, καθώς η έκρηξη του ηφαιστείου Εγιαφιαλαγιοκούλ και η καθήλωση των αεροσκαφών στη βόρεια Ευρώπη εξέθεσαν μια σειρά ανθρώπινων αδυναμιών... Οι ειδικοί παραδέχονται ότι δεν είναι σε θέση να εκτιμήσουν ποια ποσότητα ηφαιστειακής στάχτης, σε ποια πυκνότητα, είναι επικίνδυνη για τα αεροπλάνα. Επίσης, δεν μπορούν να εντοπίσουν πόση στάχτη υπάρχει ανά πάσα στιγμή σε δεδομένο σημείο ενός αεροδιάδρομου
Μαθήματα... προσγείωσης του ανθρώπου δίνει η Μητέρα Φύση, καθώς η έκρηξη του ηφαιστείου Εγιαφιαλαγιοκούλ και η καθήλωση των αεροσκαφών στη βόρεια Ευρώπη εξέθεσαν μια σειρά ανθρώπινων αδυναμιών...

Οι ειδικοί παραδέχονται ότι δεν είναι σε θέση να εκτιμήσουν ποια ποσότητα ηφαιστειακής στάχτης, σε ποια πυκνότητα, είναι επικίνδυνη για τα αεροπλάνα. Επίσης, δεν μπορούν να εντοπίσουν πόση στάχτη υπάρχει ανά πάσα στιγμή σε δεδομένο σημείο ενός αεροδιάδρομου. Οι αεροπορικές εταιρείες όμως γνωρίζουν πολύ καλά πόσα χάνουν κάθε μέρα που τα αεροπλάνα τους μένουν στο έδαφος, ενώ αντίθετα οι υποχρεώσεις τους απογειώνονται. Οι κινητήρες των αεροσκαφών μπορεί να είναι ευάλωτοι στην ηφαιστειακή τέφρα, αλλά οι προδιαγραφές πιστοποίησής τους δεν λαμβάνουν υπόψη τον συγκεκριμένο κίνδυνο, εξήγησε ο πρόεδρος του ομίλου Safran, στον οποίο ανήκει μεταξύ άλλων και η εταιρεία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών Snecma, μετέδωσε το ΑΠΕ. «Θωρακίζουμε τους κινητήρες... αλλά η ηφαιστειακή τέφρα είναι φαινόμενο εξαιρετικά σπάνιο και ποικιλόμορφο», είπε ο Ζαν-Πολ Ερτμάν και πρόσθεσε: «Οι κινητήρες... αναρροφούν απίστευτες ποσότητες αέρα. Από μια ορισμένη ποσότητα και πάνω είναι ευάλωτοι...».

Εξήγησε ότι η ανθεκτικότητα στην ηφαιστειακή τέφρα δεν περιλαμβάνεται στα κριτήρια για την πιστοποίηση των κινητήρων. Είπε μάλιστα ότι η έρευνα έχει άλλα θέματα, πιο επείγοντα, να ασχοληθεί: «Οι τρέχουσες προτεραιότητές μας τώρα αφορούν την κατανάλωση καυσίμων, την εκπομπή αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τον θόρυβο».

(από την εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ", 21/04/2010)