Η γερμανική εταιρεία SFC Energy ήταν η πρώτη παγκοσμίως που κατασκεύασε κυψέλες καυσίμων με μαιθανόλη, βελτιώνοντας διαρκώς την τεχνολογία αυτή, μέχρι που το σημερινό της προϊόν έχει μόλις το ένα πέμπτο του βάρους μιας παραδοσιακής μπαταρίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές και οχήματα.

Η γερμανική εταιρεία SFC Energy ήταν η πρώτη παγκοσμίως που κατασκεύασε κυψέλες καυσίμων με μαιθανόλη, βελτιώνοντας διαρκώς την τεχνολογία αυτή, μέχρι που το σημερινό της προϊόν έχει μόλις το ένα πέμπτο του βάρους μιας παραδοσιακής μπαταρίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές και οχήματα.

Σύμφωνα με την Pike Research, η εταιρεία δεν έχει «απογειωθεί» ακόμα, αλλά θεωρείται από τις πλέον υποσχόμενες για τη συνέχεια στον τομέα των ενεργειακών τεχνολογιών.

Η διαφορά της χρήσης μαιθανόλης στις κυψέλες καυσίμου αντί για το υδρογόνο είναι ότι προσφέρει μια φθηνότερη και πιο ασφαλή λύση, ενώ η ενεργειακή της χωρητικότητα είναι τετραπλάσια.

«Η μαιθανόλη μετατρέπεται εύκολα σε ηλεκτρισμό», εξηγεί ο Μάνφρεντ Στέφενερ, ιδρυτής της εταιρείας. «Αυτό καθιστά τις κυψέλες τύπου DMFC εύκολες στη χρήση. Ο κάθε χρήστης μπορεί να τις μεταχειριστεί με ασφάλεια, ενώ στο υδρογόνο χρειάζεσαι συγκεκριμένες υποδομές», προσθέτει.

Το αρνητικό στοιχείο είναι ότι οι κυψέλες DMFC απαιτούν πιο περίπλοκα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη από ότι οι αντίστοιχες του υδρογόνου, αλλά για το λόγο αυτό διεξάγονται έρευνες.