Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 θα αρχίσει στη Ρωσία η σειριακή παραγωγή του ελαφρού επαγγελματικού αυτοκινήτου Mercedes-Benz Sprinter. Η συμφωνία επιτεύχθηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο Διεθνές Οικονομικό Συνέδριο της Αγίας Πετρούπολης

Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 θα αρχίσει στη Ρωσία η σειριακή παραγωγή του ελαφρού επαγγελματικού αυτοκινήτου Mercedes-Benz Sprinter. Η συμφωνία επιτεύχθηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο Διεθνές Οικονομικό Συνέδριο της Αγίας Πετρούπολης.

Η ρωσική αγορά αυτοκινήτων δεν διανύει και την καλύτερή της περίοδο. Το διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων νέων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων, το οποίο διατηρήθηκε το διάστημα 2011-2012, το διαδέχτηκε η στασιμότητα. Το Μάρτιο του 2013 πωλήθηκαν στη Ρωσία κατά 4% λιγότερα αυτοκίνητα από ότι πέρυσι τον ίδιο μήνα. Αυτό ακύρωσε πλήρως τη δειλή αύξηση των πωλήσεων τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

Η Daimler δεν είναι ο μοναδικός ξένος εταίρος του μεγαλύτερου κατασκευαστή επαγγελματικών αυτοκινήτων, ο οποίος στη σοβιετική εποχή κατασκεύαζε και τα αυτοκίνητα Volga για τους επικεφαλής επιχειρήσεων και τους κρατικούς αξιωματούχους. Σήμερα, η εταιρία συνεργάζεται με τη Volkswagen (πρόσφατα ξεκίνησε η παραγωγή του Skoda Yeti) και τη General Motors. Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα από την εταιρία, οι βιομηχανικές συνεργασίες της «Group GAZ» επιτρέπουν την αναβάθμιση 200 χιλ. τετραγωνικών μέτρων εγκαταστάσεων παραγωγής της εταιρίας. Το συνολικό ύψος των κοινών επενδύσεων με τους εταίρους για διεθνή προγράμματα της εταιρίας, φτάνει περίπου τα 500 εκατ. ευρώ.

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι οι μετέχοντες στο πρόγραμμα παραγωγής στη Ρωσία του αυτοκινήτου Mercedes-Benz Sprinter, δηλαδή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler και ο μεγαλύτερος στη Ρωσία κατασκευαστής επαγγελματικών αυτοκινήτων «Group GAZ», τα πάνε «καλύτερα από την αγορά» στον τομέα της πώλησης ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικότητας, το πρώτο τρίμηνο του 2013 η «Group GAZ» πέτυχε να πωλήσει σχεδόν 17.000 νέα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου τύπου, δηλαδή, κατά 2% περισσότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε τις πωλήσεις της στον τομέα αυτό κατά 24%. Ωστόσο, σε απόλυτες τιμές ο συντελεστής αυτός είναι για την Daimler πολύ πιο ταπεινός καθώς αφορά μόλις 835 νέα αυτοκίνητα μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του έτους. Για σύγκριση, να αναφερθεί ότι οι συμπατριώτες της γερμανικής εταιρίας, η Volkswagen AG, είδαν τους τρεις πρώτους μήνες τις πωλήσεις τους να πέφτουν κατά 4%, αλλά πωλήθηκαν 3466 αυτοκίνητα κατηγορίας LCV.

Ρωσο-γερμανική συνεργασία

Μάλιστα, η Daimler σύντομα θα μπορέσει να επεκτείνει σημαντικά το μερίδιό της στην αγορά. Το περασμένο καλοκαίρι στα πλαίσια του Διεθνούς Οικονομικού Συνεδρίου της Αγίας Πετρούπολης, εταίρος του οποίου είναι και η Mercedes-Benz, η γερμανική εταιρία και η «Group GAZ» υπέγραψαν συμφωνία που εξασφαλίζει την υλοποίηση του προγράμματος παραγωγής των αυτοκινήτων Mercedes-Benz Sprinter στο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων GAZ στο Νίζνι Νόβγκοροντ. Οι επενδύσεις από πλευράς Daimler για την προσαρμογή του προϊόντος, τις παραγωγικές διαδικασίες και το δίκτυο διανομής, ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ η GAZ επενδύει περισσότερα από 90 εκατ. ευρώ. Η παραγωγική ισχύς έχει υπολογιστεί για την παραγωγή 30.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Τα σχέδια των δύο πλευρών προβλέπουν επίσης την κατασκευή κινητήρων και άλλων εξαρτημάτων του Mercedes-Benz Sprinter στη Ρωσία. Στα πλαίσια της υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος στις εγκαταστάσεις της GAZ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή γραμμής συναρμολόγησης και συγκόλλησης, καθώς και νέου συγκροτήματος βαφής. Η σειριακή παραγωγή των αυτοκινήτων θα ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2013, όπως ανέφερε στη RBTH ο εκπρόσωπος της Daimler στη Ρωσία, Αντρέι Ροντιόνοφ.

Στις νέες εγκαταστάσεις θα συναρμολογείται το Sprinter της προηγούμενης γενιάς, το οποίο προορίζεται για τον μέσο αγοραστή. Το Sprinter τελευταίας γενιάς, το οποίο κατασκευάζεται στο Ντίσελντορφ, η Daimler θα εξακολουθήσει να το παράγει στη Γερμανία. Στον προϋπολογισμό των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων στη Ρωσία, ο απόλυτος κυρίαρχος είναι ένα προϊόν της GAZ, το αυτοκίνητο Gazel. Όπως ανέφερε ο Ροντιόνοφ, υπάρχει η ελπίδα για μεγάλες παραγγελίες καθώς το αυτοκίνητο που πρόκειται να παράγεται στο Νίζνι Νόβγκοροντ προορίζεται τόσο για τη μεταφορά επιβατών, όσο και για εκείνη φορτίων.

Όπως εκτιμά το μέλος του πρακτορείου οικονομικών αναλύσεων Investcafe, Αντρέι Σενκ, χάρις στη συνεργασία με τη GAZ, το Sprinter δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα πρόσβασης στην αγορά, καθώς, δεδομένου ότι η παραγωγική ισχύς του εργοστασίου είναι 25.000 αυτοκίνητα ετησίως, το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορέσει να καταλάβει το 12-13% της αγοράς τα επόμενα τρία χρόνια, εφόσον η άνοδος της αγοράς διατηρηθεί στα όρια του 3-4%.

(από "Η ΡΩΣΙΑ ΤΩΡΑ", rbth.gr, 19/05/2013)