με σκοπό την ενημέρωση και συζήτηση επί των θεμάτων που έχουν προκύψει για την εκτέλεσή του εντός χρονοδιαγράμματος.
Στην σύσκεψη παρευρέθησαν στελέχη της Διοίκησης και τεχνικοί προϊστάμενοι των έργων του ΑΔΜΗΕ και ειδικότερα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Μάνος Μανουσάκης, ο Αντιπρόεδρος & Γεν. Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος & Στρατηγικής, Γιάννης Μάργαρης, ο Διευθυντής Νέων Έργων, Μιχάλης Χατζηπάνος, ο Διευθυντής Ariadne Interconnection, Άγγελος Σταματέλος, η Ειδική Σύμβουλος - Γραφείο Προέδρου, Άλκηστη Φλώρου, και η Διευθύντρια Κλάδου Περιβαλλοντικής, Κοινωνικής & Εταιρικής Διακυβέρνησης, Ειρήνη Τσέβη.
Συμμετείχαν, επίσης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, οι Αντιπεριφερειάρχες Ηρακλείου, Νίκος Συριγωνάκης και Περιβάλλοντος, Νίκος Ξυλούρης καθώς και οι Δήμαρχοι Χανίων, Αποκόρωνα, Αμαρίου, Ρεθύμνου, Μυλοποτάμου και Μαλεβιζίου.
Κατά τη συνάντηση, οι αρμόδιοι του ΑΔΜΗΕ ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Κρήτης για την εθνική σημασία του έργου σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Η σχεδιαζόμενη γραμμή μεταφοράς, που θα ξεκινά από τον υποσταθμό Χανίων και θα καταλήγει στον υποσταθμό Δαμάστας, θα μταφέρει, επί της ουσίας, ηλεκτρική ισχύ προς την ευρύτερη περιοχή της μεγαλονήσου.
Παράλληλα, συνδέεται άμεσα με το έργο της μεγάλης διασύνδεσης «Κρήτη- Αττική», καθώς η ενέργεια που θα εγχύει στο σύστημα όταν ολοκληρωθεί, δεν μπορεί να υποστηριχθεί από το υφιστάμενο δίκτυο. Παρά ταύτα, Περιφέρεια και Δήμοι αντιδρούν και ζητούν να υπογειοποιηθεί το έργο, με το αιτιολογικό ότι ο σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ προβλέπει την κατασκευή 269 πυλώνων, ύψους 35 μέτρων, στον ορεινό όγκο που μεσολαβεί από τα Χανιά μέχρι τα ανατολικά της πόλης του Ρεθύμνου.
Σημειώνουμε ότι η γραμμή μεταφοράς είναι υπόγεια σε μήκος 4,5 χιλιομέτρων και συνεχίζει εναέρια για τα επόμενα 96,8 χιλιόμετρα, περιλαμβάνοντας του 269 πυλώνες, διπλού κυκλώματος για τους οποίους υπάρχουν έντονες αντιδράσεις επειδή θα τοποθετηθούν εγγύς οικισμών και προστατευόμενων περιοχών.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι σχεδίασης του έργου θεωρούν ότι υπογειοποίηση δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση, καθώς, όπως υποστηρίζουν, τυχόν πρόσθετη υπογειοποίηση τμημάτων του θα επιφέρει αύξηση του συνολικού μήκους της γραμμής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη αύξηση των τάσεων στο ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης.
Ακόμη, οι αρμόδιοι του ΑΔΜΗΕ υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση βλάβης στο υπογειοποιημένο δίκτυο, η επισκευή θα απαιτεί, μεταξύ άλλων, περισσότερο χρόνο, ενώ σε περίπτωση διαπλάτυνσης του ΒΟΑΚ, η μετατόπιση του καλωδιακού συστήματος θα είναι αδύνατη.
Εκτός αυτού, η υπογειοποίηση θα αυξήσει σημαντικά το κόστος, τονίζουν τα στελέχη του Ανεξάρτητου Διαχειριστή, καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 120 χιλιόμετρα υπόγειας όδευσης, άλλα 720 χιλιόμετρα καλωδίου 150kV, καθώς και πρόσθετος εξοπλισμός και ειδικοί χώροι αποθήκευσης που δεν έχουν προβλεφθεί.
Το κυριότερο, αυτό το πρόσθετο αυτό κόστος ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, που εφόσον εγκριθεί από την ΡΑΑΕΥ, θα επιβαρύνει τους καταναλωτές!