ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ κινήθηκε κάτω από το υψηλό ρεκόρ των 75,35 δολαρίων που κατέρριψε αρχικά στη Ν.Υόρκη εν μέσω ανησυχιών για την ιρανική κρίση και τον εφοδιασμό με βενζίνη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η πτώση ήταν αποτέλεσμα ρευστοποίησης για αποκόμιση κερδών μετά τα αλλεπάλληλα ιστορικά υψηλά αλλά οι απώλειες ήταν περιορισμένες λόγω της αυξημένης ζήτησης της φθίνουσας πορείας των αποθεμάτων βενζίνης στις ΗΠΑ και των εντάσεων για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Στο Λονδίνο, η τιμή του brent κινήθηκε ενδοσυνεδριακά στα 74,22 δολάρια το βαρέλι πριν υποχωρήσει στα 72,50 δολάρια. Πολλοί αναλυτές δίνουν ελάχιστες πιθανότητες για μια αντιστροφή της τάσης των τιμών οι οποίες έχουν κερδίσει πάνω από 20% από τον Ιανουάριο. Ο υπουργός Πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας Αλι Αλ Ναΐμι δήλωσε στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Πετρελαίου στην Ντόχα ότι ο ΟΠΕΚ δεν είναι σε θέση να αποθερμάνει την αγορά η οποία καθοδηγείται από γεωπολιτικές εντάσεις μάλλον παρά από οποιαδήποτε έλλειψη προσφοράς. Η παραγωγή του ΟΠΕΚ έχει φτάσει στο ανώτατο όριο και δεν υπάρχει έλλειψη φυσικού πετρελαίου. Πιστεύω λοιπόν πως δεν θα αλλάξει τίποτε, επισήμανε ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν Καζέμ Βαζιρί μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο του 10ου Διεθνούς Συνεδρίου Ενέργειας την Κυριακή στο Κατάρ. «Είναι σαφές πως υπάρχει αρκετή προσφορά από την πλευρά του ΟΠΕΚ και η παραγωγή του Ιράν βρίσκεται κοντά στην αναλογία του. Ο ΟΠΕΚ κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, το επίπεδο παραγωγής είναι ικανοποιητικό», πρόσθεσε ο Ιρανός υπουργός. Ο Κουβεϊτιανός ομόλογος του Σεΐχης Αχμέντ αλ Σαμπάχ δήλωσε ότι η αγορά είναι ήδη υπερτιμημένη κατά 15 δολάρια λόγω γεωπολιτικών ρίσκων, ενώ το Ιράν επιβεβαίωσε ότι δεν θα σταματήσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές χρησιμοποιώντας τη θέση της ως όπλο στη διαμάχη της με τη Δύση. Οι υπουργοί από 65 χώρες και ανώτατα στελέχη της Exxon Mobil Royal Dutch Shell BP και Chevron συμφώνησαν στο πλαίσιο συνάντησης στη Ντόχα ότι τα σημερινά ρεκόρ των τιμών είναι αρκετά υψηλά αλλά ήρθαν σε αντιπαράθεση για το κατάλληλο επίπεδο. Το υψηλό κόστος ενέργειας θολώνει την προοπτική κερδοφοριών των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων επιτρέποντας στις εταιρείες να αυξήσουν τα εισιτήρια ή τις επιβαρύνσεις. Οι χώρες μέλη του ΟΠΕΚ απορρίπτουν κάθε ευθύνη για τη δραματική άνοδο των τιμών του πετρελαίου, μετά την έκκληση που απηύθυναν οι επτά πλουσιότερες χώρες του κόσμου G7 για την αύξηση της παραγωγής του καρτέλ. (Ναυτεμπορική 25/04/2006)