Τη μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από το πετρέλαιο πληρώνει ακριβά ο Έλληνας καταναλωτής. Τα στοιχεία για την επίπτωση των τιμών των καυσίμων στον πληθωρισμό είναι εντυπωσιακά: τον Απρίλιο η επιβάρυνση από τα καύσιμα ανήλθε σε 0,82 ποσοστιαίες μονάδες, όταν στην Eυρωζώνη η αντίστοιχη επίπτωση ήταν σχεδόν η μισή. Αυτό σημαίνει ότι ο πληθωρισμός τον Απρίλιο θα μπορούσε να είχε διαμορφωθεί κάτω από το 3%, έναντι 3,3% όπου ανήλθε, αν η ελληνική οικονομία είχε λάβει τα μέτρα της και είχε προχωρήσει νωρίτερα στις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στην αγορά της ενέργειας και είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν. Ωστόσο, η διαπίστωση αυτή δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ακρίβεια και ότι για όλα φταίει το πετρέλαιο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πολλά από τα αγαθά και τις υπηρεσίες που συμμετέχουν με μεγάλη βαρύτητα στη διαμόρφωση του πληθωρισμού έχουν σημειώσει αυξήσεις, οι οποίες ξεπερνούν το 25% (νωπές πατάτες)! Επίσης, το τελευταίο δωδεκάμηνο, η τιμή του ελαιόλαδου έχει αυξηθεί κατά 24,1%, το νωπό μοσχάρι κατά 4,9%, το αρνί και το κατσίκι κατά 8,4%, κ.ά. Από την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να υποτιμηθούν δύο βασικές διαπιστώσεις, οι οποίες δείχνουν ότι οι παράγοντες επιβάρυνσης του κόστους ζωής των νοικοκυριών παρουσιάζουν σχετική άμβλυνση τα τελευταία δύο χρόνια. Συγκεκριμένα: 1. Έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αγαθών και υπηρεσιών που συμμετέχουν με μεγάλη βαρύτητα στη διαμόρφωση του πληθωρισμού και που ταυτόχρονα παρουσιάζουν μικρότερη αύξηση στις τιμές τους, από ό,τι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή. Για παράδειγμα, φέτος, από τα 52 αγαθά και προϊόντα που έχουν μεγάλη βαρύτητα στον πληθωρισμό, τα 30 σημείωσαν αυξήσεις μικρότερες από τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Το 2004 τα αγαθά αυτά ήταν 25 και το 2003 ήταν 21. 2. Έχει αυξηθεί σημαντικά η επίπτωση των τιμών των καυσίμων στο τελικό κόστος ζωής. Για παράδειγμα, πριν από τρία χρόνια, η επίπτωση των καυσίμων στον πληθωρισμό ήταν αρνητική! Σήμερα είναι περίπου μία μονάδα. (Καθημερινή, 16/5/06)