Οι εταιρείες που παράγουν φυσικό αέριο θα πρέπει να μειώσουν το κεφαλαιακό κόστος ώστε να καταστήσουν το προϊόν πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες πηγές καυσίμων, όπως ο άνθρακας και οι ΑΠΕ. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Royal Dutch Shell, Ben Van Burden, σε πρόσφατο συνέδριο στην Αυστραλία

Οι εταιρείες που παράγουν φυσικό αέριο θα πρέπει να μειώσουν το κεφαλαιακό κόστος ώστε να καταστήσουν το προϊόν πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες πηγές καυσίμων, όπως ο άνθρακας και οι ΑΠΕ. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Royal Dutch Shell, Ben Van Burden, σε πρόσφατο συνέδριο στην Αυστραλία.

Στην ομιλία του ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, που ήταν αφιερωμένο στο LNG, ο Van Burden δήλωσε ότι η ζήτηση φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια θα αυξάνεται και τα πρότζεκτ με τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Όπως τόνισε, η ενεργειακή βιομηχανία θα πρέπει να συνεχίσει τις επενδύσεις ώστε να καλύψει τη ζήτηση, μιας και αυτό είναι απαραίτητο για την επίτευξη επαρκούς επιπέδου παραδόσεων, ειδικά στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Οι νέες αγορές LNG, όπως η Ταϋλάνδη, το Πακιστάν και η Πολωνία, που ως τώρα εθεωρούντο ασήμαντες, έχουν επίσης ανοίξει, πρόσθεσε ο Van Burden.

Τεχνολογίες όπως οι πλωτές ενεργειακές εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν ευνοϊκό παράγοντα για την ανάπτυξη της αγορά του LNG, τόνισε ο πρόεδρος της Shell, ενώ θα βοηθήσει στη μείωση του κόστος των εισαγωγέων, γεγονός που θα κάνει τη μορφή αυτή του φυσικού αερίου μία ανταγωνιστική πηγή ενέργειας.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, εξάλλου, όπως ανέφερε ο Van Burden, η παγκόσμια ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά 2% ετησίως από το 2014 ως το 2020, ενώ ο ρυθμός αύξησης στη ζήτηση LNG υπολογίζεται να είναι διπλάσιος.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι η ενεργειακή βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει τις επενδύσεις στην καινοτομία για να μειώσει τα κεφαλαιακά κόστη του LNG – από την ανάπτυξη πεδίων μέχρι την υγροποίηση, φόρτωση και επαναεριοποίηση του αερίου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Shell, εξάλλου, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, στον οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε, είναι ο σχεδιασμός, τα μηχανολογικά έργα και οι κατασκευές υποδομών.

«Οι μονάδες LNG έχουν γίνει ακριβότερες, επειδή απαιτείται περισσότερος χρόνος για το σχεδιασμό τους και βρισκόμαστε αντιμέτωποι με χαμηλούς ρυθμούς παραγωγικότητας απλώς επειδή εργαζόμαστε συχνά σε δύσκολες συνθήκες. Πρέπει να αλλάξουμε αυτή την τάση», υπογράμμισε ο Ben Van Burden.