Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωτοστατούν στις παραγγελίες νέων κατασκευών πλοίων για εφέτος, ακολουθούμενοι από Κινέζους πλοιοκτήτες, σύμφωνα με στοιχεία της Alibra Shipping Limited.
Περίπου 146 πλοία όλων των τύπων έχουν παραγγελθεί μέχρι σήμερα από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί και περίπου 26 θέσεις επιλογής «option», όπου στη πλειοψηφία αφορούν θέσεις για κατασκευή δεξαμενόπλοιων δείχνοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες "εξακολουθούν να βλέπουν κάποια πιθανή ανοδική πορεία στη ναυλαγορά του υγρού φορτίου".
Σε διεθνές επίπεδο, εξακολουθεί να υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια. Από τις 93 παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί από αγοραστές σε όλο τον κόσμο, οι 27 είναι για πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), συν 8 επιλογές. Έχουν τοποθετηθεί περίπου 23 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframaxes, εκ των οποίων περίπου τα μισά θα είναι LR2s. Αρκετές παραγγελίες επίσης έχουν παρατηρηθεί και για μικρότερα δεξαμενόπλοια, περίπου 21 και αφορούν μέχρι 15.000 dwt, σύμφωνα με τη Alibra Shipping.
Από τις αρχές του έτους, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει περίπου 40 από τα συνολικά 146 πλοία, όπου το 65% περίπου αφορούν δεξαμενόπλοια με κυρίαρχα τα VLCC με 15 συμβάσεις. Οι παραγγελίες των Κινέζων ανέρχονται στα 26 πλοία και αφορούν αποκλειστικά σε δεξαμενόπλοια, όλων τω κατηγοριών.
Επιπλέον, η Alibra Shipping αναφέρει ότι οι σταθερές παραγγελίες από Έλληνες έφθασαν τις 14 για φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, εκ των οποίων τα 10 είναι τύπου Panamax.
«Οι διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να προτιμούν τα κινεζικά και τα κορεατικά ναυπηγεία για να "χτίσουν" τα φορτηγά πλοία τους, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», σημειώνουν οι αναλυτές της Alibra. «Αντίστοιχα, οι δυο χώρες αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% και το 44% όλων των σταθερών παραγγελιών που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν μέχρι στιγμής μόνο 7% των νέων παραγγελιών», προσθέτουν.