Απαντήσεις για όλα τα ζέοντα θέματα έδωσαν, την
περασμένη Παρασκευή, κατά την ετήσια γενική συνέλευση, οι βασικοί μέτοχοι του
ομίλου Ελλάκτωρ Λεωνίδας Μπόμπολας, Δημήτρης Κούτρας και Αναστάσιος
Καλλιτσάντσης.
Με αφορμή την, πλέον, πρόσφατη εξέλιξη, την
πώληση του 10% της Ελλάκτωρ από την Alpha bank, ο πρόεδρος Α.
Καλλιτσάντσης και ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Δ.Κούτρας σχολίασαν ότι το
γεγονός πως "έβαλαν λεφτά" για την απόκτησή του συνιστά ψήφο
εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ομίλου.
"Δεν το κάναμε για συναισθηματικούς λόγους ή
για να είμαστε στις καρέκλες. Κάθε εταιρεία περνάει καμπές, οι μεγαλύτερες
περνούν μεγαλύτερες καμπές. Σύντομα θα τις ξεπεράσουμε" ανέφερε ο κ.
Καλλιτσάντσης.
"Περάσαμε κυκεώνα. Είμαστε αισιόδοξοι γι’
αυτό βάλαμε τα λεφτά μας. Το πιστεύουμε το μαγαζί και θα σας το
αποδείξουμε" σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κούτρας.
Ωστόσο, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην
"επόμενη μέρα". Η οποία, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ, θα
στηριχτεί, μεταξύ άλλων, στην επιλεκτική επέκταση στο εξωτερικό, την
αναδιοργάνωση της εταιρείας με στόχο να αποκτήσει σύγχρονη, δυτικοευρωπαϊκών
προτύπων, δομή και στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.
"Δεν υπήρξε σύγκρουση"
Σε ερώτηση για τις φερόμενες συγκρούσεις μεταξύ
των βασικών μετόχων, οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ ανέφεραν ότι υπήρξαν μόνον
εποικοδομητικές διαφωνίες.
"Η αναδιοργάνωση της εταιρείας δημιούργησε
εσωτερικές τριβές κάποιες από τις οποίες κυκλοφόρησαν υπερτονισμένες. Η
αναδιοργάνωση των δομών, η ενίσχυση του IT και της κανονιστικής συμμόρφωσης
αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, αποδίδοντας καρπούς. Δεν υπήρξε καμία σύγκρουση,
οι διαφωνίες οδηγούν στην εξέλιξη των αποφάσεων" σημείωσε ο κ. Μπόμπολας.
"Υπήρξαν διαφωνίες, που αποτελούν παρελθόν,
ως προς την καθημερινή λειτουργία, τις καθημερινές αποφάσεις, που και πώς
επενδύουμε και πώς λειτουργούμε. Αποφασίσαμε να αλλάξουμε πολλά πράγματα. Αυτό
είναι το στοίχημά μας και σε αυτό έχουμε όλοι συμφωνήσει" σημείωσε ο κ.
Καλλιτσάντσης.
Τα έργα
Όπως ανέφερε ο κ. Κούτρας, η εταιρεία δηλώνει
"παρών" στα νέα δημόσια έργα που δημοπρατούνται, τα οποία είναι μικρά,
αλλά δημιουργούν εμπειρία.
Έμφαση, ακόμη, θα δοθεί σε επενδύσεις σε
συγχρηματοδοτούμενα έργα, μεταλλεία και ιδιωτικοποιήσεις και, όπως ο ίδιος
σημείωσε, η εταιρεία έχει δομηθεί, έχοντας στηρίξει την παρουσία της στα
έργα συντηρήσεων, όπως της Εγνατίας Οδού, όπου απασχολούνται 700 άτομα, σε
βιολογικούς καθαρισμούς και στα λατομεία.
Σημείωσε ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για έργα
βιολογικών καθαρισμών, σε όλο τον κόσμο, ενώ στα φωτοβολταϊκά έργα η
δραστηριότητα εκτείνεται σε Δυτική Ευρώπη, Βόρεια και Λατινική Αμερική.
Στο εξωτερικό, βρίσκεται σε εξέλιξη η
αναδιοργάνωση της δραστηριότητας, ενώ στα Βαλκάνια και στην Μέση Ανατολή
καταγράφεται στασιμότητα.
Για τη γραμμή του μετρό ("gold line) στο Κατάρ, ο κ. Κούτρας σημείωσε ότι
η εταιρεία ανταποκρίθηκε, πλήρως, στις απαιτήσεις του έργου, όταν πολυεθνικές
εταιρείες (σημ.: που συμμετέχουν στο έργο) έχουν τιμωρηθεί με πέναλτι, όπως
είπε.
"Στο Κατάρ μας ζήτησαν να αφήσουμε τους
μετροπόντικες ενόψει της επέκτασης του μετρό" σημείωσε.
Για την εργολαβία σε οδικό άξονα στα Σκόπια, ο κ.
Κούτρας σημείωσε ότι η τοπική Εισαγγελία και Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος έχουν
αποφανθεί εδώ και δύο χρόνια και, όπως είπε, ελήφθη με την έγκριση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα παραδοθεί το Φθινόπωρο.
Σχετικά με την ανάληψη νέου κατασκευαστικού
αντικειμένου, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Λ. Μπόμπολας, η
εισηγμένη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό και συμμετέχει στον
ανταγωνιστικό διάλογο για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας.
Στον τομέα περιβάλλοντος, όπως ανέφερε ο κ.
Μπόμπολας, η θυγατρική εταιρεία Ηλέκτωρ εμφανίζει προοπτικές. Αυτό εάν ληφθεί
υπόψη ότι στην Ελλάδα τουλάχιστον το 85% των απορριμμάτων θάβεται, ενώ
σχεδιάζονται έργα, ύψους 650 εκατ. ευρώ, από τα οποία περίπου 250 εκατ. ευρώ,
αντιστοιχούν σε εξασφαλισμένες πιστώσεις μέσω του προγράμματος ΕΠΠΕΡΑΑ.
Διαμορφώνεται, όπως είπε, η ανάγκη σύνδεσης των
σύγχρονων έργων επεξεργασίας απορριμμάτων με τις ανάγκες της
τσιμεντοβιομηχανίας (σημ: το παράγωγο προϊόν χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό
καύσιμο).
Στο προσεχές διάστημα η Ηλέκτωρ θα προχωρήσει
στην υπογραφή σύμβασης για την εκμετάλλευση 5mw από βιοαέριο του ΧΥΤΑ
Μαυροράχης.
Στην ανάπτυξη ακινήτων, που υλοποιεί η θυγατρική
εταιρεία Reds, σε εξέλιξη βρίσκεται η επέκταση του εμπορικού κέντρου Smart
Park, ενώ στην Κάντζα, όπως εκτίμησαν οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ, το προεδρικό
διάταγμα, για τους όρους δόμησης του Cambas projectενδέχεται να έχει
εκδοθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Παραχωρήσεις
Η ολοκλήρωση της κατασκευής των "δεύτερης
γενιάς" οδικών έργων (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητοδρόμος Αιγαίου) και
η έναρξη της περιόδου παραχώρησης, θα επιτρέψει την ενίσχυση των εσόδων του
ομίλου. Ταυτόχρονα, όπως έγινε γνωστό στη γ.σ., καταγράφεται ενίσχυση της
κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες παραχώρησης, με την κίνηση στην Αττική Οδό να
έχει αυξηθεί περίπου κατά 5% το 2016, συγκριτικά με το αντίστοιχο συγκρινόμενο
διάστημα.
Παράλληλα, το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς, η
κυκλοφορία έχει αυξηθεί από 8% σε Ολυμπία Οδό και Μορέα έως 16% στον άξονα
Μαλιακός-Κλειδί.
Τα μεγέθη
Οι ζημιές που εμφάνισε η Ελλάκτωρ το 2016 ήταν
έκτακτες που προκλήθηκαν, μεταξύ άλλων, από απομείωση της αξίας θυγατρικών
εταιρειών και επενδυτικών ακινήτων, αλλά και το πρόστιμο της Επιτροπής
Ανταγωνισμού.
Γι’ αυτό, όπως είπε ο κ. Κούτρας υπάρχει
αισιοδοξία για τη βελτίωση των μεγεθών "έχοντας καταφέρει να αντέξουμε
στην κρίση και να βγούμε όρθιοι, αν και δεχτήκαμε τις μεγαλύτερες πιέσεις λόγω
μεγέθους".
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε 2,6 δισ.
ευρώ, με τα έσοδα από το εξωτερικό να ανέρχονται (31.12.2016) σε 660 εκατ.,
ενώ, όπως σημείωσε ο κ. Μπόμπολας, η Ελλάκτωρ, συμπεριλαμβανομένων των δανείων
ελληνικών και ξένων τραπεζών, έχει κινητοποιήσει, τα τελευταία χρόνια,
επενδύσεις σε υποδομές ύψους 5 δισ. ευρώ.
Κατά την τελευταία δεκαετία η Ελλάκτωρ έχει
πληρώσει φόρο 1,1 δισ. ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το 2016), διαθέτει
προσωπικό 6.000 ατόμων, ενώ, εάν ληφθούν υπόψη οι απασχολούμενοι σε
εργολάβους και προμηθευτές, οι συνολικές θέσεις εργασίας ανέρχονται σε 10.000.
Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου ανέρχονται σε 1,43 δισ. ευρώ από τα
οποία 239 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμος δανεισμός.
(από
www.capital.gr)