Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία ταξινομήσεων για τα επαγγελματικά
οχήματα έως 3,5 τόνους, αποκαλύπτοντας πως η συντριπτική πλειοψηφία των
συγκεκριμένων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας, αφορούν
εισαγόμενα μεταχειρισμένα με εκατομμύρια χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Αναμφίβολα, η κατάσταση και η ποιότητα των κυκλοφορούντων οχημάτων,
αφορά όλη την Ελληνική Κοινωνία και κατα προέκταση θα έπρεπε να
απασχολούσε και την Ελληνική πολιτεία. Γιατί τους ίδιους δρόμους
χρησιμοποιούμε όλοι, είτε ως οδηγοί/επιβάτες, είτε ως πεζοί (και κυρίως
οι ανήλικοι που δεν οδηγούν). Παράλληλα τον ίδιο αέρα αναπνέουμε…
Θα έπρεπε να δίδεται λοιπόν μεγαλύτερη βαρύτητα στην κατάσταση των
βαρέων οχημάτων, τα οποία, όπως και να το κάνουμε μεγαλύτερη
επικινδυνότητα έχουν (κυρίως λόγο όγκου και βάρους) αλλά
και εκατονταπλάσιους ρύπους εκπέμπουν στην ατμόσφαιρά.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει ξεφύγει
απο κάθε έλεγχο. Για του λόγου το αληθές, το 2016 ταξινομήθηκαν στη χώρα
μας μόλις 5.710 καινούργια επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους. Ένα
νούμερο, που με βάση τα ευρωπαϊκά στοιχεία, δίνει στην Ελλάδα την
τελευταία θέση σε όλη την Ε.Ε. πίσω από χώρες όπως η Βουλγαρία, η
Ρουμανία, η Λιθουανία, η Σλοβακία…
Σημειώστε πως η Πορτογαλία και η Τσεχία, που έχουν πληθυσμό παρόμοιο με
την Ελλάδα, οι ταξινομήσεις ανέρχονται σε 35.000 και 19.500 μονάδες
αντίστοιχα για το περσινό έτος. Στην Ελλάδα πουλήθηκαν μόλις 5.710
καινούργια.
Είναι δυνατόν λοιπόν οι Επαγγελματικές μεταφορές να λειτουργούν με
τόσο μικρό στόλο, όταν οι αντίστοιχες αγορές στην υπόλοιπη Ευρώπη,
ανανεώνουν το στόλο τους κατα δεκάδες χιλιάδες οχήματα, κάθε χρόνο;
Φυσικά και όχι. Απλά στην Ελλάδα, οι ανάγκες καλύπτονται με σωρεία
μεταχειρισμένων φορτηγών οχημάτων, στην πλειοψηφία τους ταλαιπωρημένα,
με εκατομμύρια χιλιόμετρα πάνω τους (τα κοντέρ φυσικά έχουν γυριστεί).
Και αυτό χωρίς κανέναν έλεγχο απο την Πολιτεία…
Πρακτικά πρόκειται για αμαξώματα σε άσχημη κατάσταση και με τα
ταλαιπωρημένα μοτέρ τους να εκπέμπουν ανεξέλεγκτα καρκινογόνες ουσίες σε
ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό.
Το δεδομένο είναι πως και στην περίπτωση των Βαρέων οχημάτων, η
Κρατική απραγία έχει λειτουργήσει ως μαγνήτης, των προς απόσυρση
οχημάτων της Ευρώπης -και όχι μόνο- τα οποία μπαίνουν στην Ελλάδα,
ιδιαίτερα εύκολα και φυσικά πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές απο ένα
καινούργιο. Κάποτε, αυτοί που θέλανε να τα ξεφορτωθούν (γιατί στις χώρες
τους υπάρχουν νόμοι που περιορίζουν τη διάρκεια ζωής τους) τα στέλνανε
στις χώρες της Αφρικής.
Τώρα τα στέλνουν στην Ελλάδα, γλιτώνοντας έτσι και τα μεταφορικά έξοδα…
(από www.newsauto.gr)